راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

به چه علت خروپف می کنیم؟

خروپف بسیار رایج است. هنگامی که راه هوایی فوقانی شما ضعیف و شل باید ممکن مری باریکتر شود. این بدان معناست که مسیری که هوا طی می‌کند به هنگام عبور از دهان و بینی ممکن است مسدود شود. خروپف به دلیل ضعیف شدن و شل شدن عضلاتی که راه هوایی فوقانی شما را در شب حمایت می‌کنند ایجاد می‌شود. خروپف می‌تواند یک اتفاق گهگاهی باشد به عنوان مثال در فصل آلرژی بهار یا اگر عفونت سینوسی دارید بیشتر خروپف کنید. علل خروپف از فردی به فرد دیگر متفاوت است و بسته به سن شما و هر گونه مشکل سلامتی ممکن است متفاوت باشد.

 آپنه انسدادی خواب:

در بسیاری از موارد خروپف یکی از اولین نشانه‌های آپنه انسدادی خواب است. وضعیتی که در آن تنفس شما در هنگام خواب متوقف یا مختل می‌شود. علائم آپنه خواب عبارتند از خواب آلودگی یا خستگی در طول روز، نفس نفس زدن یا خفگی در شب. بسیاری از افراد مبتلا به آپنه خواب نمی‌دانند که هنگام خواب تنفس‌شان متوقف می‌شود یا اینکه پس از بسته شدن راه هوایی صدای خروپف تولید می‌کنند تا راه هوایی خود را دوباره باز کنند.

 بلند بودن سقف دهان:

اگر سقف دهانتان بلندتر یا نرم‌تر از حد معمول است ممکن است خروپف کنید. وقتی نفس می‌کشید این می‌تواند به یک مشکل تبدیل شود.

 مسدود شدن راه بینی:

اگر مجرای بینی را تا حدی مسدود کرده‌اید باید تلاش بیشتری برای انتقال هوا از طریق آن‌ها انجام دهید. این می‌تواند بافت نرم و آویزان را به هم نزدیک کند یا فرو بریزد و منجر به خروپف شود. صدمات وارده به بینی مانند انحراف تیغه بینی (دیواره‌ای که یک سوراخ بینی را از دیگری جدا می‌کند) یا پولیپ بینی (توده‌های التهابی) نیز می‌تواند باعث نوعی انسداد شود که منجر به خروپف می‌شود.

 وضعیت خواب:

خوابیدن به پشت بیش از سایر وضعیت‌ها مانند خوابیدن به پهلو یا شکم با خروپف مرتبط است. خوابیدن در این حالت می‌تواند باعث شود که زبان به سمت پشت گلو شل شود و در نتیجه راه هوایی تا حدی مسدود شود.

 مصرف الکل:

نوشیدن بیش از حد نوشیدنی قبل از خواب می‌تواند منجر به شل شدن ماهیچه‌هایی شود که راه هوایی فوقانی شما را باز نگه می‌دارند که می‌تواند باعث خروپف شود. الکل در شب یک عامل تضعیف‌کننده سیستم عصبی مرکزی است.

چه زمانی خروپف مشکل ساز می‌شود؟

افرادی که در مورد خروپف با صدای بلند و مخرب صحبت می‌کنند بیشتر به آپنه خواب مبتلا می‌شوند. بیشتر افرادی که می‌بینیم که خروپف می‌کنند در نهایت علائم دیگری از آپنه خواب دارند. این شامل:

نفس نفس زدن در شب بیدار

انرژی نداشتن در طول روز

اذیت شدن اطرافیان

 

نتیجه‌گیری:

اگر آپنه انسدادی خواب درمان نشود به خصوص اگر در محدوده متوسط تا شدید باشد می‌تواند با مشکلات سلامتی جدی همراه باشد. افراد در این مورد با افزایش خطر ابتلا به اختلالات متابولیک مانند چاقی و دیابت و همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون بالا، حملات قلبی، سکته مغزی و حتی اختلالات شناختی مواجه هستند. بیماری‌های جدی قلبی از جمله آریتمی‌های قلبی یکی دیگر از پیامد‌های بالقوه آپنه خواب درمان نشده است. سایر عوارض جانبی شامل خواب آلودگی بیش از حد در طول روز و اختلال در تمرکز است که می‌تواند منجر به خواب آلودگی در رانندگی و حتی حافظه و تمرکز ضعیف شود. در برخی موارد مشاوره با جراح گوش، حلق و بینی می‌تواند به ارزیابی اینکه آیا یک روش جراحی ممکن است پاسخی برای درمان خروپف باشد کمک کند.

 

منبع:

health.clevelandclinic.org

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋