مهدی صمدی

مهدی صمدی

چاقی شکمی با این مواد غذایی قابل برطرف شدن است!

در ادامه دو مقاله قبلی که در مورد معرفی خوراکی های مفید در جهت از بین بردن چاقی شکمی با شما عزیزان داشتیم، قصد داریم تا در آخرین مقاله به برخی دیگر از این خوراکی ها اشاره کنیم لطفاً با ما تا پایان همراه باشید.

میگو

این غذای دریایی در کاهش وزن تاثیر بسیار خوبی دارد. یک وعده 3 اونس میگوی پخته شده 0 کربوهیدرات و 20 گرم پروتئین در حدود 100 کالری یا کمتر فراهم می کند.

 

«فقط با استفاده از پروتئین های حیوانی با کالری بالاتر، مانند گوشت گاو یا مرغ، می توانید در مصرف میگو صرفه جویی زیادی کنید. سعی کنید میگو را با سبزیجات غنی از فیبر مانند بروکلی، فلفل دلمه‌ای قرمز و قارچ در سس سویا تفت دهید یا با سس گوجه‌فرنگی به زودل‌ها اضافه کنید تا یک وعده غذایی پر فیبر و پروتئین بالا به شما کمک کند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.

 

گوش ماهی

این نرم تنان با پخت آسان به دلیل داشتن پروتئین بالا می تواند به کنترل وزن کمک کند. کلاینر توضیح می دهد که در حقیقت، گوش ماهی حدود 80 درصد پروتئین است.

 

مطالعات نشان داده‌اند که غذاهای غنی از پروتئین می‌توانند به کاهش اشتها تا 60 درصد کمک کنند و به کاهش مصرف کلی کالری کمک کنند، که ممکن است به این معنی باشد که کمتر به کربوهیدرات‌های با کالری خالی دست خواهید یافت. کلاینر توصیه می‌کند که گوش ماهی را در کمی روغن زیتون با سیر، گوجه‌فرنگی و گیاهان سرشار از آنتی‌اکسیدان برای یک ناهار سبک و آسان تفت

 

هویج

اگر به دنبال غذای سالمی هستید که شما را سیر نگه دارد، به سراغ این سبزیجات نارنجی بروید.

 

«هویج خام نه تنها فیبر غذایی را تامین می‌کند که از افزایش وزن محافظت می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند سریع‌تر احساس سیری کنید.

 

سبزیجات

سبزی های برگ دار به کاهش وزن سریع آب کمک می کنند! پون می‌گوید: «احتباس آب می‌تواند منبع اصلی چربی شکم باشد، خوردن غذاهای سرشار از پتاسیم و منیزیم مانند اسفناج و سبزیجات برگ‌دار می‌تواند به تعادل سطح سدیم و کاهش نفخ شکم کمک کند.»

 

زنجبیل

این ادویه مغذی فواید زیادی دارد که شامل کمک به خلاص شدن از شر چربی های شکم می شود. "زنجبیل فواید ضد التهابی و همچنین برای سلامت گوارشی دارد، اما ممکن است به کاهش وزن و همچنین کاهش خطر ابتلا به سندرم متابولیک کمک کند." "مصرف زنجبیل ممکن است کمی به افزایش متابولیسم و همچنین محافظت در برابر قند خون و کلسترول خون کمک کند."

 

دانه کدو تنبل

روی یک ماده معدنی مهم است که از متابولیسم چربی های سالم پشتیبانی می کند. نیم فنجان تخم کدو حاوی حدود 20 درصد از ارزش توصیه شده روزانه شما برای روی، همراه با پروتئین، اسیدهای چرب امگا 3 و مجموعه ای از مواد مغذی دیگر است.

 

نخود

راه های مختلفی برای پختن نخود وجود دارد، بنابراین چه هوس یک میان وعده یا یک وعده غذایی داشته باشید، باید از آزمایش کردن لذت ببرید!

 

"غذاهای حاوی ویتامین B6 ممکن است به مبارزه با احتباس آب کمک کنند." نخود سوخاری همچنین جایگزینی عالی برای غذاهای پرکالری و کم مواد مغذی مانند چیپس است.

 

توفو

توفو یک پروتئین گیاهی است که احساس سیری طولانی تری را پشتیبانی می کند. پون می گوید: «رژیم غذایی سرشار از پروتئین به کاهش چربی کمک می کند. "علاوه بر این، تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد سویا به طور خاص ممکن است از کاهش وزن حمایت کند."

 

دارچین

دارچین هم خوش طعم و هم مغذی می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. "ترکیبات موجود در این ادویه خوشمزه می تواند به کاهش تجمع چربی در سلول های چربی کمک کند و از کاهش وزن حمایت کند."

 

سیر

سیر طعم همه چیز را بهتر می کند و همانطور که مشخص است، می تواند به اهداف کاهش وزن شما کمک کند. پون می گوید: «یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز اخیر نشان داد که مکمل سیر از کاهش دور کمر حمایت می کند. سیر یک غذای ساده و خوشمزه است که می توانید به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

 

کورکومین

یک راه خوشمزه دیگر برای طعم دادن به وعده های غذایی خود! کورکومین، یکی از ترکیبات فعال در زردچوبه پون توضیح می‌دهد که ric، از کاهش وزن و BMI حمایت می‌کند.

 

غلات با فیبر بالا

غلات با بیش از 3 گرم فیبر در هر وعده، منبع عالی فیبر محسوب می شوند. چرا فیبر برای کاهش وزن بسیار مهم است؟

 

"اول، فیبر به شما کمک می کند تا برای مدت طولانی احساس سیری کنید و در نتیجه کالری دریافتی را کاهش دهید. فیبر همچنین هضم غذا را بهبود می بخشد، ثابت شده است که کلسترول را کاهش می دهد و با کاهش تعدادی از بیماری های مزمن مانند دیابت، سرطان و بیماری قلبی مرتبط است.

 

نان و پاستا با فیبر بالا

برخلاف تصور رایج، کربوهیدرات ها چیزی برای ترس نیستند! (به شرطی که نوع مناسب بخورید). «در حالی که مردم هنوز کمی از خوردن نان و پاستا می‌ترسند، من اینجا هستم تا رکورد را درست کنم کربوهیدرات‌ها شما را چاق نمی‌کنند.» در واقع، وقتی کربوهیدرات‌ها فیبر دارند، می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند و به سایر فواید سلامتی کمک کنند.»

 

سویا

سویا یک غذای مغذی است که اغلب نادیده گرفته می شود. یکی از مزایای بسیاری این است که ممکن است به مدیریت وزن کمک کند. «سویا، وقتی با یک سبک زندگی سالم ترکیب شود، می تواند به کاهش وزن و همچنین حفظ وزن کمک کند. ادامه دهید و غذاهای سویا را بخشی از وعده های غذایی روزانه خود قرار دهید - شیر سویا، توفو، تمپه، و ادامام یا آجیل سویا شروعی عالی هستند!

 

انگور قرمز

انگور قرمز یکی از بهترین منابع رزوترول است.

 

«رزرواترول ممکن است در برابر برخی بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی و برخی سرطان‌ها محافظت کند. Reservatrol همچنین ممکن است به کاهش چربی شکم کمک کند، زیرا نشان داده شده است که به تجزیه چربی در بدن کمک می کند.

 

سرکه سیب

یکی از اجزای اصلی سرکه سیب اسید استیک است. کلامر می گوید: «تحقیقات نشان داده است که اسید استیک می تواند برای کاهش وزن، کنترل گلوکز خون و ایجاد خواص آنتی اکسیدانی مفید باشد.

 

اب

هیدراته ماندن یک جزء مهم برای سلامت کلی است. پون توضیح می‌دهد: «تحقیقی وجود دارد که نشان می‌دهد نوشیدن آب می‌تواند به افزایش مصرف انرژی در استراحت بدن کمک کند. من معمولاً توصیه می کنم که افراد وزن بدن خود را هر روز بر حسب اونس آب بنوشند.

 

گلوکومانان

گلوکومانان یک فیبر غذایی است که از گیاه کونیاک تهیه می شود. این می تواند به کاهش وزن کمک کند، اما قبل از شروع هر برنامه مکمل حتما با پزشک خود مشورت کنید! ایالت پون

 

چای سبز

چای سبز نه تنها سرشار از آنتی اکسیدان است و به تقویت ایمنی کمک می کند، بلکه می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. «چای سبز می تواند به پاسخ انسولین و کاهش چربی شکم کمک کند.

 

این نکته مهم را در نظر داشته باشید هر فردی شرایط بدنی و متابلیسم متفاوت دارد که نیازمند یک رژیم غذایی منحصر به فرد است، لازمه داشتن یک رژیم غذایی سالم و علمی و البته منحصر به فرد این است که زیر نظر متخصص تغذیه قرار بگیرید و برای صرفه جویی در زمان می توانید از رژیم درمانی آنلاین استفاده کنید.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋