zibashimm

zibashimm

عوارض بوتاکس در دراز مدت

از روش ­های تخصصی جوانسازی پوست که به خاطر ایمن بودن و اثربخشی ، بسیار محبوب است، تزریق بوتاکس می باشد که توسط دکتر بوتاکس صورت میگیرد. طی این روش درمانی که امروزه بسیار رواج پیدا کرده است، سم بوتولینوم نوع A به عضله ناحیه مورد نظر تزریق شده و فلج جزئی عضله، منجر به صاف شدن چروک پوست و جلوگیری از ایجاد خطوط جدید بر روی پوست می­شود. در واقع سم بوتولینوم نوعی پروتئین است و توسط یک نوع باکتری ایجاد می شود.

تزریق بوتاکس یک روش زیبایی ایمن به شمار می آید، اما مانند تمام روش ­های کلینیکی جوانسازی پوست، می تواند عوارضی داشته باشد. برخی عوارض کوتاه مدت هستند و در ظرف مدت چند ساعت تا چند روز برطرف می شوند. اما سوالی که در اینجا مطرح می­شود این است که آیا بوتاکس عوارض درازمدت نیز دارد؟ 

 

عوارض بوتاکس بعد از چند سال چیست؟

اثرات بوتاکس ماندگار نیست. در واقع تزریق بوتاکس یک روش زیبایی کوتاه مدت محسوب می­شود و پس از مدتی اثر آن از بین خواهد رفت. پس باید در فواصل زمانی معینی که پزشک تعیین کرد، تزریق بوتاکیس را تکرار کرد. چنان­چه تزریق بوتاکس را در یک مرکز زیبایی نامعتبر و توسط افراد غیر متخصص انجام دهید، می­تواند در دراز مدت مشکلاتی داشته باشد و عوارض بوتاکس بعد از چند سال نمایان گردد. اما اگر تزریق بوتاکس در یک کلینیک زیبایی معتبر و به دست یک متخصص پوست انجام شود، فقط کمی التهاب، درد و تورم بسیار خفیف ممکن است ایجاد شود که این عوارض نیز پس از مدت کوتاهی رفع می شود. در ادامه به عوارض بوتاکس بعد از چند سال می­پردازیم.

وجود تورم و قرمزی در صورت

از عوارض بوتاکس ایجاد تورم و قرمزی پس از تزریق است. بعد از اینکه پزشک بوتاکس را به ناحیه تحت درمان، تزریق کرد، معمولا تورم و قرمزی خفیفی در آن ناحیه از صورت نمایان می­شود که در اکثر موارد، بعد از چند روز به راحتی برطرف می شود. میزان التهاب و تورم پس از تزریق بوتاکس به نوع داروی مورد استفاده و میزان مهارت پزشک بستگی دارد. بوتاکس اگر تزریق به آرامی و با سرنگ نازک انجام شود، میزان شدت این عوارض بسیار کم می شود. همینطور هر چه میزان داروی تزریقی کم­تر باشد، التهاب و تورم ایجاد شده پس از تزریق نیز کمتر است.

احساس درد

از عوارض بوتاکس، احساس درد است.معمولا اگر تزریق توسط یک پزشک ماهر انجام شود، درد بسیار کم و خفیفی را احساس می کنید. آستانه تحمل درد شما کم باشد و درد زیادی احساس کنید؛ پزشک قبل از تزریق از بی ­حسی های موضوعی استفاده می­کند. اگر هنگام تزریق احساس درد ­کنید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید تا برای شما از بی حسی استفاده کند. درد تزریق بوتاکس ممکن است تا نیم ساعت پس از تزریق نیز ادامه پیدا کند که در این صورت ممکن است پزشک برای شما مسکن تجویز نماید.

پس در صورتی که از بی­حسی موضعی استفاده کردید و یا مسکن مصرف کنید و تزریق بوتاکس توسط یک پزشک متخصص ماهر انجام شود، دیگر احساس درد به عنوان عوارض بوتاکس بعد از چند سال شما را آزار نمی دهد.

zibashimm
zibashimm

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋