مهدی صمدی

مهدی صمدی

کنجکاو هستید که زنجبیل را برای کاهش وزن امتحان کنید؟

کنجکاو هستید که زنجبیل را برای کاهش وزن امتحان کنید؟ این چیزی است که ما می دانیم!

چگونه زنجبیل را برای رژیم کاهش وزن امتحان کنیم

زنجبیل - چاشنی سوشی و زنجبیل معروف - برای قرن ها برای کمک به هضم، تسکین درد مفاصل، آرام کردن التهاب و تحریک ذهن استفاده می شود. اما شاید تعجب کنید که بشنوید که به عنوان یک کمک کننده کاهش وزن نیز شهرت رو به رشدی دارد.

 

زنجبیل ریشه‌ای است که طعمی پررنگ و منحصر به فرد دارد. طعم و بوی قوی آن در واقع به ما اشاره ای به آنچه درون آن است می دهد: آنتی اکسیدان های گیاهی قدرتمند. این آنتی اکسیدان ها هستند که ممکن است برخی از مزایای کاهش وزن را ارائه دهند.

 

کنجکاو هستید که آیا زنجبیل می تواند از اهداف کاهش وزن شما حمایت کند؟ در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید.

 

تصور می شود که زنجبیل به کاهش وزن کمک می کند زیرا سرشار از آنتی اکسیدان ها، به ویژه جینجرول و 6-پارادول است.

 

آنتی اکسیدان ها مانند حافظان صلح سلولی عمل می کنند و مولکول های رادیکال آزاد ناپایدار را که در طول زمان در بدن شما جمع می شوند خنثی می کنند. اگر رادیکال های آزاد کنترل نشوند، می توانند در سطح میکروسکوپی ویران کنند و باعث التهاب شوند که می تواند به افزایش وزن، دیابت نوع 2 و بیماری قلبی کمک کند.

 

مطالعه‌ای در سال 2013 روی موش‌ها نشان داد که جینجرول و سایر عصاره‌های زنجبیل منجر به کاهش وزن، کاهش چربی، بهبود کلسترول HDL و عادی‌سازی سطح انسولین می‌شوند.

 

تحقیقات همچنین نشان داده است که 6-پارادول با فعال کردن چربی قهوه ای که به تنظیم دمای بدن کمک می کند به موش ها کمک می کند چربی بیشتری بسوزانند. اساساً، ممکن است همان واکنشی را ایجاد کند که سرماخوردگی انجام می دهد و به بدن سیگنال می دهد که شروع به سوزاندن چربی و کالری برای گرما کند.

 

بدیهی است که ما موش آزمایشگاهی نیستیم، اما آزمایشات انسانی نیز امیدوارکننده به نظر می رسند.

 

یک بررسی در سال 2019 از مطالعاتی که روی بیش از 400 نفر انجام شد، نشان داد کسانی که مکمل‌های عصاره زنجبیل را مصرف کرده‌اند، وزن بیشتری از دست داده و سطح قند خون بهتری نسبت به کسانی که این مکمل را مصرف نکرده‌اند، دارند.

 

مطالعه دیگری در سال 2019 نتایج مشابهی را نشان داد، به طوری که گروه عصاره زنجبیل وزن و چربی بیشتری نسبت به گروه کنترل از دست داد.

 

متأسفانه، ما نمی‌توانیم از این مطالعات هیچ نتیجه‌ای در مورد جمعیت عمومی بگیریم، زیرا در مجموع فقط حدود 600 نفر را بررسی کردند. اما آنها نقطه شروع خوبی برای تحقیقات آینده هستند.

 

 

زنجبیل تازه

شما می توانید زنجبیل تازه رنده شده را به بسیاری از غذاها اضافه کنید تا مقداری زینگ و برخی از مزایای احتمالی کاهش وزن را فراهم کنید. زنجبیل تازه یک طعم دهنده رایج در غذاهای آسیایی است.

 

زنجبیل پودر شده

زنجبیل پودری نوعی است که بیشتر در دسرهایی مانند شیرینی زنجبیلی یا شیرینی زنجبیلی استفاده می شود. طعم ملایم تری نسبت به مواد تازه دارد، بنابراین می توانید آن را به انواع بیشتری از غذاها اضافه کنید بدون اینکه بر طعم آن تأثیر زیادی بگذارد.

 

آب زنجبیل

با استفاده از زنجبیل تازه، می توانید آب دم کرده زنجبیل را در طول روز بنوشید. شما به این ترتیب یک تن زنجبیل مصرف نمی کنید، اما ممکن است فواید کوچکی داشته باشد.

 

چای زنجبیلی

همچنین می توانید چای زنجبیل را از زنجبیل تازه تهیه کنید. آب داغ در واقع آنتی اکسیدان های بیشتری را از زنجبیل می کشد، بنابراین ممکن است کمی موثرتر از آب دم کرده زنجبیل باشد. شما همچنین می توانید چای کیسه ای زنجبیل یا چای شل را بخرید.

 

کپسول زنجبیل

اگر طعم زنجبیل را دوست ندارید، مکمل زنجبیل ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. همچنین این بهترین راه برای اطمینان از دریافت زنجبیل کافی برای تأثیر احتمالی بر کاهش وزن است.

 

دوزها بین برندها متفاوت است اما معمولاً بین 500 تا 1500 میلی گرم در روز متغیر است.

 

مکمل های کاهش وزن

چندین مکمل کاهش وزن حاوی زنجبیل هستند. یک کارآزمایی بالینی نشان داد که ترکیبی از چای سبز، کپسایسین (ماده ای که فلفل تند را تند می کند) و عصاره زنجبیل باعث کاهش وزن و بهبود حساسیت به انسولین در زنان دارای اضافه وزن می شود.

 

قبل از شروع رژیم مکمل حتماً برچسب های محصول را بخوانید و با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید. مکمل ها ممکن است حاوی مواد مرموز باشند یا با برخی داروها تداخل بدی داشته باشند.

 

برای 10 روز نکات و دستور العمل هایی که به شما در کاهش مصرف شکر کمک می کند، در خبرنامه ما ثبت نام کنید (هنوز می توانید از چیزهای بسیار خوبی لذت ببرید!). به‌علاوه، داستان‌های برتر ما در مورد غذا، تناسب اندام، رابطه جنسی و موارد دیگر را دریافت خواهید کرد.

 

ایمیل خود را وارد کنید

پیشنهادات شرکای Greatist را برای من ارسال کنید

حریم خصوصی شما برای ما مهم است. هرگونه اطلاعاتی که از طریق این وب سایت در اختیار ما قرار می دهید ممکن است توسط ما در سرورهای واقع در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا قرار گیرد. اگر با چنین قرارگیری موافق نیستید، اطلاعات را ارائه نکنید.

 

ترد gingerly: عوارض جانبی و تداخلات

استفاده از زنجبیل در آشپزی بسیار کم خطر است. اما زنجبیل واقعاً قوی است - همانطور که می دانید اگر تا به حال مقدار زیادی به یک دستور غذا اضافه کرده باشید و زبان شما را بسوزاند (ما آنجا بوده ایم). بنابراین اگر قصد دارید مکمل آن را مصرف کنید، ممکن است لازم باشد اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

 

از آنجایی که می تواند بر هضم شما تأثیر بگذارد، ممکن است باعث ناراحتی گوارشی یا سوزش سر دل شود. می تواند آل بنابراین مشکلات موجود در کیسه صفرا مانند سنگ کیسه صفرا را بدتر می کند.

 

اگر از داروی رقیق کننده خون استفاده می کنید، نباید مکمل زنجبیل مصرف کنید، زیرا زنجبیل ممکن است با دارو تداخل داشته باشد.

 

اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، یا در مورد مصرف مکمل زنجبیل نگرانی دارید، قبل از شروع مصرف مکمل با پزشک خود صحبت کنید.

 

راهنمای خرید: نسخه زنجبیل

اگر می خواهید زنجبیل را به غذای خود اضافه کنید تا ببینید آیا به کاهش وزن کمک می کند، هر محصولی که انتخاب می کنید باید خوب باشد - چه ارگانیک یا معمولی، چه تازه یا پودر. همین توصیه در مورد چای زنجبیل بسته بندی شده نیز صدق می کند.

 

اما اگر قصد دارید از کپسول های زنجبیل یا مکمل های کاهش وزن حاوی زنجبیل استفاده کنید، بهتر است کمی دقیق تر باشید.

 

مکمل های غذایی قبل از انتشار توسط FDA تنظیم نمی شوند. FDA فقط مقررات پس از فروش را اعمال می کند، به این معنی که تا زمانی که یک مکمل در بازار عرضه شود و مشکلی وجود داشته باشد، درگیر نمی شود. و FDA ممکن است منابع لازم برای رسیدگی و رسیدگی به هر موضوعی را نداشته باشد.

 

به علاوه، هیچ تضمینی وجود ندارد که آنچه روی برچسب مکمل است در واقع همان چیزی باشد که در بطری است. همانطور که می دانید، کپسول های "زنجبیل" شما در واقع می توانند با خاک اره و پودر سوخاری پر شوند. این مایه تاسف است، اما این دنیایی است که ما در آن زندگی می کنیم.

 

اگر می‌خواهید مسیر مکمل را طی کنید، مطمئن شوید که برندی که خریداری می‌کنید آزمایش را از یکی از این سازمان‌ها دنبال کرده است.

 

کاهش وزن 101

اگرچه تحقیقات در مورد زنجبیل برای کاهش وزن امیدوارکننده به نظر می رسد، اما قطعا تضمینی نیست.

 

هیچ محصولی در بازار وجود ندارد که به شما این امکان را بدهد که بدون ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی و سبک زندگی خود، وزن کم کنید. و اگر در حال ایجاد تغییرات پایدار هستید، کاهش وزن می تواند با یا بدون مکمل ها اتفاق بیفتد.

 

زنجبیل می تواند ابزاری در زرادخانه کاهش وزن شما باشد، اما قطعا جایگزینی برای یک رژیم غذایی سالم و یک سبک زندگی فعال نیست.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که برای داشتن یک رژیم کاهش وزن علمی و مناسب با متابلیسم بدن خود میبایست زیر نظر متخصص تغذیه قرار بگیرید و برای این کار حتی نیاز به مراجعه حضوری نیز نمی باشد و می توانید از رژیم درمانی آنلاین استفاده کنید.

 

 

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋