مهدی صمدی

مهدی صمدی

10 غذای سالم روی زمین

بدیهی است که خوردن سالم فواید مثبت زیادی هم برای بدن و هم برای ذهن شما دارد. وقتی خوب غذا می خوریم احساس خوبی نسبت به آن پیدا می کنیم و وقتی احساس خوبی داریم افراد بسیار شادتر و سازنده تری هستیم. سپس این چرخه بر کار، روابط و زندگی کلی شما تأثیر می گذارد. بنابراین منطقی است که سالم ترین چیزها را بخورید و از مزایای آن بهره مند شوید.

 

امروزه تغذیه سالم بسیار آسان تر از گذشته است. رستوران ها و مغازه ها به طور یکسان سعی می کنند مردم را به سمت تغذیه سالم سوق دهند و به تقاضای برخی از مشتریان خود پاسخ دهند. راهروهای سوپرمارکت‌ها اکنون مملو از گزینه‌های سالم‌تر شده‌اند، پس چرا نباید از این فرصت استفاده کنید و با بدن خود به گونه‌ای که شایسته آن است رفتار کنید.

 

چرا این غذاها به عنوان سالم ترین ها انتخاب شده اند؟

10 غذایی سالم که ما انتخاب کرده ایم ممکن است در لیست همه قرار نگیرند و حتی ممکن است متفاوت فکر کنید. با این حال این غذاها دارای ویتامین ها و مواد معدنی ضروری هستند که بدن انسان برای بهترین عملکرد خود به آن نیاز دارد. به علاوه، به عنوان یک انگیزه اضافی، همه آنها خوشمزه هستند و خوردن آنها لذت بخش خواهد بود و حتی می تواند در رژیم کاهش وزن شما قرار بگیرید.

 

اسفناج

اگر برای پوپی به اندازه کافی خوب است، برای شما نیز به اندازه کافی خوب است. اسفناج یک ابر غذای مغذی است و به لطف افزایش محبوبیت آن، تقریباً در همه سوپرمارکت ها به راحتی در دسترس است. چه تازه، چه منجمد و چه حتی کنسرو شده، همانطور که دوست ملوان سیگاری ما آن را ترجیح می دهد. اسفناج یکی از سالم ترین مواد غذایی روی کره زمین است که سرشار از انرژی و در عین حال کم کالری است. همچنین منبع عالی ویتامین های A، K و فولات ضروری است.

 

 

سیر

موافقم، ممکن است نفس شما را بو کند، اما به ما اعتماد کنید، مزایایی که ارائه می دهد ارزشش را دارد. سیر صدها سال است که برای مبارزه با بیماری ها استفاده می شود زیرا از رشد باکتری ها جلوگیری می کند. همچنین کلسترول، فشار خون را کاهش می دهد و یک ضد التهاب قوی است. پس به بوی آن نگاه کنید، دهانشویه بخرید و برای خود سیر بگیرید.

 

 

لیمو

لیمو به طور گسترده ای در صنعت سلامت به عنوان سالم ترین غذای جهان شناخته می شود. میوه ترش یک غذای قوی قلیایی است. آنها خواص ضد التهابی قوی دارند و حتی می توانند به مهار رشد سلول های سرطانی کمک کنند. آنها هم به کبد و هم به روده ها کمک می کنند و همچنین به اندازه یک پرتقال ویتامین C دارند. بنابراین، وقتی دنیا به شما لیمو می دهد، تشکر کنید و یک تکه به مقداری آب اضافه کنید و لذت ببرید.

 

 

چغندر

سبزی بنفش گاهی اوقات نادیده گرفته می شود که یکی از سالم ترین غذاهای موجود باشد. اما استدلال هایی وجود دارد که هنوز هم می تواند یک غذای فوق العاده باشد و ما موافق هستیم. چغندر برای مغز مفید است و می تواند فشار خون را کاهش دهد. ادعاهای بهداشتی اخیر حتی بیان می کنند که عملکرد ورزش را افزایش می دهد و حتی می تواند به جلوگیری از زوال عقل کمک کند. این سبزی ریشه ای مملو از فولات، منیزیم و ویتامین C است، بنابراین از این به بعد آن را به سالاد خود اضافه کنید.

 

 

شکلات تلخ

بله درست خواندید، ما شکلات را در لیست غذاهای سالم خود قرار می دهیم - این باید باعث شود که شکلات ها در همه جا از خوشحالی بپرند. تحقیقات نشان می‌دهد که شکلات حاوی آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری است، گرم به گرم از اکثر آب میوه‌ها. شکلات های تلخ محتوای آنتی اکسیدانی بالایی دارند (که برابر یا بیشتر از بسیاری از غذاهای فوق العاده است) از رادیکال های آزاد بیماری زا محافظت می کند. ممکن است به پیشگیری از سرطان، بهبود سلامت قلب کمک کند و برای کل کلسترول شما مفید است. به علاوه این یک تقویت کننده خلق و خوی طبیعی است، بنابراین از خوردن آن خوشحال خواهید شد! لطفاً به یاد داشته باشید، این به این معنا نیست که می‌توانید غذای کامل خانواده را برای خودتان بخورید و احساس بهتری نسبت به آن داشته باشید. شما باید با اعتدال سالم غذا بخورید، فقط یک یا دو مربع در روز کافی است تا از فواید آن بدون انباشته کردن پوند بهره ببرید و مطمئن شوید که یک نوار کم فرآوری شده با حداقل 70 درصد محتوای کاکائو پیدا کنید.

 

 

عدس

هزاران سال است که اینها جزء اصلی غذاهای خاورمیانه و هند بوده اند. اکنون به لطف مزایای سلامتی خود، آنها راه خود را به بریتانیا رسانده اند. عدس سرشار از فیبر و پروتئین است، مزایای تغذیه‌ای آن شامل توانایی بهبود و حفظ سلامت قلب، کمک به کاهش وزن به روشی سالم، مبارزه با نوسانات قند خون که می‌تواند منجر به دیابت یا سطح انرژی پایین شود، و بهبود سلامت دستگاه گوارش است. اگر گیاهخوار یا گیاهخوار هستید احتمالاً از قبل عاشق عدس هستید و از آن به عنوان جایگزین گوشت در دستور العمل های خود استفاده می کنید. اگر هرگز آنها را نخورده اید، به ما اعتماد کنید، آنها را به سالاد، سوپ یا خورش اضافه کنید و از فواید آن لذت ببرید.

 

 

تمشک

پرمصرف ترین توت در جهان، تمشک پر از آنتی اکسیدان، ویتامین C و آهن است. تحقیقات نشان داده است که افزایش مصرف این مواد خطر ابتلا به چاقی، دیابت، بیماری قلبی را کاهش می دهد و باعث سلامت پوست، افزایش انرژی و کاهش وزن کلی می شود. بنابراین دفعه بعد که در راهرو میوه هستید، حتماً مقداری تمشک در سبد خود قرار دهید.

 

 

گردو

تا آنجایی که آجیل است، این یک مخلوط است d bag (مکث برای خنده)، برخی برای شما بسیار خوب هستند و برخی نه. گردو نسبت به سایر مغزها آنتی اکسیدان بیشتری دارد، همچنین سرشار از ویتامین E، سرم های غذایی، روغن های امگا 3 و چربی های سالم است. مطالعات نشان می دهد که گردو به اندازه روغن زیتون در کاهش التهاب و اکسیداسیون رگ ها پس از یک وعده غذایی چرب موثر است. با بیشتر غذاهای سالم ما، آنها باید در حد اعتدال مصرف شوند، زیرا مصرف زیاد آنها خوب نیست. خوردن حدود 8 عدد گردو در روز برای دستیابی به فواید آن توصیه می شود.

 

 

ماهی سالمون

این ماهی منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 است که با کاهش خطر افسردگی، بیماری قلبی و سرطان مرتبط است. یک وعده 3 اونس حاوی تقریبا 50 درصد از دوز روزانه نیاسین شما است که می تواند از بدن در برابر بیماری آلزایمر و از دست دادن حافظه محافظت کند، به همین دلیل به عنوان غذای مغز شناخته می شود. سرشار از پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی - پتاسیم، سلنیوم و ویتامین B12 است.

 

 

آووکادو

آووکادو می تواند مردم را از هم جدا کند، این مارمیت دنیای میوه است. پس چه می شود اگر به شما بگوییم که خوردن 1 یا 2 بار در هفته تمام مزایای چربی های تک غیراشباع سالم، پتاسیم، فولات و ویتامین های K، C، B5، B6 و E را به شما می دهد! آووکادو فوق العاده مغذی است، سرشار از اسیدهای چرب سالم برای قلب است و فیبر بالایی دارد. فواید خوردن این «گلابی تمساح» کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید است، از چشمان شما محافظت می کند، علائم آرتریت را تسکین می دهد و ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند. بنابراین اگر آن را امتحان نکرده اید، لطفا انجام دهید، و اگر آن را دوست نداشتید، شاید یک فرصت دیگر به آن بدهید.

شما می توانید با دریافت رژیم درمانی آنلاین به زمان سرعت بخشیده و از همین الان به سمت سلامتی حرکت کنید!

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋