مهدی صمدی

مهدی صمدی

با این مواد خوراکی از شر چاقی خلاص شو!

بیایید با آن روبرو شویم: چربی شکم می تواند سرسخت باشد. با وجود تمام تلاش‌هایتان، ممکن است از خود بپرسید "چرا همه جا به جز شکمم وزن کم می‌کنم؟"

چربی در شکم شما در اطراف اندام‌ها و معده جمع می‌شود و یک واکنش التهابی در بدن ایجاد می‌کند که می‌تواند هورمون‌های گرسنگی و حساسیت به انسولین را مختل کند. چاقی شکمی که چربی احشایی نیز نامیده می‌شود، بیشتر از چربی‌های زیر پوست شما باعث بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، سرطان و دیابت می‌شود.

 

نتیجه نهایی: در حالی که اضافه وزن و چاقی برای سلامتی مضر است، داشتن چربی اضافی شکم حتی خطرناک تر است. همه ما شنیده‌ایم که «شما همان چیزی هستید که می‌خورید» و مطمئناً این مورد در مورد چربی شکم صدق می‌کند. بنابراین کدام غذاها واقعا چربی شکم را می سوزانند؟ در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانیدو بهترین مواد غذایی برای ذخیره کردن. برای شروع خوردن این غذاهای خوشمزه و چربی سوز آماده شوید!

 

غذاهایی که چربی شکم را می سوزاند

خلاص شدن از شر چربی های سرسخت شکم ممکن است به تغییر کمی رژیم غذایی و ترکیب بیشتر غذاهای چربی سوز شکم منجر شود. با اینها شروع کن

 

جو دوسر

جو دو سر فیبر نامحلول بالایی است، به ویژه فیبری به نام بتا گلوکان که آب را جذب می کند و هضم و گلوکز یا جذب قند خون را کند می کند.

 

نشان داده شده است که فیبر بتا گلوکان محلول برای مقاومت به انسولین و کاهش وزن، به ویژه کاهش چربی شکمی مفید است زیرا به سیر نگه داشتن شما کمک می کند و هوس گرسنگی را کاهش می دهد. یک کاسه بلغور جو دوسر در صبح با میوه های پر فیبر و دانه های کتان می تواند دوز خوبی از فیبر محلول را فراهم کند و اشتهای شما را در طول روز مدیریت کند.

 

جو

جو یک غلات کامل با قوام جویدنی و طعم آجیلی است. جو سرشار از فیبر محلول و نشاسته مقاوم است که توسط بدن ما هضم نمی شود.

 

نشاسته مقاوم هضم را کند می کند که اشتها را کاهش می دهد و گلوکز خون را کاهش می دهد. نشاسته مقاوم همچنین یک پری بیوتیک مفید است که به رشد باکتری های مفید در روده ما کمک می کند. روده سالم با بهبود سیری و کاهش وزن مرتبط است.

 

برنج سفید خود را با جو سبوس‌دار به عنوان وعده شام جایگزین کنید تا مصرف فیبر خود را افزایش دهید و به کاهش چربی شکم کمک کنید.

 

سیب

سیب یکی از میوه های پر فیبر است که 4.5 گرم فیبر (17 درصد ارزش روزانه) را در یک سیب متوسط بسته بندی می کند.

 

«فیبرهای موجود در سیب پکتین نامیده می‌شوند که در روده شما تجزیه می‌شود و هضم را کند می‌کند و به شما کمک می‌کند بعد از خوردن مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. یک سیب در روز می تواند چربی شکم را از بین ببرد! اگرچه سیب حاوی قند است، اما لازم نیست نگران این افزایش قند خون باشید زیرا محتوای فیبر بالایی دارد که جذب قند خون را کند می کند.

 

بذر کتان

بذر کتان منبع غنی اسیدهای چرب امگا 3، فیبر و لیگنان آنتی اکسیدان است.

 

رژیم‌های غذایی غنی از لیگنان می‌توانند به کاهش التهاب و مبارزه با سندرم متابولیک کمک کنند، که گروهی از شرایط است که می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند کلسترول بالا، گلوکز خون بالا و دور کمر بزرگ را افزایش دهد. طبق یک مطالعه، مردانی که روزانه در وعده صبحانه دانه کتان مصرف می‌کردند، نسبت به افرادی که دانه کتان را مصرف نمی‌کردند، وزن بیشتری از دست دادند.

 

برای اینکه بذر کتان بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید، لارسن پیشنهاد می‌کند آن‌ها را به اسموتی اضافه کنید یا روی غلات، نان تست آووکادو یا پارفی ماست بپاشید.

 

کپسایسین

این را می توان در فلفل کاین، فلفل چیلی، پودر چیلی، پودر کاری، پاپریکا و فلفل قرمز یافت.

 

«کاپسایسین نه تنها التهاب ناشی از چاقی را سرکوب می کند، بلکه این پتانسیل را دارد که مصرف غذا را کاهش دهد، چربی سوزی کند، ذخایر چربی بدن را کاهش دهد، متابولیسم را افزایش دهد و اشتها را کاهش دهد.

هل

ملقب به "ملکه ادویه ها" (فلفل سیاه "پادشاه" است) زیرا مورد علاقه نخبگان بود و به دلیل اینکه طعم آن در مقایسه با سایر ادویه ها تقریبا زنانه است - گلی، لیمویی، با کمی نعناع، دکتر جامپولیس توضیح می دهد. شاید به همین دلیل است که زمانی آن را به عنوان یک داروی غرایز جنسی در نظر می گرفتند.

 

فواید هل برای سلامتی بسیار زیاد بود.

 

مردم از آن برای درمان التهاب پلک ها، عفونت دندان و لثه، احتقان ریه و موارد دیگر استفاده می کردند. مزایایی که امروز می بینیم نیز گسترده است، اما مرتبط است زیرا ایرانی ها خیلی ضعیف غذا می خورند. در اصل، هل ممکن است به مقابله با اثر کمک کند «چند درصد از رژیم‌های غذایی بد ما، به‌ویژه زمانی که تمایل به خوردن کربوهیدرات‌های زیاد داریم.»

 

یک مطالعه نشان داد که افرادی که هل می‌خوردند وزن اضافی کمتری (و مهمتر از آن، چربی شکم کمتری به دست آوردند) و از افزایش سطح قند خون، کلسترول و التهاب خودداری کردند. هل همچنین به آرامش روده کمک می کند تا به بهبود هضم کمک کند و ممکن است با کاهش فشار خون و جلوگیری از لخته شدن خون بر اساس مطالعات حیوانی و لوله آزمایش، سلامت قلب را بهبود بخشد.

 

تمشک

«این میوه‌ها مملو از فیبر، ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند که به شما کمک می‌کنند سیرتر بمانید و در طول روز کمتر غذا بخورید. ویتامین C یک امتیاز اضافه است که برای سیستم ایمنی بدن شما عالی است.

 

آووکادوها

ممکن است شوکه شوید آووکادو در این لیست قرار دارد زیرا این میوه دارای چربی بالایی است. اما این نوع چربی خوبی است و در واقع از تلاش شما برای کوتاه کردن دور کمرتان حمایت می کند.

 

"این میوه فوق العاده سالم که دارای چربی های تک غیراشباع است که به کاهش چربی و کاهش وزن کمک می کند."

 

آنها همچنین سرشار از فیبر محلول هستند که با سرکوب اشتها به کاهش چربی شکم کمک می کند. اساساً فیبر محلول به شما کمک می کند مدت بیشتری سیر بمانید و کمتر احساس گرسنگی خواهید داشت.

این نکته را در نظر داشته باشید برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب با متابلیسم بدن خود باید زیر نظر متخصص تغذیه قرار بگیرید و برای این کار می توانید از رژیم درمانی آنلاین استفاده کنید تا در زمان صرفه جویی کرده و از رفتن به مطب دکتر نیز خلاص شوید!

از همین حالا شروع کنید!

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋