امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

نگاهی به قیمت کامیون شما در بازار + جدول شهریور 1402

نگاهی به قیمت کامیونت در بازار + جدول شهریورماه 1402

قیمت کامیونت در بازار ایران محدوده مشخصی دارد. اکثر خودروهای این رده، بین 1.5 الی 2 میلیارد تومان قیمت دارند.

همزمان با افزایش تنوع کامیون‌ها و کشنده‌های مونتاژ داخل، تنوع انواع کامیونت نیز در بازار افزایش یافته است. افزایش تنوع باعث شده است تا در سطوح مختلف قیمت کامیونت، گزینه‌های مختلفی پیش روی مخاطبان قرار داشته باشند.

البته تفاوت میان کامیونت‌های موجود در بازار ایران معمولا به مواردی همچون نوع کابین و ظاهر خودرو خلاصه می‌شوند. اکثر این کامیونت‌ها به پیشرانه‌های چهار سیلندر خطی کامینز تولید چین مجهز هستند و ظرفیت باربری آن‌ها نیز کمتر از 9 تن است.

برای مثال هر دو کامیونت جک و کامیونت دیما به یک پیشرانه مجهز هستند. این پیشرانه که کامینز isf3.8s5154 نام دارد، از نوع چهار سیلندر خطی توربودیزل با حجم 3.8 لیتر است. این پیشرانه حداکثر 154 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. با این حال در بخش گیربکس، تفاوت‌هایی میان کامیونت‌های موجود در بازار مشاهده می‌شود. تفاوت در نوع گیربکس و همچنین ضرایب انتقال دنده، باعث شده است تا کاربران تفاوت‌هایی را در عمل تجربه کنند. وجه مثبت استفاده از پیشرانه مشابه در کامیونت‌های چینی، بهره‌مندی آن‌ها از استاندارد عدم آلایندگی یورو 5 است که در تمامی کامیونت‌های بازار رعایت می‌شود.

برای سال‌های طولانی، دو گزینه ثابت در بازار کامیونت‌ها وجود داشتند. این دو گزینه بنز 608 و بنز 808 معروف به خاور و کامیونت ایسوزو بودند. با این وجود اکنون اکثر گزینه‌های موجود در بازار کامیونت‌ها را خودروهای چینی تشکیل می‌دهند. تنها گزینه‌های موجود با برندهای غیرچینی، کامیونت هیوندای DH65 و DH78 هستند که توسط سروش دیزل به تولید می‌رسند. البته قیمت کامیونت هیوندای در مقایسه با محصولات چینی مونتاژ داخل گران‌تر است.

جدول قیمت کامیونت در بازار، شهریورماه 1402:

مدلحجم باربریقیمت (تومان)
آرنا پلاس6 تن۱,۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کاما6 تن۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کاما9 تن۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
الوند6 تن۱,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
الوند9 تن۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دیما6 تن۱,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فورس8.5 تن۱,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فورس6 تن۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شیلر6 تن۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک6 تن۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک8 تن۱,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک9.5 تن۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰
هیوندای6.5 تن۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
هیوندای7.8 تن۲,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰

همان‌طور که گفتیم، تنوع گزینه‌های پیش‌روی خریداران در بازار کامیونت فراوان است. برای درک این موضوع کافی است تا نگاهی به نام‌هایی که هم‌اکنون در بازار مطرح هستند، بیاندازیم. دیما، شیلر، آرنا پلاس، دایون، فورس، جک و هیوندای. برخی از این کامیونت‌ها در اوزان مختلف نیز قابل خریداری هستند که همین مساله باعث افزایش تنوع بیشتر بازار شده است.

در کنار افزایش گزینه‌ها، قیمت کامیونت محدوده از پیش تعیین شده‌ای دارد. نرخ این خودرو باری بین 1.5 الی 2 میلیارد تومان در بازار تعیین می‌شود. قیمت‌های اعلامی کارخانه نیز در همین محدوده هستند و اختلاف قیمت کامیونت در بازار و کارخانه محسوس نیست.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋