ویکی فشار

ویکی فشار

مرجعی برای پاسخگویی به سوالات فشار خون و آریتمی

ِآیا رژیم گیاهخواری برای کودکان نیز مفید است؟

رژیم های غذایی مبتنی بر گیاه، از جمله گیاهخواری و وگان به دلیل دلایل بالقوه سلامت فردی و سیاره ای اهمیت پیدا می کنند. به دلیل تأثیر منفی مصرف غذای حیوانات بر سلامت انسان و زمین، رژیم های غذایی وگان به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند. رژیم گیاهخواری با مصرف تنها غذاهای گیاهی و حذف کامل غذاهای حیوانی از جمله لبنیات و تخم مرغ مشخص می شود. این رژیم غذایی برای کاهش خطرات قلبی متابولیک در میان بزرگسالان شناخته شده است با این حال ممکن است تاثیر منفی بر سلامت استخوان داشته باشد. با این وجود، شواهد کافی در مورد اثرات سلامتی رژیم گیاهخواری در بین کودکان و نوجوانان در دسترس نیست.

مصرف مواد مغذی در بین کودکان

یافته‌های متاآنالیز دریافت مقادیر بیشتر کربوهیدرات‌ها، فیبرها و اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه را در بین کودکان گیاه‌خوار در مقایسه با کودکان همه چیزخواری که هم غذاهای گیاهی و هم غذاهای حیوانی مصرف می‌کنند، نشان داد. در مقابل، دریافت مقادیر کمتر پروتئین، اسیدهای چرب اشباع شده و کلسترول در بین کودکان وگان مشاهده شد که در ابتدا ممکن است با علائم ناخوشایندی در گیاهخواری بروز نماید.

تحقیقات نشان داد که کودکان وگان نسبت به کودکان همه چیزخوار فولات، ویتامین های C و E، منیزیم، پتاسیم و آهن بیشتری مصرف می کنند. با این حال، آنها دریافت مقادیر کمتر ویتامین B2 را نسبت به کودکان همه چیزخوار نشان دادند. اگرچه مصرف کمتر کلسیم در بین کودکان وگان در مطالعات اصلی انتخاب شده مشاهده شد، متاآنالیز هیچ تفاوت معناداری بین دو گروه پیدا نکرد. سطح بالاتر ویتامین B12 خون و سطح پایینتر فریتین خون در بین کودکان گیاهخوار در مقایسه با کودکان همه چیزخوار مشاهده شد.

مقایسه بین کودکان گیاهخوار و همه چیز خوار

متاآنالیز نشان داد که قد کودکان وگان و گیاهخواران نسبتاً کمتر از کودکان همه چیزخوار است. با این حال، تفاوت معنی داری در وزن بدن و شاخص توده بدنی (BMI) بین دو گروه مشاهده نشد. این متاآنالیز سطوح خونی پایین‌ لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL)، لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) و کلسترول تام را در بین کودکان وگان نشان داد. کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی مشاهده شده در میان کودکان گیاهخوار ممکن است بر سلامت استخوان آنها تأثیر بگذارد اما این مشکل سلامتی را می توان با مکمل رژیم غذایی با مواد معدنی و ویتامین های مناسب تجویز شده توسط متخصص تغذیه برطرف کرد.

ویکی فشار
ویکی فشار مرجعی برای پاسخگویی به سوالات فشار خون و آریتمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋