استاد همه چی دون

استاد همه چی دون

چرا خوابم نمیبره؛ 10 دلیل و 1 راهکار فوق العاده برای خوابیدن

دیرتر و دیرتر می شود. به ساعت نگاه می‌کنی و می‌بینی که زمان تا صبح در حال از دست دادن است، در حالی که آرزوی تو برای در نهایت به خواب رفتن قوی‌تر می‌شود.
اغلب متوجه می‌شویم که افکارمان حول دلایلی می‌چرخند که چرا نمی‌خوابند.

ما فهرستی از 10 چیزی که می تواند مانع از خوابیدن شما شود را گردآوری کرده ایم. اگر می دانید چه چیزی شما را بیدار نگه می دارد، می توانید عمدا بهترین شرایط را برای یک خواب خوب شبانه ایجاد کنید.

 

10 دلیل که باعث ایجاد مشکل در خواب شبانه می شود

1- بیدار دراز کشیدن در رختخواب وقتی نمی توانید بخوابید

وقتی خواب راحت نمی آید، اغلب در رختخواب پرت می شویم و می چرخیم. این بدان معناست که ما زمان زیادی را بدون خوابیدن در رختخواب می گذرانیم. در نتیجه، مغز ما دیگر به طور خودکار دراز کشیدن در رختخواب را با خوابیدن، بلکه با پرت کردن و چرخاندن، بیدار دراز کشیدن یا شاید حتی نشخوار کردن مرتبط نمی کند. این می تواند دشواری خوابیدن را تشدید کند.

بسیاری از برنامه نویسان یا طراحان زمانی که مثلا می خواهند طراحی وب سایت انجام دهند، ترجیح می دهند روی تخت خود لم بدهند تا با آرامش بیشتری مشغول کدنویسی شوند. البته که حتی طراحی سایت بدون کدنویسی نیز نیاز به تمرکز دارد اما شدت آن کمتر است.

برای کمک به مغزتان برای بازسازی ارتباط قوی بین رختخواب و خواب، اگر بعد از 15 دقیقه موفق به خوابیدن نشدید، از رختخواب بلند شوید. راحتی تخت خود را ترک می کنید؟ شاید جذاب به نظر نرسد، اما در طولانی مدت به شما کمک می کند سریعتر به خواب بروید.

بهتر است به اتاق دیگری بروید، کتاب بخوانید، به موسیقی آرام گوش دهید یا به فعالیت های آرام بخش دیگری مشغول شوید. وقتی دوباره واقعاً احساس خواب آلودگی کردید، آن لحظه است که باید دوباره به رختخواب بروید.

2- محیط خواب نامناسب

ما از حواس خود برای درک محیط اطراف خود استفاده می کنیم. اگر در رختخواب دراز کشیده‌اید و می‌خواهید بخوابید، اما حواس‌تان بسیار فعال می‌ماند زیرا صدای خیلی بلند، خیلی روشن یا خیلی گرم است، این می‌تواند به خواب رفتن سخت شود. پس با ایجاد محیط خواب بهینه به خود فرصت دهید.

اتاق خود را تاریک کنید، از سر و صدا جلوگیری کنید و دما را کمی کاهش دهید. این گام‌های ساده اغلب می‌توانند تفاوت ایجاد کنند و به شما کمک کنند تا به سرزمین نود بروید.

3- خوابیدن در روز زمانی که شبها نمی توانید بخوابید

 

این وسوسه قوی برای جبران کمبود خواب با چرت زدن طولانی در طول روز است. علاوه بر این، در بسیاری از فرهنگ‌ها داشتن یک سیستا سنتی است. با این حال، اگر در شب یا شب در خوابیدن مشکل دارید، چرت بعد از ظهر می تواند خواب شب بعد را برای شما سخت تر کند.

چرا اینطور است؟ خوب، در طول روز چیزی به نام "فشار خواب" ایجاد می کنیم. هر چه بیشتر بیدار باشیم، فشار خواب ما بیشتر می شود. در نتیجه، می‌توانیم در عصر سریع‌تر به خواب برویم و بخش بازسازی‌کننده و عمیق خواب شب طولانی‌تر می‌شود.

از سوی دیگر، چرت زدن در وسط روز، فشار خواب را کاهش می دهد و در نتیجه به خواب رفتن در شب سخت تر می شود. بنابراین به شما توصیه می کنیم در صورت امکان خواب خود را به شب محدود کنید.

وردپرس چیست؛ ویژگی‌های محبوب آن که نمی‌دانستید

وردپرس چیست؛ ویژگی‌های محبوب آن که نمی‌دانستید ​در این مقاله شرح خواهیم داد که وردپرس چیست و با ویژگی‌های اصلی آن آشنا خواهیم شد. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا CMS)) رایگان و منبع‌باز است که به زبان PHP نوشته شده و با پایگاه داده MySQL یا MariaDB مرتبط شده است. در این مقاله به شما خواهیم گفت وردپرس چیست و با نحوه کار و ۵ ویژگی آن آشنا خواهیم شد. Mosalasonline.com

 

4- پرده در اتاق خواب

این روزها برای بسیاری از ما اتاق خواب چیزی فراتر از یک مکان برای خوابیدن است. با تلویزیون‌ها، کنسول‌های بازی (علی الخصوص PS5) و گوشی‌های هوشمند، دنیایی از سرگرمی در جایی که به رختخواب می‌رویم در دسترس ماست. متأسفانه، آنها نیز به مشکل خواب ما کمک می کنند.

صفحه نمایش دستگاه های ما یک نور آبی از خود ساطع می کنند که همان تأثیر نور روز را بر بدن دارد و ما را بیدار نگه می دارد. تولید هورمون ملاتونین خواب را مهار می کند و ما را هوشیارتر می کند.

بنابراین توصیه می کنیم زمانی که در رختخواب و اتاق خواب خود هستید، زمان صفحه نمایش را به حداقل برسانید. اخراج تلفن هوشمند خود از اتاق خواب یک گام واقعا موثر است، حتی اگر ممکن است دشوار باشد.

در غیر این صورت، می تواند کمک کند که گوشی هوشمند خود را در شب به حالت "مزاحم نشوید" یا "حالت شب" تغییر دهید، که مقدار مشخصی از نور آبی را فیلتر می کند.

5- زیاده روی در مصرف مواد محرک

کافئین یک محرک اثبات شده است. به خصوص در صبح، یک فنجان چای یا قهوه می تواند به شروع روز شما کمک کند.

با این حال، اگر در مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار زیاده‌روی کنید یا آن‌ها را خیلی دیر در روز مصرف کنید، می‌تواند زمان خوابتان را به عقب براند. این کار علاوه بر کاهش مدت زمان خواب، مرحله خواب عمیق را در چرخه خواب شما سرکوب می کند.

بنابراین، سعی کنید با نزدیک شدن به زمان خواب از مصرف کافئین دار خودداری کنید. به طور ایده آل از ظهر به بعد. علاوه بر قهوه و چای، این شامل شکلات تلخ و بسیاری از نوشیدنی‌های گازدار است.

6- الکل یا سیگار قبل از خواب

آیا یک لیوان شراب در شب می تواند به مشکلات خواب من کمک کند؟ درست است که الکل می تواند به ما کمک کند سریعتر به خواب برویم. با این حال، در مجموع، بیشتر ضرر دارد تا فایده.

الکل فقط ما را آرام می کند. بنابراین حتی اگر ما دیگر بیدار نیستیم، خواب طبیعی شروع نمی شود. الکل باعث می شود کمتر عمیق بخوابید، بیشتر رویا ببینید و بیشتر از خواب بیدار شوید. این بر کیفیت خواب شما تأثیر می گذارد و باعث می شود که آرامش کمتری داشته باشید.

سیگار کشیدن نیز می تواند خواب شما را مختل کند. نیکوتین اثر محرکی دارد، بنابراین بیشتر شما را بیدار می کند تا خسته. سعی کنید سیگار را به خصوص در هنگام عصر کاهش دهید یا آن را ترک کنید و از نوشیدن الکل خودداری کنید.

7- زمانی که بدن و ذهن شما فعال می مانند

گاهی اوقات به نظر می رسد که ساعات کافی در روز برای جا دادن همه چیز وجود ندارد. کار، مطالعه و مشاغل اطراف خانه می توانند تا زمان خواب ادامه داشته باشند.

این زمانی است که انتقال از «فعال» به «آرام» برای بدن ما خیلی ناگهانی است، بنابراین ما یک استراحت شبانه خوب نداریم. برای رفع این مشکل، با گذاشتن آگاهانه زمان برای استراحت قبل از رفتن به رختخواب، یک دوره گذار مناسب ایجاد کنید.

کتاب بخوانید، به موسیقی آرامش بخش گوش دهید یا حمام آب گرم بگیرید. این کار بدن شما را برای یک شب آرام آماده می کند و به شما کمک می کند بهتر بخوابید.

8- وقتی افکارتان شما را بیدار نگه می دارد

این عکس دقیقا افکار خود منه ... یعنی هر شب همین بساطه!

وقتی نمی‌توانیم بخوابیم، افکارمان اغلب شروع به چرخش می‌کنند. "چرا امروز این اتفاق می افتد؟" یا «فردا باید سرحال باشم»، از سرمان بگذرد. این فشار را کاهش می دهد و خاموش کردن را برای ما سخت تر می کند.

با دادن این اجازه به خودتان که به جای خوابیدن به سادگی استراحت کنید، یا با فکر کردن به یک "فکر شب بخیر" دلپذیر، می توانید خود را آرام کنید و بدون فشار به خواب بروید. نکات ما برای به خواب رفتن نیز ممکن است به شما در این امر کمک کند.

9- زمان خواب و بیداری نامنظم

وقتی شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌شویم چون نمی‌توانیم بخوابیم، میل به ماندن طولانی‌تر در رختخواب در صبح شدید است. با این حال، این ریتم خواب و بیداری شما را تغییر می دهد.

بهتر است هر روز صبح در یک ساعت مشخص از خواب بیدار شوید. این "ساعت درونی" شما را تقویت می کند. انسان ها موجودات عادت هستند و شما می توانید از این به نفع خود استفاده کنید. در یک دوره طولانی، خوابیدن و بیدار شدن در زمان های مشخص به خواب بهتر شما کمک می کند.

10- خوردن یک وعده غذایی مقوی در اواخر عصر باعث می شود نتوانید بخوابید

با نزدیک شدن به پایان روز، با انجام وظایف و وظایف خود، اغلب مشتاقانه منتظر یک غذای خوشمزه هستیم. با این حال، خوردن یک وعده غذایی سیرکننده در اواخر روز می تواند مانع از به خواب رفتن شما شود. به خصوص در مورد غذاهای چرب و اسیدی مانند گوشت، دستگاه گوارش ما کار خود را قطع می کند، که می تواند ما را از به خواب رفتن باز دارد.

یک وعده عصرانه سبک را انتخاب کنید و حدود دو ساعت قبل از خواب از خوردن غذا خودداری کنید. این می‌تواند به شما کمک کند راحت‌تر سرتان را تکان دهید.

راهکار من چیست؟

آیا برخی از این دلایل با شما همخوانی داشت؟ آیا متوجه شده اید که قبلاً برخی از قوانین بهداشت خواب را رعایت کرده اید؟ هر فردی متفاوت است، بنابراین مشکلات خواب می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد.

اولین قدم این است که کشف کنید کدام یک برای شما کاربرد دارند و سپس مواردی که گفتیم را انجام دهید و در نهایت آنقدر اینکار را انجام دهید تا نتیجه دهد.

☺ حذف کردن گوشی همراه از اتاق خواب و عدم کار با آن نیم ساعت قبل از رفتن به اتاق خواب از ضروریات است و کاری است که باید حتما در انجام آن کوشا باشید.

اما من یک پیشنهاد ویژه دارم برای کسانی که نمی توانند موردی که گفتم را انجام دهند و به موبایل اعتیاد دارند:

همانطور که گفتم اکثر طراحان سایت ترجیح می دهند در اتاق خواب و هنگام سکوت (اکثرا شبها) مشغول طراحی شوند. چه زمانی که سایت شرکتی طراحی می کنند و چه زمانی که مشغول طراحی فروشگاه اینترنتی هستند.

بنابراین من پیشنهاد می کنم شما هم شروع به یادگیری طراحی سایت کنید. شاید شما ذاتا یک طراح سایت به دنیا آمده باشید. اگر تصمیم به این کار دارید، قبل از شروع آموزش، حتما حتما حتما مقاله زیر را بخوانید تا با چالش های این شغل آشنا شوید.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------   چطور طراح سایت شویم   -----------------------------------------------------------------------------------------------------

هر جا هستید موفق باشید.

منبع: https://hellobetter.de/en/blog/why-cant-i-sleep

 

ایستگاه دانش افروزی

ری اکت چیست

PHP چیست

استاد همه چی دون
استاد همه چی دون

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋