راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

چگونه با ورزش کردن بر آسم خود غلبه کنیم؟

اگر شما هم علاقه‌بسیاری به فعالیت بدنی دارید اما از بیماری آسم رنج می‌برید با استفاده از دارو و تهویه مناسب می‌توانید به طور کامل در فعالیت ورزشی شرکت کنید. اما در ماه‌های سردتر سال باید اقدامات احتیاطی ویژه‌ای انجام دهید زیرا هوای خشک سرد می‌تواند باعث حملات آسم شود. هنگام تمرین ورزش شروع به خس خس کردن، احساس تنگی نفس یا سفتی در قفسه سینه خود می‌کنید که معمولاً در عرض 10 تا15 دقیقه به اوج خود می‌رسد و 60 دقیقه بعد برطرف می‌شود. اگر آسم ناشی از ورزش داشته باشید این اتفاق می‌افتد زیرا راه‌های هوایی شما بیش از حد به دما و رطوبت حساس هستند. حمله آسم باعث می‌شود نوار‌های عضلانی در مجاری تنفسی به سرما به اسپاسم واکنش نشان دهند که راه هوایی را باریک کرده و علائمی را ایجاد می‌کند. عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی می‌توانند آسم را بدتر کنند.

برای جلوگیری از تنگی نفس در هنگام ورزش چه کار کنیم؟

هدف اصلی این است که اطمینان حاصل شود که از ورزش اجتناب نمی‌کنید. در اینجا چند کار عملی وجود دارد که می‌توانید در صورت ابتلا به آسم ناشی از ورزش انجام دهید:

 از دارو‌های آسم استفاده کنید:

استفاده از داروی آگونیست بتا با دو بار استنشاق 15 تا 20 دقیقه قبل از ورزش می‌تواند از اسپاسم راه هوایی برای چند ساعت جلوگیری کند. گشادکننده برونش طولانی مدت به مدت 12ساعت تأثیر می‌گذارد اما به طور کلی به عنوان یک درمان تک درمانی توصیه نمی‌شود. دارو‌های ضدالتهاب استنشاقی طولانی مدت نیز ممکن است برای "آرام کردن" راه‌های هوایی مورد نیاز باشد.

 از ورزش در هوای سرد خودداری کنید:

گزینه‌های ورزشی جایگزین را در داخل پیدا کنید مانند ورزش کردن در باشگاه یا شنا در یک استخر سرپوشیده.

 اگر بیمار هستید ورزش نکنید:

به بدن خود اجازه دهید تا قبل از ورزش بیماری به طور کامل بهبود یابد به خصوص زمانی که سرفه یا هر گونه مشکل تنفسی فوقانی دارید.

 قبل از ورزش خود را گرم کنید:

این کار می‌تواند به تنظیم راه‌های هوایی شما کمک کند و عادت خوبی است که برای هر زمان که ورزش می‌کنید شکل بگیرد.

ورزش‌های سخت را انجام ندهید:

برنامه‌های آسان را انجام دهید. این‌ها عبارتند از فوتبال، بیسبال، کشتی، ژیمناستیک و دو و می‌دانی. آن‌ها در مجاری تنفسی راحت‌تر از ورزش‌هایی هستند که به استقامت نیاز دارند مانند فوتبال، دویدن در مسافت‌های طولانی و بسکتبال.

 شنا نکنید و به استخر نروید:

یک محیط گرم و مرطوب برای افرادی که آسم ناشی از ورزش دارند مضرر است. با این حال گاهی اوقات عوامل تحریک‌کننده در هوا به ویژه در استخر‌های سرپوشیده می‌توانند آسم را تشدید کنند بنابراین به علائم خود توجه کنید.

 

منبع:

health.clevelandclinic.org

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋