راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

بهترین رژیم های غذایی برای اگزما

احتمالاً در مورد ارتباط بین سلامتی خوب و آنچه می‌خورید و اهمیت تغییر رژیم غذایی در هنگام بروز مشکل شنیده‌اید. به عنوان مثال اگر کلسترول شما بالاست بهتر است از پنیر و گوشت قرمز که هر دوی آن‌ها سرشار از چربی‌های اشباع شده ناسالم هستند استفاده نکنید و در عوض از مرغ بدون چربی و سبزیجات استفاده کنید. اگر یک بیماری پوستی مانند اگزما دارید شایع‌ترین نوع آن که به آن درماتیت آتوپیک معروف است.

آیا بین رژیم غذایی و اگزما ارتباطی وجود دارد؟

برخی افراد به چیزی خاص حساسیت دارند و این می‌تواند باعث شیوع اگزما شود. بررسی اینکه کدام یک از غذا‌های خاص باعث ایجاد علائم اگزما می‌شوند دشوارتر است زیرا حساسیت‌های هر فردی متفاوت است. چیزی که شما را آزار می‌دهد و باعث تشدید اگزما می‌شود ممکن است تأثیر مشابهی بر شخص دیگری نداشته باشد. هر چیزی که دارای خواص ضدالتهابی باشد برای اکثر بیماری‌های التهابی پوست خوب است. ادویه‌هایی مانند زردچوبه و زنجبیل به دلیل فواید ضد التهابی خود شناخته شده‌اند.

آیا یک برنامه غذایی خاص به کنترل اگزما کمک می‌کند؟

هیچ رژیم غذایی نمی‌تواند اگزما را درمان کند اما شما می‌توانید رژیم غذایی خود را طوری تغییر دهید که علائم آن را از بین ببرید. همچنین نوشیدن مقدار زیادی آب کلید پیشگیری از شیوع اگزما و کمک به مرطوب کردن پوست برای درمان است.

چه رژیم غذایی ضد التهابی برای اگزما وجود دارد؟

رژیم‌های ضد التهابی فواید زیادی دارند از جمله تسکین درد و کاهش علائم بیماری‌های مزمن مانند فیبرومیالژیا. این رژیم‌ها همچنین برای رفع علائم اگزما که می‌تواند ناشی از استرس و واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن به آلرژن‌ها یا محرک‌های محیط باشد مفید هستند. رژیم‌های ضد التهابی لبنیات، غلات کامل، گوشت قرمز، آرد و شکر را محدود می‌کند. در واقع وگان شدن (یا حفظ یک رژیم غذایی کاملاً گیاهی) نیز مسیر خوبی است.

آیا رژیم مدیترانه‌ای برای اگزما مفید است؟

رژیم غذایی مدیترانه‌ای که بر بسیاری از سبزیجات، غلات کامل، حبوبات، ماهی‌های حاوی اسید‌های چرب امگا 3 (مانند ماهی سالمون یا ماهی تن) و روغن زیتون تأکید دارد برای اگزما مفید است.

رژیم غذایی آیورودا چه تأثیری بر بهبود اگزما می‌گذارد؟

رژیم آیورودا مشابه رژیم مدیترانه‌ای است زیرا بر روی غذا‌های غیرفرآوری شده تمرکز دارد و شامل میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل است. با این حال این رژیم بر ادویه‌هایی مانند گشنیز، زیره، زنجبیل، زردچوبه و دارچین تأکید دارد. همه این‌ها به عنوان ضد التهاب عمل می‌کنند.

رژیم اگزمای دیسیدروتیک چه رژیمی است؟

متأسفانه هیچ رژیم غذایی خاصی وجود ندارد که بتواند به علائم اگزمای دیسیدروتیک که گاهی اوقات دیسیدروزیس نامیده می‌شود کمک کند. این نوع اگزما اغلب روی دست‌های شما دیده می‌شود و زمانی ایجاد می‌شود که پوست شما در اثر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی یا چیز‌هایی مانند ضدعفونی‌کننده دست خشک و کم‌آب می‌شود. از آنجایی که اگزمای دیسیدروتیک باعث ایجاد تاول‌های کوچک و ترک‌خوردگی پوست می‌شود باید از غذا‌های اسیدی مانند مرکبات که می‌توانند باعث تحریک بیشتر سطح شوند دوری کنید. این نوع اگزما همچنین می‌تواند ناشی از حساسیت به موادی مانند نیکل، کبالت یا کروم باشد. در حالی که تلاش برای حذف این مواد معدنی از رژیم غذایی شما بهترین راه نیست تغییر به یک رژیم غذایی گیاهی می‌تواند کمک‌کننده باشد.

رژیم غذایی فاقد گلوتن چه تأثیری بر اگزما می‌گذارد؟

گلوتن در بسیاری از غذا‌ها وجود دارد از جمله برنج قهوه‌ای، نان، چیپس، محصولات پخته شده و چیز‌های شگفت‌انگیزی مانند سس سویا و سس سالاد. برای برخی افراد تغییر رژیم غذایی با گلوتن کمتر ممکن است مفید باشد. ترکیب یک رژیم غذایی متعادل با ورزش منظم همیشه بهترین راه برای انتخاب است. اگر سعی کنید این کار را انجام دهید و آن را بخشی از سبک زندگی خود قرار دهید در هر بیماری به شما کمک خواهد کرد.

 

منبع:

health.clevelandclinic.org

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋