مهدی صمدی

مهدی صمدی

علل افزایش بی دلیل وزن!

در مقاله قبلی برخی علل افزایش وزن را به شما توضیح دادیم.

عللی که به رژیم افزایش وزن ارتباطی ندارد و ممکن است از بیماری و یا برخی مشکلات دیگر به سراغ شما آمده باشد.

در ادامه قصد داریم تا برخی دیگر از نکات این مبحث را به شما عزیزان معرفی کنیم، لطفاً با ما همراه باشید.

بدن شما مواد مغذی خاصی را از دست داده است

 

داشتن سطوح پایین منیزیم، آهن یا کمبود ویتامین D می تواند سیستم ایمنی شما را به خطر بیندازد، سطح انرژی شما را کاهش دهد یا متابولیسم شما را به گونه ای تغییر دهد که برداشتن گام های سالم را سخت تر کند. دکتر هدایا می گوید: "شما ممکن است انرژی کم را با کافئین، شیرینی ها و کربوهیدرات های ساده جبران کنید."

 

در حالی که می توانید سعی کنید سطح آهن خود را با خوردن گوشت قرمز و اسفناج افزایش دهید و با افزودن آجیل برزیلی یا بادام به رژیم غذایی خود میزان منیزیم را افزایش دهید، مصرف شیر کافی یا دریافت نور خورشید کافی برای جبران کمبود ویتامین D تقریبا غیرممکن است. دکتر هدایا می‌گوید: «این مهم است که بدانید ممکن است کمی طول بکشد تا دوز مناسب ویتامین D خود را پیدا کنید. "اگر بیش از حد مصرف کنید، ممکن است به سنگ کلیه مبتلا شوید. شما باید هر سه ماه یکبار آزمایش خون خود را انجام دهید، بنابراین پزشک می تواند دوز را برای شما تنظیم کند." افزودن مکمل آهن کمی دشوارتر است اما هنوز هم عاقلانه است که قبل از شروع مصرف مکمل ها به پزشک اجازه دهید کم کاری تیروئید یا سایر شرایطی که ممکن است باعث مقاومت به انسولین شوند را رد کند.

 

داری پیر میشی!

پیری اجتناب ناپذیر است، اما مراحلی وجود دارد که می توانید برای افزایش متابولیسم خود بردارید. دکتر فرادین رید می‌گوید: «اغلب می‌شنوم که بیماران به من می‌گویند که فکر می‌کنند سوخت و ساز بدنشان کند می‌شود. "این واقعی است - ما در 40 یا 50 سالگی به اندازه ای که در 20 سالگی می سوزاندیم کالری نمی سوزانیم. بنابراین برای حفظ متابولیسم به ورزش بیشتر و غذای کمتری نیاز داریم. برخی مطالعات نشان می دهد که ورزش ممکن است حتی مهم تر باشد. نسبت به رژیم غذایی برای حفظ وزن طولانی مدت."

 

میپلز می گوید یکی از دلایلی که با افزایش سن به ورزش نیاز دارید: ما عضله را از دست می دهیم. و هرچه عضلات کمتری داشته باشید، متابولیسم شما کندتر می شود. افزایش سن و کاهش عضله می تواند هر دو با افزایش وزن منجر به افزایش وزن شود در توده چربی و کاهش میزان کالری سوزی بدن در زمان استراحت.

 

  حفظ یک برنامه ورزشی منظم (که شامل تمرینات قدرتی برای عضله سازی است) می تواند به کاهش درصد چربی بدن شما با افزایش سن کمک کند. سعی کنید روی هیدراته ماندن و البته خوردن بیشتر میوه ها و سبزیجات، لوبیا، عدس و غلات کامل تمرکز کنید. این دستورالعمل های غربالگری بهداشتی برای زنان بعد از 40 سالگی را دنبال کنید.

 

شما مبتلا به فاسیای کف پا هستید

بسیاری از بیماری های اسکلتی عضلانی، از جمله التهاب کف پا، اما همچنین آرتروز و درد زانو یا لگن، می تواند منجر به افزایش وزن ناخواسته شود. "فاسئیت کف پا مطمئناً می تواند شما را مجبور کند که فعالیت خود را به اندازه کافی کاهش دهید تا باعث افزایش وزن شود."

 

برنامه تمرینی خود را طوری تغییر دهید که دوچرخه‌سواری یا شنا را به جای ورزش‌های تحمل وزن تغییر دهید. به دنبال فیزیوتراپیست باشید که بتواند یک برنامه مناسب برای نیازهای خاص شما طراحی کند و از پزشک خود بخواهید یا انجمن فیزیوتراپی آمریکا را بررسی کنید تا یک درمانگر واجد شرایط در منطقه شما پیدا کند.

 

شما در اواخر شب غذا می خورید

بسیاری از محققان در حال بررسی زمان وعده های غذایی و ارتباط آن با افزایش یا کاهش وزن هستند. در حالی که حکم این است که هنوز از برنامه غذایی ایده آل خارج شده است، یک چیزی که اکثر متخصصان بر آن اتفاق نظر دارند: دیروقت نخورید. دکتر رویزن اشاره می‌کند که خوردن هنگام تماشای تلویزیون در شب می‌تواند منجر به جویدن بی‌ذهن و کالری‌هایی شود که بدن شما به آن نیاز ندارد. اما همچنین ارتباطی با خوردن بیشتر در شب، به جای بعد از ظهر یا صبح وجود دارد. داده‌ها نشان می‌دهند که غذا خوردن در پایان دوره فعال خود، بر خلاف روز، حتی اگر همان تعداد کالری را در شب بخورید که در صبح مصرف می‌کنید، تمایل به افزایش وزن دارید.

 

یک مطالعه اخیر این موضوع را تأیید کرد و نشان داد افرادی که بزرگترین وعده غذایی خود را برای شام ذخیره می‌کنند، BMI بالاتری نسبت به افرادی دارند که بر خوردن بیشتر در وعده صبحانه یا ناهار تمرکز می‌کنند.

 

صبحانه و ناهار مقوی بخورید و به تعداد کالری که در شام می خورید توجه کنید.

 

چیزهای کوچک را فراموش کردی

تغییرات کوچک در سبک زندگی روزانه شما می تواند زمان زیادی را برای کاهش یا افزایش وزن به همراه داشته باشد. میپلز می گوید، برای مثال، اگر به محله ای که کمتر قابل پیاده روی است نقل مکان کردید، به یک کار میز روی آوردید یا شروع به نوشیدن نوشابه بیشتر در ناهار کردید، چند هفته از این تغییرات کوچک می تواند بدون اینکه متوجه شوید وزن شما را افزایش می دهد.

 

همه کارشناسان ذکر کردند که نوشیدنی های شیرین عامل اصلی فراموشی افراد است، به خصوص هنگام کالری شماری. کالری مایع شما می تواند به همان سرعتی که از غذا مصرف می کنید، اضافه شود.

 

اولین گام برای یادگیری میزان غذا خوردن، پیگیری میزان مصرف غذا برای چند روز است. او می‌گوید: «مردم ممکن است متوجه نشوند که در تمام طول روز غذا می‌خورند یا نوشیدنی‌های پرکالری مصرف می‌کنند. هنگامی که وعده های غذایی خود را یادداشت کردید و می توانید تصویر کامل را ببینید، ممکن است بتوانید تغییراتی را که می توانید انجام دهید که منجر به نتایج بزرگ و کاهش وزن می شود، مشاهده کنید.

 

یک احتمال بعید: شما مبتلا به سندرم کوشینگ هستید

 

افزایش وزن همراه با فشار خون بالا، پوکی استخوان، و تغییر در رنگ و کیفیت پوست می تواند نشانه ای از این باشد که بدن شما مواد مغذی را آنطور که باید پردازش نمی کند، به دلیل وجود تومور تولید کننده کورتیزول در یکی از غدد فوق کلیوی شما. این سندرم سالانه از هر 1 میلیون بزرگسال تنها 15 نفر را مبتلا می کند، بنابراین قبل از درخواست یک سری آزمایشات با احتیاط عمل کنید. دکتر ویتلین می‌گوید: «سندرم کوشینگ خیلی شایع نیست، اما یکی از نشانه‌های آشکار این است که توزیع چربی شما بیشتر در وسط بدن است و دست‌ها و پاهایتان را باریک‌تر نشان می‌دهد». علائم کشش ارغوانی یا براق روی شکم یا گونه های گلگون از دیگر علائم هستند.

 

اگر مشکوک به افزایش وزن هستید که نمی توانید آن را به عادات غذایی، داروها یا عدم ورزش نسبت دهید، چند آزمایش از جمله آزمایش خون و آزمایش ادرار برای بررسی دقیق سطح کورتیزول بدنتان انجام دهید. -اولین سرنخ ها را برای این وضعیت به پزشکتان می دهد. اگر سطوح بیش از حد بالا در نظر گرفته شود، پزشک آزمایش‌های بیشتری مانند سی‌تی اسکن هیپوفیز و غدد فوق کلیوی را برای تعیین وجود تومور تجویز می‌کند. اگر تومور تایید شود، پزشکان احتمالاً جراحی را برای برداشتن تومور (و احتمالاً غده آسیب دیده) انجام خواهند داد. ممکن است آن را با یک دوره استروئید برای کمک به تنظیم غده باقیمانده دنبال کنید.

شما می توانید برای داشتن یک رژیم علمی و مناسب با متاابلیسم بدن خود از رژیم درمانی آنلاین نیز استفاده کنید.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋