piyogymsport

piyogymsport

7 نکته برای حفظ وزن سالم که باید بدانید

اگر در تلاش برای حفظ وزن ایده آل و سالم خود هستید یا برای کم کردن وزنتان رژیم می گیرید، بدانید که تنها نیستید. درصد زیادی از افراد اضافه وزن دارند یا چاق هستند. به همین دلیل است که تغذیه سالم و حفظ وزن سالم بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است. برای بهبود زندگی روزانه، داشتن یک سبک زندگی سالم ضروری است.

کاهش وزن کار آسانی نیست اما قطعا ارزشش را دارد. حفظ وزن متناسب و سالم به بدن شما کمک می کند تا عملکرد بهتری داشته باشد و احتمال بیماری و ناراحتی در آینده محدود می شود. بهتر است در مسیر کاهش وزن گول تبلیغات پر زرق و برقی را که می بینید و می شنوید را نخورید. رازی برای کاهش وزن وجود ندارد اما چند کار وجود دارد که برای حفظ سبک زندگی سالم می توانید انجام دهید.

قبل از هر کار پیشنهاد می کنیم از محاسبه وزن ایده آل آنلاین در وب سایت پیوجیم استفاده کنید.

مراقب وعده های غذایی خود باشید

خوردن وعده های کوچکتر به شما کمک می کند تا از خوردن بیش از حد غذا اجتناب کنید. همچنین این امکان را به شما می دهد که غذاهایی را که دوست دارید بیشتر در وعده های خود بگنجانید.

غذاهای خوب بخورید

غذاهای سرشار از قند و کالری منجر به افزایش وزن می شوند.  غذاهایی مانند میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل را انتخاب کنید که دارای مواد مغذی و مزه ی زیادی هستند. برای مراقبت از بدنتان لازم نیست حتما غذاهای مورد علاقتان را فدا کنید. خوب است که هر چند وقت یکبار این غذاها را در وعده های غذایی خود بگنجانید.

آب بیشتری بنوشید

نوشیدن آب در کنار خوردن غذاهای خوب و ورزش روزانه می تواند به شما در حفظ وزن سالم کمک کند. نوشیدن آب به صورت روزانه همچنین می تواند سایز دور کمر را کم کرده و درصد چربی بدن شما را در طول زمان تغییر دهد.

آنچه می خورید را پیگیری کنید

بسیاری از افراد دقیقاً از میزان کالری مصرفی خود اطلاعی ندارند. به همین دلیل است که پیگیری و نظارت بر کل کالری هایی که هر روز می خورید و می نوشید بسیار مهم است. اگر می خواهید وزن کم کنید، باید بیشتر از آنچه می خورید یا می نوشید کالری بسوزانید.

محاسبه کالری روزانه ایده آل آنلاین در وب سایت پیوجیم

روزانه ورزش کنید

وزن بدن شما تحت تاثیر میزان انرژی دریافتی و مقدار مصرف آن توسط شما قرار می گیرد. اگر می خواهید وزن فعلی خود را حفظ کنید باید همانقدر انرژی که دریافت می کنید، مصرف کنید. برای کاهش وزن، باید انرژی بیشتری از انچه دریافت می کندی، مصرف کنید. بک برنامه ورزشی خوب پیدا کنید که هم شامل تمرینات کاردیو و هم تمرینات قدرتی باشد. فواید ورزش روزانه فراتر از کنترل وزن بدن شماست. ورزش همچنین باعث عضله سازی، تقویت قلب و عملکرد بهتر بدن می شود. کلاس پیلاتس پیوجیم را امتحان کنید.

به اندازه ی کافی بخوابید

خواب کافی هر شب به تنظیم مجدد بدن کمک می کند و آن را برای روز بعد آماده می کند. معمولا افرادی که به اندازه ی کافی نمی خوابند، برای بیدار ماندن بیشتر از آنچه که نیاز دارند غذا می خورند. پس هر روز زمانی را برای خواب کافی اختصاص دهید. انجام این کار به شما کمک می کند در طول روز عملکرد بهتری داشته باشید و از خوردن اضافی جلوگیری کنید. اگر مشکل خواب دارید، راه هایی را برای آرام کردن بدن خود مانند یوگا، مطالعه یا حرکات کششی پیدا کنید.

یک هدف بسازید و به آن پایبند باشید

برای رسیدن به هر هدفی باید بدانید در حال حاضر کجا هستید. شاخص توده بدنی (BMI) خود را پیدا کنید و برای ماندن در دسته ی سالم برنامه ریزی کنید. اگر به کمک نیاز دارید می توانید از پزشک یا مربی خود کمک بگیرید. بهتر است با اهداف کوچک و کوتاه مدت شروع کنید که می دانید قادر به انجام آنها خواهید بود. انجام این کار به شما کمک می کند تا در مسیر اهداف بلندمدت خود بمانید.

 

 

 

 

piyogymsport
piyogymsport

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋