راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

تغذیه و سلامت روان

جای تعجب نیست که محققان به جای تکیه بر روش های درمانی و دارویی فعلی به جستجوی روش های جدید برای کاهش تأثیر شرایط بهداشت روان باشند. محقیقان به دنبال نقش تغذیه در درمان مشکلات بهداشت روان هستند.

چطور روح و روانمان را درمان کنیم؟

بیش از 12 هفته 67 فرد مبتلا به افسردگی متوسط ​​یا شدید علاوه بر درمان فعلی مشاوره رژیم غذایی یا حمایت اجتماعی دریافت کردند. در رژیم غذایی مانند رژیم مدیترانه ای از این نظر که بر سبزیجات، میوه ها، غلات کامل ، ماهی های روغنی ، روغن زیتون فوق بکر، حبوبات و مغزهای خشک تأکید می کند. همچنین مقادیر متوسطی از گوشت قرمز و لبنیات مجاز است. اگر فردی نگران است که ویتامین D کافی از نور مستقیم خورشید دریافت نمی کند با مصرف این غذاها به افزایش مقدار کلی بدن خود کمک می کند

بهترین منابع غذایی ویتامین D کدامند؟

ویتامین D نوعی ماده مغذی است که بدن هنگام قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید در پوست فرد تولید می کند. افراد همچنین می توانند ویتامین D مصرف کنند اما به طور طبیعی در بسیاری از غذاها وجود ندارد. مقادیر زیادی ویتامین D در ماهی های روغنی و انواع خاصی از قارچ وجود دارد. اگر مرغ های تخمگذار آزاد باشند در زرده تخم مرغ وجود دارد. برخی از قارچ ها حاوی ویتامین D نیز هستند. با این حال، هیچ غذای گیاهی دیگر ویتامین D تولید نمی کند. برای افرادی که رژیم های غذایی آنها بیشتر گیاهخوار است و برای افرادی که زمان زیادی را در فضای باز نمی گذرانند به اندازه کافی ویتامین D دریافت نمیکنند.

مصرف روغن ماهی:

ماهی های روغنی و همچنین روغن های موجود در ماهی بیشترین مقدار ویتامین D را در منابع غذایی دارند.

مصرف قارچ:

اگر شخصی ماهی را دوست ندارد یا گیاهخوار است، ممکن است قارچ خاص یک گزینه باشد. برخی از انواع قارچ ها حاوی مقادیر زیادی ویتامین D هستند.

زرده تخم مرغ:

زرده تخم مرغ می تواند سرشار از ویتامین باشد به خصوص اگر مرغ ها از نظر منبع آزاد باشند

 

دریافت ویتامین کافی برای حفظ سلامت استخوان ها بسیار مهم است. ساده ترین راه دریافت کافی ویتامین این است که مرتباً وقت خود را در خارج از منزل بگذرانید و مطمئن شوید که بازوها ، صورت و پاها در معرض آفتاب قرار می گیرند. مکمل ها  ممکن است یک انتخاب مفید باشند. با این حال اگر این امکان وجود ندارد سعی کنید ماهی های روغن ، برخی از قارچ ها و زرده تخم مرغ های آزاد را مصرف کنید.

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋