webus.us

webus.us

وب آس
 ۱ نفر را دنبال می کند

همه آنچه باید در مورد قهوه روبوستا بدانید

احتمالاً نام قهوه عربیکا، محبوب ترین دانه قهوه جهان را شنیده اید. دومین قهوه روبوستا است که تقریباً 40 درصد از تولید جهانی قهوه را تشکیل می دهد.

وقتی با هم ترکیب شوند، عربیکا و روبوستا نزدیک به 99 درصد از دانه‌های قهوه تولید شده در سال را تشکیل می‌دهند و لیبریکا کمیاب 1 درصد باقیمانده را تشکیل می‌دهد.با این حال، علیرغم تولید بالای قهوه روبوستا، این قهوه به عنوان «کم‌ترین گزینه» در دنیای قهوه شناخته می‌شود. اما چرا؟ بخوانید تا متوجه شوید.

 

شرایط و خصوصیات رشد قهوه روبوستا

دانه‌های قهوه روبوستا از گیاه کافه کانفورا (Coffea canephora) برداشت می‌شود که مراقبت از آن آسان است و عملکرد محصول بالاتری نسبت به قهوه عربیکا دارد. قهوه روبوستا عمدتاً در ویتنام کشت می شود که 40 درصد از صادرات روبوستای جهان را تشکیل می دهد و پس از آن برزیل (25 درصد) و اندونزی (13 درصد) قرار دارند.

قهوه روبوستا در ارتفاعات کم، از سطح دریا تا 600 متر رشد می کند. ارتفاع گیاهان عربیکا معمولاً بین 2.5-3.5 متر در مقایسه با گیاهان بلندتر روبوستا که از 4.5 تا 6 متر می رسد رشد می کنند.

گیاهان قهوه روبوستا درست مانند نامش قوی هستند - آنها می توانند در برابر درجه حرارت بالا و مقدار زیادی بارندگی مقاومت کنند. علاوه بر این، تنها 11 ماه طول می کشد تا گیاه روبوستا بالغ شود و برداشت شود.

 

بیشتر بدانید: 10 تفاوت بین قهوه روبوستا و قهوه عربیکا

 

محتوای کافئین

گیلاس قهوه روبوستا مملو از کافئین است که به عنوان یک آفت کش عمل می کند. 
قهوه روبوستا یکی از مقاوم‌ترین گیاهان است زیرا در برابر آفات و بیماری‌هایی که به محصولات زراعی آسیب می‌رسانند، ایمنی بالایی دارد. اما این ایمنی ناشی از سطوح بالای کافئین آن است که به عنوان یک آفت‌کش طبیعی در گیلاس قهوه عمل می‌کند.

در واقع، یک دانه روبوستا 2.7 درصد کافئین دارد که تقریباً دو برابر دانه عربیکا است که 1.5 درصد دارد.

طعم قهوه روبوستا

شرایط رشد و منشا عناصری هستند که بر طعم هر لوبیا تأثیر می گذارند. در نتیجه، برخی از دانه های روبوستا ممکن است طعم های متفاوتی داشته باشند.

با این وجود، به دلیل سطح بالای کافئین آن، طعم بیش از حد تلخی دارد. به همین دلیل است که قهوه‌ای که از دانه‌های روبوستا تهیه می‌شود، تلخ، خاکی و اسیدی است و نت‌های آجیلی و شکلاتی دارد.

آیا طعم قهوه شما تلخ تر از حد معمول است؟ در اینجا دلیل و نحوه رفع آن آمده است.

قیمت قهوه روبوستا

برخی از رست‌کننده‌های قهوه از قهوه روبوستا به عنوان جایگزینی ارزان برای قهوه عربیکا در مخلوط‌های قهوه استفاده می‌کنند. 

به دلیل توانایی آن برای رشد در شرایط سخت تر، گیاهان روبوستا راحت تر می شوند و عملکرد بیشتری دارند.

این باعث می شود روبوستا ارزان تر از همتایان خود در بازار کالا باشد و به نصف قیمت فروخته شود. در سال 2018، روبوستا به ازای هر کیلوگرم 1.87 دلار آمریکا فروخته شد، در حالی که عربیکا به قیمت 2.93 دلار فروخته شد.

به همین دلیل، قهوه روبوستا اغلب به عنوان جایگزینی ارزان برای عربیکا در بسیاری از قهوه های تجاری استفاده می شود.

این در دهه 1900 شروع شد، زمانی که برشته‌کنندگان قهوه می‌خواستند هزینه‌ها را کاهش دهند و سود را افزایش دهند. متعاقباً، کیفیت مخلوط‌های قهوه بدتر شد و به روبوستا شهرت بدی در تولید «قهوه بد» داد.

چرا هنوز باید قهوه روبوستا بنوشید؟

علیرغم اینکه قهوه روبوستا برای دم کردن با کیفیت پایینش شناخته شده است، همیشه اینطور نیست. طعم درجه یک قهوه روبوستا به همان اندازه خوب است، اگر نگوییم بهتر از قهوه تجاری عربیکا.

در واقع، روبوستا هنوز هم به طور گسترده در ترکیب اسپرسو به سبک ایتالیایی استفاده می‌شود، زیرا کرمی عالی می‌دهد، که به عنوان علامت یک اسپرسوی عالی شناخته می‌شود. علاوه بر این، کوپی (قهوه) معروف سنگاپور و مالزی از دانه‌های روبوستا تهیه می‌شود.

اگر این کار را نکرده‌اید، ترکیب‌های قهوه تک منشا را امتحان کنید که از 100 درصد دانه‌های روبوستا تهیه شده‌اند. دم نوش به دست آمده مشخصات طعمی متمایز و منحصر به فرد با پوشش خامه ای ارائه می دهد.

اکنون که با قهوه روبوستا آشنا شدید، درباره عربیکا و لیبریکا بیشتر بدانید.

 
webus.us
webus.us وب آس

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋