راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

چگونه سینه های خود را از نظر وجود توده بررسی کنیم؟

بررسی منظم سینه‌ها از نظر وجود توده‌ها برای تشخیص علائم سرطان سینه بسیار مهم است، و این باید در طول بارداری و در دوران شیردهی ادامه یابد. در دوران بارداری سینه‌های شما دستخوش تغییرات زیادی می‌شود. آن‌ها می‌توانند احساس برآمدگی بیشتری داشته باشند، پوست اطراف ناحیه هاله شما ممکن است تیره شود، ممکن است غدد عرق واضح‌تری داشته باشید و به طور طبیعی آن‌ها بزرگتر می‌شوند. با این حال همچنان مهم است که سینه‌های خود را به طور منظم چک کنید زیرا آگاهی از سینه‌های خود در تمام مراحل زندگی مهم است و معاینه منظم خود باید در دوران شیردهی انجام شود.

 

چگونه سینه‌های خود را از نظر وجود توده در خانه بررسی کنیم؟

سینه‌های خود را هر ماه با انگشت اشاره و میانی چک کنید و تمام سینه را به صورت مارپیچ از جمله زیر بغل خود راه بروید و سپس در سمت دیگر تکرار کنید. همچنین زمانی را برای نگاه کردن به سینه‌های خود با بازو‌های پایین و بالا نگاه کنید. تغییراتی را که می‌توانید در سینه خود مشاهده کنید مانند تورم، التهاب، فرورفتگی یا هر گونه بثورات را بررسی کنید. سپس تغییراتی را در نوک پستان خود بررسی کنید مانند فرورفتگی نوک پستان، نوک پستان پوسته دار، یا هرگونه ترشح از نوک پستان.

چگونه در هنگام شیردهی سینه‌های خود را چک کنیم؟

بهتر است سینه‌های خود را بعد از شیردهی با دراز کشیدن به پشت، مثلاً روی حوله، چک کنید تا از نشت شیر ​​جلوگیری کنید. برای بررسی سینه، از یک دست پشت سر خود شروع کنید، از انگشتان دست دیگر استفاده کنید تا کل سینه را با یک حرکت دایره‌ای همپوشانی، از جمله زیر بغل تا وسط قفسه سینه، از استخوان ترقوه تا دنده‌های تحتانی، دور بزنید. «احساس توده در دوران شیردهی بسیار رایج است. گرفتگی را می‌توان با تغذیه منظم یا پمپاژ برطرف کرد و گاهی اوقات مسدود شدن مجاری ممکن است علت توده‌های دردناک باشد.

 

منبع:

www.motherandbaby.co.uk

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋