مهدی صمدی

مهدی صمدی

40 غذای معمولی یونانی که حتما امتحان کنید(قسمت دوم)

 

21. Kolokithokeftedes

تلفظ نام این غذای معمولی یونانی کمی دشوار است، به همین دلیل است که معمولاً به آنها کدو سبز و سرخ کردنی فتا می گویند.

 

این یک غذای بسیار نرم و خوشمزه است که تهیه آن بسیار آسان است، بدون مواد پیچیده یا فرآیندهای طولانی یا آزار دهنده.

 

کدو سبز رنده شده و خشک شده برای مخلوط کردن با پیاز، سبزی، پنیر فتا، پنیر بز، آرد، تخم مرغ، پودر سوخاری، نمک و فلفل استفاده می شود.

 

مواد را یکی در کاسه ای اضافه می کنیم تا مخلوطی یکدست به دست آید که در قسمت هایی و در مقدار زیادی روغن زیتون بسیار داغ سرخ می شود.

 

برای سرو آنها با سس ماست، تکه های لیمو یا سس تزاتزیکی همراه می شوند.

 

22. کریتارکی

این غذای معمولی یونانی با نوعی پاستا تهیه می شود که در یونان تهیه می شود. این ماکارونی است که از نظر شکل شباهت خاصی به برنج دانه بلند دارد.

 

آماده سازی شامل مخلوط کردن آن با سس گوجه فرنگی است. آجیل یا مرغ، جوز هندی و نخود

 

روی آن با پنیر فتا یا بز و همچنین یک برگ ریحان و چند قطره روغن زیتون سرو می شود.

 

23. آوگولمونو

این غذا در بین غذاهای معمولی یونانی گنجانده شده است و عملکردی دوگانه دارد. می توان از آن به عنوان سس برای همراهی دلمه یا سبزیجاتی مانند کنگر استفاده کرد و همچنین می توان آن را به عنوان سوپ نیز سرو کرد.

 

هنگامی که به عنوان سوپ استفاده می شود، از آب مرغ، گوشت، ماهی یا سبزیجات استفاده می شود. مخلوطی از تخم مرغ زده شده و آب لیمو را هنگام برداشتن از روی حرارت به آن اضافه می کنند تا از تشکیل گلوله یا پختن تخم مرغ جلوگیری شود.

 

در تابستان به عنوان سوپ سرد سرو می شود. قوام آن تا حدودی غلیظ است و در مواقعی که نیاز به غلیظ شدن بیشتر باشد کمی نشاسته به آن اضافه می کنند.

 

24. Keftedes

آنها توپ های گوشتی خوشمزه هستند و یک غذای معمولی یونانی هستند. آنها بسیار محبوب هستند و در هر غذای مشترک یا در بارهای یونانی که به آنها کفتداکیا می گویند سرو می شود.

 

کوفته های یونانی در همه جشن ها و مهمانی ها حضور دارند و بسیار راحت آماده می شوند.

 

آنها را می توان با گوشت گاو، گوشت خوک یا شاید گوشت بره، گیاهان معطر و ادویه ها درست کرد. هر آشپزی روش مخصوص به خود را برای تهیه کفت دارد.

 

برای سرو آنها با برنج یا سیب زمینی سرخ کرده به همراه سس ماست، سس تزاتزیکی یا ملیتزانوسالاتا همراه می شوند.

 

25. پاستیسیو

پاستیسیو یک غذای معمولی یونانی است که با پاستا درست می شود که در فر پخته می شود. این غذا با لایه برداری پاستا روی سینی که گوشت چرخ کرده و مقدار زیادی سس بشامل روی آن قرار می گیرد، تهیه می شود. بعد از آماده شدن به فر می برند تا بپزد.

 

این یک وعده غذایی است که در هر زمان از سال می توان از آن لذت برد و همراه با سالاد سبز مخلوط چاشنی شده با روغن زیتون بکر و سرکه شراب سرو می شود.

 

26. فاوای یونانی

این یک غذای سبزیجات خوشمزه است که با نخود زرد درست می شود. این غذا در میان غذاهای معمولی یونانی گنجانده شده است و در جزیره سانتورینی بسیار محبوب است، اگرچه در سراسر کشور پذیرفته شده است.

 

فاوای یونانی یک خورش خامه ای با طعمی بی نظیر است. علاوه بر این، یک وعده غذایی ایده آل برای روزهای زمستانی است، زیرا زمانی که دما کاهش می یابد، به ظرفی نیاز است که گرما بدهد.

 

آن را به عنوان پیش غذا سرو می کنند یا به عنوان سس که با مقداری روغن زیتون بکر بریزید استفاده می شود.

 

27. Solomos sta karvouna

ماهی بخشی از غذاهای معمولی یونانی است و در این مورد ماهی سالمون است. یک غذای خوشمزه که با چشیدن آن در یونان بسیار راضی خواهید بود.

 

این غذا حاوی ماهی سالمون کبابی است که با سس تهیه شده از آب لیمو، قاچ لیمو و روغن زیتون چاشنی می شود. این غذا با سیب زمینی سرخ کرده، سس ماست یا سس سزار و نخود فرنگی سرو می شود.

 

28. Fasolada یا بیشترپا د آلوبیا

این غذا علاوه بر اینکه یکی از غذاهای معمولی یونانی است، دارای سنت دیرینه ای در بین ساکنان این کشور است. تهیه آن بسیار آسان و ساده است

 

فسولادا با لوبیا، باقالی یا لوبیای خوش مزه تهیه می شود تا عطری بسیار مطبوع و چشمگیر ارائه دهد.

 

در فصل زمستان بسیار مصرف می شود و هر منطقه طرز تهیه مخصوص به خود را دارد اما همیشه با طعمی بدیع و فراموش نشدنی.

 

29. پاپوتساکیا بادمجان

"پاپوتساکیا" در زبان یونانی به معنای "کفش کوچک" است و این غذا به دلیل شباهتش به یک کفش کوچک نامگذاری شده است.

 

سبزیجات همیشه جزو غذاهای معمولی یونانی هستند. حالا نوبت بادمجان هاست که این بار با گوشت چرخ کرده چاشنی پیاز خرد شده، جعفری، روغن زیتون، شراب سفید، سس بشامل، نمک و فلفل پر می شود. پس از پر شدن از مخلوط گوشت، روی آنها را با پنیر می پوشانند و به فر می برند.

 

30. مزه ها

کلمه mezzedes به ترکیب چندین غذای کوچک اشاره دارد که در غذاهای یونانی به عنوان پیش غذا سرو می شود. این غذاها بسیار متنوع هستند و یک غذای معمولی یونانی را تشکیل می دهند.

 

رایج ترین و متداول ترین مزه ها عبارتند از همبرگرهای یونانی، هوموس، ملیتزانوسالاتا، تیروپیتا و تاراموسالاتا. آنها با خیار، سس تزازیکی، برگ نعناع، ​​سیر خرد شده و آب لیمو همراه هستند.

 

31. باقلوا

این دسر فوق العاده یونانی در میان وعده های غذایی معمولی گنجانده شده است و چیزی منحصر به فرد است. پس از امتحان کردن، مطمئناً درخواست بیشتری خواهید کرد.

 

باقلوا از خمیر فیلو، آجیل، کره و شکر درست می شود. خمیر فیلو و گردو پخته و سپس شربت شیرین را روی آن می ریزند تا کاملاً در خمیر فیلو ترد آغشته شود. شاید محبوب ترین و شناخته شده ترین دسر یونانی در جهان باشد.

 

32. حلوا

این دسر خوشمزه یونانی حاوی لبنیات، کره و تخم مرغ نیست. برای تهیه حلوا فقط باید بلغور، روغن، شکر و آب را با هم ترکیب کنید.

 

حلوا یک دسر سمولینا با مقدار زیادی شربت شیرین و تکه‌های آجیل است که آن را ترد خاصی می‌کند.

 

33. لوکومادس

یک دسر خوش طعم که از لقمه های کوچک خمیر سرخ شده به رنگ طلایی زیبا تشکیل شده که با شربت شیرین، دارچین و آجیل پاشیده شده است.

 

از بیرون برشته و ترد هستند، در حالی که وقتی آنها را گاز می گیرید، داخل آنها نرم و کرکی است.

 

34. گالاکتوبورکو

این یکی از قدیمی ترین دسرهای یونانی است. خوردن آن گاز زدن به بافتی ترد است که در دهان بسیار آبدار می شود.

 

با خمیر فیلو پر شده با مقداری کاستارد خامه ای و معطر یا شربت های شیرین، حمام شده در کره ذوب شده تهیه می شود.

 

35. شراب رتسین

نوشیدنی با قدمتی بیش از 2000 سال که تمام آیین های دوران یونان باستان را حفظ می کند.

 

ظروف حاوی آن با رزین درخت کاج مهر و موم شده است. این برای جلوگیری از ورود هوا به شراب در هنگام بلوغ یا پیری است. علاوه بر این، رزین عطر خود را به شراب می دهد.

 

وقتی در غذاهایی که با شوید، نعناع یا رزماری چاشنی می شوند، شراب عالی است.

 

36. ماست یونانی

در یونان، ماست دسری است که برای صبحانه یا شب میل می شود. بسیار خامه ای و بسیار لطیف است. در صبحانه با میوه های تازه، آجیل و عسل سرو می شود.

 

زمانی که به یونان سفر کردید، فرصت را از دست ندهید تا طعم ماست یونانی خوشمزه و بی نظیر را بچشید.

 

37. اوزو

نوشیدنی ای که همه یونانی ها می نوشند از بادیان تهیه می شود. در آخر غذا یا وسط آن سرو می شود و حتی اگر به مذاق غذاخوری خوش نیاید نباید رد شود.

 

38. قهوه یونانی

در یونان قهوه را فیلتر نمی کنند، قهوه آسیاب شده را با آب در دیگ مخصوصی به نام بریکی می جوشانند.

 

پس از پخت، اجازه دهید چند دقیقه استراحت کند و مستقیماً در فنجان ها در کنار یک لیوان آب سرد سرو کنید. در یونان قهوه پودری با بافت آرد است.

 

39. قهوه کاپوچینو فردو

برخلاف قهوه کلاسیک یونانی، قهوه ای است که سرد می نوشند و کف بسیار عمیقی شبیه کف کاپوچینو دارد. کف لیوانی که در آن سرو می شود حاوی یخ است.

 

این یک روش سرگرم کننده برای نوشیدن قهوه در یونان است و بسیار آسان است که به آن معتاد شوید. زمانی که در یونان هستید، فرصت را از دست ندهید تا یک کاپوچینوی خوشمزه فردو را بچشید.

 

40. آبجو یونانی

آبجو در یونان بیشتر وارداتی است. با این حال، برخی از مارک های منشاء این کشور هستند که محصولاتی را ارائه می دهند که حتی می توان آنها را در کشورهای دیگر تهیه کرد.

 

از این میان، برجسته ترین آبجوی میتوس است که از سال 1997 در یونان در کارخانه تقطیر میتوس دم می شود. رنگ طلایی زیبا از نوع لاگر است.

 

میزان الکل آن حدود 4.7 درصد است و در ایالات متحده، کانادا، استرالیا و تایوان یافت می شود.

 

غذاهای سنتی یونان چیست؟

غذاهای سنتی یونانی زیادی وجود دارد که از جمله آنها می توان به گوشت بره کباب، جایروس، تاراماسالاتا، سالاد یونانی، موساکا، پاستیسیو، اسپاناکوپیتا و ... اشاره کرد.

 

غذاهای معمولی در سانتورینی بخوریم?

در سانتورینی، فاوای یونانی سنتی است، یک غذای سبزیجات خوشمزه که با نخود زرد آماده می شود. این غذای ایده آل برای سرمای زمستان است. همچنین دریافت سودتوکفد یا کوفته گوجه فرنگی معمول است. اینها شبیه کوفته هستند، اما برای تهیه آنها از گوجه فرنگی خرد شده استفاده می شود. به همین ترتیب، آنها در سانتورینی بسیار محبوب و سنتی هستند.

 

یونانی ها برای صبحانه چه می خورند؟

یونانی ها در صبحانه خود از محصولاتی مانند لبنیات، میوه های تازه، آجیل، روغن زیتون، نان تست با پنیر فتا و زیتون، تخم مرغ آب پز، مربای میوه، چای، قهوه، ماست، عسل، اسپاناکوپیتا استفاده می کنند.

 

ژیروسکوپ یونانی چیست؟

غذاهای یونانی Gyros بسیار مقرون به صرفه و خوشمزه هستند. این شامل گوشتی است که روی یک تف عمودی پخته می شود. پس از اتمام، برش های این گوشت روی نان پیتا با کاهو، پیاز خلال شده، گوجه فرنگی، سس و چیپس قرار می گیرد. به صورت رول یا با تمام مواد روی نان سرو می شود. غذایی است که در هر غرفه خیابانی در تمام نقاط یونان پیدا می شود.

 

در آتن چه می توانید بخورید؟

در آتن، پایتخت یونان، می توانید بسیاری از غذاهای معمولی این کشور مانند دلمادس، سالاد یونانی، کالاماری سرخ شده، موساکا، تزاتزیکی، اختاپوس کبابی و غیره را بخورید.

 

غذاهای معمولی دسرهای یونان

در یونان دسرهای بسیار متنوعی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به باقلوا، حلوا، گالاکتوبورکو، لوکومادس، کاتایفی، روانی، بوگاتسا و فتا مالی اشاره کرد.

 

دستور غذای یونانی

موساکا

مواد لازم برای تهیه این غذا بادمجان، گوشت چرخ کرده یا چرخ کرده، گوجه فرنگی، سبزیجات و سس بشامل است. گوشت با سبزیجات و گوجه فرنگی تهیه می شود. بادمجان ها به صورت بلند ورقه می شوند. در ظرف مخصوص فر یک لایه بادمجان ته آن قرار دهید و گوشت آماده شده را روی آن قرار دهید و با کمی سس بشامل حمام کنید. این روند تا پایان با مقدار مناسبی سس بشامل در بالای آماده سازی تکرار می شود. در فر بپزید و آماده سرو کنید.

 

نوشیدنی های معمولی یونانی

نوشیدنی های معمولی و سنتی یونان عبارتند از اوزو، شراب رتسینا، قهوه یونانی، راکی، متاکسا یا کنیاک یونانی، قهوه کاپوچینو فردو و آبجو.

 

غذاهای معمولی یونان باستان

روغن زیتون قدیمی ترین غذای مصرفی یونانیان است، همراه با نان تهیه شده از آرد گندم یا آرد جو، و همچنین برخی از میوه های تازه و خشک. ماهی شور و پنیر.

 

تاریخچه غذا شناسی یونان

یونانی‌ها خیلی زود از خواب بیدار شدند و صبحانه‌ای می‌خوردند که شامل تکه‌های نان آغشته به شراب بود و ممکن بود مقداری زیتون و انجیر به آن اضافه کنند. سبزیجات خیلی راحت پیدا نمی شدند و گران بودند. بنابراین بیشترین مصرف آن ها لوبیا و عدس بود که به صورت پوره تهیه می شد.

 

پیاز و سیر زیاد می خوردند و پنیر هم می خوردند مخصوصاً لشکریان. گوشت کمیاب بود و زمانی که در دسترس بود گوشت خوک بود.

 

در شهرها چیزی که بیشتر خورده می شد ماهی و نان بود، نرم تنان، ماهی مرکب، کاسه ماهی و به طور کلی صدف هم دوست داشتند.

 

دسرها شامل میوه های تازه یا خشک شده مانند خرما، انجیر، آجیل، انگور یا مقداری شیرینی حمام شده با عسل بود.

 

محصولات معمولی یونان

از اصلی ترین محصولات معمولی یونان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

روغن زیتون: یکی از بهترین روغن های زیتون در جهان محسوب می شود.

شراب های یونانی بسیار معروف و با کیفیت عالی هستند. محصولات صادراتی هستند.

سرکه یونانی یکی از بهترین سرکه های جهان است که از انگور استخراج می شود، سرکه شراب است.

گیاهان معطر دارای کیفیت فوق العاده ای هستند و تنوع زیادی برای رضایت همه سلیقه ها وجود دارد، نعناع، ​​پونه کوهی، لیمو ترش، مریم گلی، چای کوهی، در میان بسیاری از موارد موجود.

ادویه جات ترشی جات فوق العاده است و از جمله زعفران، کنجد و زیره است.

 

 

یونانی ها تاریخ، ساخت و ساز و فرهنگ زیادی را برای ما به یادگار گذاشته اند، اما مهمتر از همه آنها طعم های عالی را برای ما به جای گذاشته اند تا کام ما را خوشحال کند. آیا شما هیچ کدام از این غذاها را دوست داشتید؟ اگر باید چیزی اضافه کنید، می توانید آن را در بخش نظرات انجام دهید.

 

این پست را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید تا اطلاعاتی داشته باشند و تشویق شوند که به یونان سفر کنند.

مرتبط ها:

غذاهاي اصيل اسپانيايي

بهترين غذاي اسپانيايي براي خوردن در اسپانيا؟

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋