wawajon116

wawajon116

طراحی استراتژی سئو با یاسئومی

 

استراتژی سئو طرحی برای موفقیت کسب و کار شما در هر زمینه ای است! البته، با این حال، زمانی که اکثر وب مسترها در مورد استراتژی سئو صحبت می کنند، فقط تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی را توصیه می کنند، که نه تنها دشوار است بلکه اشتباه است!
استراتژی سئو فقط مربوط به کلمات کلیدی و تولید محتوا نیست، بلکه مراحل خاص خود را دارد که باید با دقت و دانش کافی دنبال شود.
امروز من به شما یک برنامه سئو می دهم که به شما کمک می کند شروع کنید و به هدف خود برسید.
بیایید با یک تعریف کوتاه و انواع سئو شروع کنیم!

 

سئو چیست؟

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است و از کلمه Search Engine Optimization گرفته شده است و دو نوع دارد:
سئو داخلی سئو روی صفحه
سئوی خارجی سئوی خارج از صفحه

 

استراتژی سئو یا برنامه ریزی سئو چیست؟

استراتژی سئو یا طرح سئو طرحی است برای فعالیت های بهینه سازی موتور جستجو و سازماندهی محتوای وب سایت با توجه به موضوع سایت. این استراتژی همچنین یک راه حل بلند مدت از پیش تعیین شده برای هدایت ترافیک ارگانیک به سایت شما، بهبود نرخ تبدیل و افزایش درآمد آنلاین شما است. اگرچه این استراتژی طولانی‌مدت‌تر است، اما می‌توانید طی چند ماه تغییرات مثبتی را مشاهده کنید که به‌طور غیرمستقیم روی سایت شما تأثیر می‌گذارد.

 

برای استراتژی سئو چه کنیم؟

شرکت ما در تلاش است تا با بهترین کارشناسان و مشاوران سئو، دقیق ترین ابزار و خدمات سئو را در اختیار شما قرار دهد. من آماده کردم و به شما می دهم:

 

1. به اهداف تجاری سایت توجه کنید

اولین گام در تعیین استراتژی سئوی خود این است که نه تنها در موتور جستجوی گوگل رتبه بندی کنید و وب سایت خود را بهتر کنید، به اهداف تجاری سایت خود توجه کنید، بلکه بر کسب و کاری که سایت را برای آن راه اندازی می کنید و اغلب نتیجه و هدف همه صاحبان سایت، فعالیت های بازاریابی باید انجام شود و ملت با برند شما آشنا شوند.آنچه لازم است جذب بیننده و کسب درآمد در سایت است!

 

2. اهداف بازاریابی را تعیین کنید

پس از در نظر گرفتن اهداف تجاری سایت و فهمیدن اینکه هدف اصلی شما چیست، باید برای رسیدن به اهداف بازاریابی که شامل سه هدف اصلی است، تلاش کنید. این اهداف عبارتند از:

آگاهی مخاطبان برند خود را افزایش دهید
ورودی های قیف فروش را افزایش دهید
مشتریان بالقوه را تشویق کنید از شما خرید کنند
برای طی کردن این مراحل باید از سئو کلاه سفید استفاده کنید تا موفقیت خوبی داشته باشید. البته به یاد داشته باشید که قبل از شروع باید به سؤالات زیر پاسخ دهید و دقیقاً بدانید که چه می خواهید و به کجا می خواهید بروید:

چرا سایت به سئو نیاز دارد؟
چگونه کسب و کار من از نظر نتایج سئو تغییر می کند؟
کدام فعالیت ها برای اهداف تجاری من مناسب ترند؟

 

3. استراتژی سئو و تحلیل اولیه را شروع کنید

اولین مرحله از استراتژی سئو تکمیل تحلیل سایت و بررسی رقبای آن است. یک مشاور سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو می تواند نقاط قوت و ضعف زیرساخت فنی فعلی سایت، کلمات کلیدی هدفمند، محتوای صفحه، ساخت لینک و تجزیه و تحلیل رقبا را دوباره بررسی کند. البته به یاد داشته باشید که مشتری باید با متخصص در مورد تکنیک هایی که قبلا استفاده کرده است صحبت کند.

در این فرآیند، مشاور سئو به مواردی که در زیر لیست کرده ام توجه می کند:

ساختار سایت و شعبه ها
لینک های داخلی و خارجی
پیوندهای برگشتی
متادیتا شامل عنوان متا و توضیحات متا
برچسب‌های عنوان (H1، H2، H3 و…)
طول و کیفیت محتوا
زمان به روز رسانی محتوا
فایل ها و کدهای زیرساخت؛ اسکریپت ها، کدهای ردیابی، تغییر مسیرها، robots.txt، نقشه های سایت و غیره.
داده های رقبا (شامل تجزیه و تحلیل آنچه در بالا گفتم، اما برای رقبا!)

 

4. تجزیه و تحلیل و توصیه های لازم

بر اساس تجزیه و تحلیل اولیه، یک مشاور سئو نقاط ضعف سایت و همچنین فرصت هایی را که می تواند ترافیک جدید ایجاد کند را شناسایی و بررسی می کند و سپس گزارشی را برای کمپین بهینه سازی موتور جستجو تهیه می کند. این گزارش شامل توصیه هایی برای مدل های سئو، سئو داخلی و سئو خارجی است که از استراتژی نهایی سئو پشتیبانی می کند و نقش مهمی در برنامه ریزی دارد.

سئو را می توان با کمک یک توسعه دهنده و با ارائه توصیه های لازم و یا با ارائه آنها به شما و انجام آن توسط خودتان (البته در صورت آشنایی با تجارت) برنامه ریزی کرد.

اگر به شرکتی مراجعه کنید که کار سئو حرفه ای داشته باشد، آنها می توانند با توجه به شرایط و نیاز شما بهترین استراتژی را برای شما آماده کنند. البته چنین چیزی به عواملی مانند اندازه سایت، وضعیت رقابتی، جدید یا قدیمی بودن وب سایت، تمرکز روی رشد و نگهداری بستگی دارد!

 

5. تحقیق کلمات کلیدی

به طور معمول، تعداد کلمات کلیدی مورد نظر به اندازه و محدوده پروژه سئو بستگی دارد. هنگامی که استراتژی سئو خود را برنامه ریزی می کنید، یک تحلیلگر می تواند به شما ایده بهتری از تعداد کلمات کلیدی مورد نیاز شما بدهد. سپس او می‌تواند برنامه‌ای برای نحوه قرارگیری آن کلمات کلیدی در صفحات بهینه‌سازی شده و پیوندهای ارسالی مورد نیاز برای رتبه بالاتر در نتایج جستجوی Google یا SERP ایجاد کند.

تحلیلگر با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع می کند و فهرست کوتاهی ارائه می دهد که آژانس و مشتری از آن راضی خواهند بود! این فهرست ممکن است شامل برخی از روش‌های تحقیق، نظرسنجی‌ها، کلمات مورد استفاده در ابزارهای خرید و موارد دیگر برای کلیدواژه‌های پیشنهادی مدیران اجرایی، سرمایه‌گذار و مشتری باشد.

طول کلمات کلیدی در Search Intent بسیار متفاوت است. کلمات کلیدی دم کوتاه مانند "رستوران هندی" می توانند حجم جستجوی بسیار بالایی داشته باشند، در حالی که کلمات کلیدی دم بلند مانند "رستوران هندی شیکاگو" می توانند حجم جستجوی کمتری داشته باشند!

این بخش به دو بخش مهم تقسیم می شود:

کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا و رقابت کم را شناسایی کنید
همانطور که در بالا ذکر کردم، مجموعه ای از کلمات کلیدی طولانی به نام کلمات کلیدی دم بلند داریم که می تواند به شما در شروع کار کمک کند. مناسب ترین کلمات کلیدی طولانی را برای سایت و کسب و کار خود بیابید!

حالا می دانید چرا این کلمات در استراتژی سئو بسیار مهم هستند؟

چون معمولا حجم جستجوی نسبتا بالایی دارند و رقابت کمی دارند! به عنوان مثال، اگر شما یک برند کفش ورزشی هستید، می توانید از کلمه کلیدی یا کلمه کلیدی "کفش پیاده روی" استفاده کنید! حالا نه تنها روی چنین کلمه کلیدی رقابت کمتری وجود دارد، بلکه مخاطبی که شما را با آن کلمه کلیدی پیدا می کند، احتمال خرید بیشتری دارد، به همین دلیل است که می گویم کیفیت مخاطبان این نوع کلمه کلیدی بالاست و درآمد شما را افزایش می دهد.

محتوای برجسته تولید کنید
دومین موردی که نیاز به خلاقیت و دانش کافی دارد این است که محتوایی جذاب و در عین حال باورپذیر ایجاد کنید تا مخاطبان شما آن را دوست داشته باشند و به اشتراک بگذارند و سایت های دیگر شما را راهنمایی کنند عنوان منبعی را در آن زمینه به خاطر بسپارید!
انجام این کار نه تنها ترافیک زیادی را برای شما به ارمغان می آورد، بلکه باعث می شود در موتورهای جستجو بهتر ظاهر شوید و رتبه خوبی را در گوگل کسب کنید.

 

6. تمرین سئو

این یک بخش هیجان انگیز و حساس از استراتژی SEO است! اگر سیستم مدیریت محتوا یا به اختصار CMS دارید، تغییرات توافق شده مستقیماً توسط مشاور شما در وب سایت اعمال می شود، اما در غیر این صورت، می توانید برای کدنویسی تغییرات مورد نیاز با توسعه دهنده سایت تماس بگیرید. کنه! بهینه سازی خارج از صفحه که شامل گزینه هایی مانند لینک سازی و بهینه سازی صفحات Google Places است نیز در این نقطه حساس انجام می شود.

این مرحله هسته اصلی استراتژی سئو است و تلاش برای انجام بهتر این مرحله به ظاهر بهتر سایت شما در موتورهای جستجو کمک می کند!

 

7. گزارش

شما باید گزارشی از پیشرفت سایت در طول کمپین خود ارسال کنید. به یاد داشته باشید که بهینه سازی موتورهای جستجو مستلزم یک استراتژی سئو طولانی مدت است و شما نمی توانید نتایج را مستقیم و سریع ببینید. قاعده کلی این است که شرکت های سئو در بازه های زمانی ماهانه برای مشتریان خود گزارش می فرستند، شرکت شما در طول پروژه با مشتری در تماس است و این فرصتی است تا شما با کمپین آشنا شوید و سوال بپرسید. هر سوالی در ذهن شماست

در استراتژی سئو، شرکت باید مشخص کند که گزارش هر چند وقت یکبار انجام می شود.

سرنخ
به طور معمول، ممکن است بین 3 ماه تا یک سال طول بکشد تا نتایج یک کمپین SEO در گزارش ظاهر شود.

 

8. تعمیر و نگهداری و بازرسی مداوم

هنگامی که رتبه خوبی و خوشحالی در موتورهای جستجو کسب کردید، باید با کارشناسان و مشاوران سئو بحث کنید که آیا باید نمونه کارها و کلمات کلیدی خود را گسترش دهید و کلمات کلیدی بیشتری را هدف قرار دهید یا فقط برای بهینه سازی و محافظت از سایت خود جستجو کنید! البته این هنوز به عوامل مختلفی مانند تعداد صفحات وب سایت، سطح رقابت در فضای کاری شما، ترافیک سایت شما، نرخ تبدیل بستگی دارد.

معمولا افراد در این زمینه تمایل به توسعه و حفظ سئو سایت خود دارند! به همین دلیل توصیه می شود که همچنان به نظارت، بهبود و گسترش استراتژی سئو خود ادامه دهید. عقل حکم می کند که برای ظاهر شدن در موتورهای جستجو وقت بگذارید زیرا اگر این کار را نکنید، رقیب شما در نهایت پیشرفت می کند و شما از رتبه بندی خارج خواهید شد و بازنده خواهید شد.

 

9. بررسی و بازنگری استراتژی سئو

استراتژی سئو باید تا حدودی منعطف باشد و برای اطمینان از موثر بودن بهینه سازی ها و برآورده شدن اهداف نیاز به بررسی منظم دارد. اگر زمینه شما بسیار رقابتی است، مهم است که تلاش های وب سایت برای رقابت با سایت های دیگر را در نظر بگیرید و ببینید چگونه می توانیم از آن در بهبود رتبه بندی SERP یا نتایج جستجو پشتیبانی کنیم.

سرنخ
متخصص سئو وظیفه نظارت بر تغییرات در کسب و کار شما را بر عهده دارد و اطمینان حاصل می کند که استراتژی سئو شما با نوآوری ها و به روز رسانی های منظم همراه است.

 

استراتژی سئو و موفقیت شما

به طور کلی، همیشه باید به یاد داشته باشید که هیچ یک از فعالیت های مرتبط با سئو هیچ شرکتی نمی تواند شما را در هر لحظه و به سرعت موفق کند. سئو پروژه ای طولانی مدت است و اغلب نیاز به تکنیک و سرمایه گذاری حرفه ای دارد و با کار اشتباه می تواند شما را از عرش به فرش برساند! اگر کسی به شما قول می دهد که سایت شما در گوگل رتبه بالایی کسب خواهد کرد، مطمئن شوید که زیر نیم کاسه یک کاسه است!

شما می توانید اثرات مثبت سئو را در هر زمانی از روز ببینید، اما اگر به دنبال یک بازه زمانی دقیق برای موفقیت مطلق هستید (اگر مسیر درست را انتخاب کرده باشید، با افراد حرفه ای کار کرده باشید و هرگز از تکنیک های خطرناک مانند سئو کلاه سیاه استفاده نکرده باشید. ) برای مشاهده اثر کلی به 18 تا 24 ماه زمان نیاز دارید.

wawajon116
wawajon116

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋