ویکی فشار

ویکی فشار

مرجعی برای پاسخگویی به سوالات فشار خون و آریتمی

فوتوپلتیسموگرافی روشی برای تشخیص بیماری های قلبی

فوتوپلتایسموگرافی یا PPG یک تکنیک نوری غیر تهاجمی است که تغییرات حجم خون را در رگ‌های خونی محیطی و در بخش‌های مختلف بدن از جمله لاله گوش، انگشتان دست و پا، ردیابی و تشخیص می‌دهد. این فرآیند معمولاً از نوری استفاده می کند که پوست را روشن کرده و از سطح پوست اندازه گیری می کند.در حالی که مکانیسم های PPG هنوز به طور کامل شناخته نشده است، اما روشی اقتصادی و ساده برای تشخیص و نظارت بر مشکلات قلبی عروقی خاص در نظر گرفته می شود. 

PPG برای تشخیص و ردیابی بیماری های قلبی عروقی

بیماری های قلبی عروقی یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. به این ترتیب، پزشکان و متخصصان بهداشت از تشخیص و درمان زودهنگام علائم بالقوه برای اطمینان از اجتناب از یک بیماری کامل مرتبط با قلب حمایت می کنند. انجمن قلب و عروق اروپا (ESC) گزارش داد که ضربان قلب یک عامل خطر مستقل برای بیماری های قلبی عروقی است. بدین ترتیب، هر گونه تغییر در فعالیت ضربان قلب طبیعی یا حجم خون نشانگر قابل توجهی برای اختلال عملکرد قلبی عروقی احتمالی است. فتوپلتیاسموگرافی با تمرکز بر ثبات حجم خون و نظارت بر آن به پزشکان این امکان را می دهد که به راحتی وجود بیماری های قلبی عروقی را غربالگری، تشخیص و نظارت کنند. 

PPG معمولاً فشار خون، اشباع اکسیژن و برون ده قلبی را از طریق یک سری امواج و پیک، تشخیص و اندازه گیری می کند. بیماری های قلبی عروقی متمرکز بر بی نظمی های شریانی تنها یکی از معدود اهداف فتوپلتیسموگرافی هستند. به عنوان مثال، یک بیماری شریانی رایج به نام آترواسکلروز که در آن قطر شریان توسط رسوبات چربی کاهش می یابد می تواند به راحتی با استفاده از PPG شناسایی شود.

ویکی فشار
ویکی فشار مرجعی برای پاسخگویی به سوالات فشار خون و آریتمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋