امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

کامیون تسلا Semi برای تولید انبوه فیس‌لیفت می‌شود

کامیون تسلا Semi برای تولید انبوه فیس‌لیفت می‌شود

از نظر ظاهری، Semi با زبان طراحی تسلا سازگارتر شده است.

در جلسه اخیر سهامداران تسلا، مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های جاه‌طلبانه رونمایی شد. بیش از ۷۵ درصد از سهامداران، اجرای طرح جبران خسارت ۱ تریلیون دلاری ایلان ماسک شامل ۱۲ بخش سهام درصورت دستیابی تسلا به نقاط عطف خاص در دهه آینده را تأیید کردند. طرح فیس‌لیفت کامیون تسلا Semi نیز در این جلسه تأیید شد.

ازجمله مورد انتظارترین مدل‌ها سایبرکب است که به گفته ماسک در آوریل سال آینده وارد فاز تولید انبوه خواهد شد. رونمایی از نسخه آزمایشی رودستر ۲ هم به طرز شیطنت‌آمیزی برای روز اول آوریل (دروغ آوریل) برنامه‌ریزی شده است.

تسلا Semi که اولین بار در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد و از سال ۲۰۲۲ به‌صورت محدود تولید می‌شود، اکنون برای تولید انبوه فیس‌لیفت می‌شود. این کامیون به‌روزشده کلاس ۸، با بهبود کارایی ۱۵ درصد فقط ۱.۷ کیلووات ساعت در هر مایل مصرف می‌کند و برد ۵۰۰ مایلی (۸۰۴.۶۷ کیلومتری) خود را حفظ کرده است. این پیشرفت‌ها، Semi را در موقعیت رقابتی‌تری در برابر غول‌های صنعتی مانند دایملر و ولوو قرار می‌دهد. درحالی‌که قدرت پیشرانه این کامیون همچنان ۸۰۰ کیلووات است، تسلا سیستم‌های داخلی شامل خنک‌کننده، نرم‌افزار و مسیریابی حرارتی را اصلاح کرده است، تا عملکرد بهتر در زیر بار سنگین را تضمین کند.

بهبود قابلیت‌های شارژ در فیس‌لیفت کامیون تسلا Semi

قابلیت‌های شارژ نیز جهش قابل‌توجهی داشته‌اند. Semi جدید از حداکثر سرعت شارژ ۱.۲ مگاوات پشتیبانی می‌کند که از خروجی‌های مگاشارژر فعلی فراتر رفته و شارژ سریع‌تر و با حجم بالا را درصورت وجود زیرساخت‌های سازگار امکان‌پذیر می‌کند. اگرچه تسلا میزان افزایش ظرفیت بار را اعلام نکرده است، اما بیشتر از قبل خواهد بود.

کامیون تسلا Semi

از نظر ظاهری، Semi با زبان طراحی تسلا سازگارتر شده است. این کامیون دارای نوار نوری مشابه مدل Y در جلو، بدنه ساده و سقف بازطراحی‌شده برای بهبود آیرودینامیک است. سایر تغییرات ظاهری شامل پنل کناری شیشه‌ای مشکی باریک‌تر، سپر بازطراحی‌شده و دهانه‌های چرخ اصلاح‌شده است. این تغییرات رویکرد گسترده‌تر تسلا به یک پلتفرم حمل بار خودران را نشان می‌دهند. اگرچه این شرکت از اشاره به زمان عرضه سیستم خودران سطح ۵ خودداری کرده است.

ماسک از یک خط تولید انقلابی برای سایبرکب رونمایی کرد که قادر به مونتاژ یک وسیله نقلیه در کمتر از ۱۰ ثانیه، یعنی بسیار سریع‌تر از چرخه یک دقیقه‌ای فعلی برای مدل Y است. درصورت تحقق، این خط تولید می‌تواند سالانه تا پنج میلیون سایبرکب بسازد که از نرخ تولید فعلی سایر شرکت‌ها پیشی می‌گیرد. بااین‌حال، مانند بسیاری از پیش‌بینی‌های ماسک، شک و تردید زیادی در مورد تحقق این طرح وجود دارد.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋