راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

دلایل حیرت انگیز برای خواب بیشتر

کم خوابی در شب می‌تواند روز بعد شما را بداخلاق کند. با گذشت زمان کم خوابی می‌تواند بیشتر از خلق و خوی صبحگاهی شما را خراب کند. مطالعات نشان می‌دهند که خواب با کیفیت به طور منظم می‌تواند به بهبود انواع مشکلات از قند خون گرفته تا تمرینات کمک کند. امروز هم 22 اسفند و روز جهانی خواب است. خوابی که باعث رفع خستگی و انرژی دوباره در ما می‌شود.

تقویت حافظه:

وقتی خوابتان کم است احتمالاً در نگه داشتن و به خاطر آوردن جزئیات با مشکل مواجه خواهید شد. به این دلیل که خواب نقش مهمی در یادگیری و حافظه دارد. بدون خواب کافی، تمرکز و دریافت اطلاعات جدید دشوار است. همچنین مغز شما زمان کافی برای ذخیره‌سازی خاطرات را ندارد تا بتوانید بعداً آن‌ها را جمع‌آوری کنید.

 تقویت خلق و خو:

یکی دیگر از کار‌هایی که مغز شما هنگام خواب انجام می‌دهد پردازش احساسات شماست. ذهن شما به این زمان نیاز دارد تا بتواند راه درست را تشخیص دهد و واکنش نشان دهد. وقتی آن را کوتاه می‌کنید واکنش‌های احساسی منفی بیشتر و واکنش‌های مثبت کمتری خواهید داشت. کمبود خواب مزمن همچنین می‌تواند احتمال ابتلا به اختلال خلقی را افزایش دهد. یک مطالعه بزرگ نشان داد زمانی که بی‌خوابی دارید پنج برابر بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستید و احتمال ابتلا به اختلالات اضطرابی یا هراس شما حتی بیشتر است.

تقویت قلب:

هنگام خواب فشار خون پایین می‌آید و به قلب و عروق خونی شما کمی استراحت می‌دهد. هرچه کمتر بخوابید فشار خون شما در طول یک چرخه 24 ساعته بیشتر می‌ماند. فشار خون بالا می‌تواند منجر به بیماری قلبی از جمله سکته شود.

تقویت سیستم ایمنی:

برای کمک به جلوگیری از بیماری‌ها سیستم ایمنی بدن شما باکتری‌ها و ویروس‌های مضر را در بدن شما شناسایی کرده و آن‌ها را از بین می‌برد. کمبود مداوم خواب نحوه عملکرد سلول‌های ایمنی را تغییر می‌دهد. آن‌ها ممکن است به سرعت حمله نکنند و شما ممکن است بیشتر مریض شوید.

کنترل وزن:

با عدم تعادل مقاومت شما در برابر وسوسه غذا‌های ناسالم بسیار کاهش می‌یابد. زمانی که خسته هستید کمتر تمایل دارید که بلند شوید و بدن خود را حرکت دهید. زمانی که در رختخواب می‌گذرانید با زمانی که سر میز و باشگاه می‌گذرانید به شما کمک می‌کند وزن خود را مدیریت کنید.

نتیجه‌گیری:

خواب منظم بیش از 9 ساعت در شب ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که بیشتر می‌خوابند تجمع کلسیم بیشتری در شریان‌های قلب و عروق پا‌های انعطاف‌پذیر کمتری دارند.

 

منبع:

www.webmd.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋