یاسئومی

یاسئومی

خدمات سئو (SEO) برای کسب رتبه و افزایش کلیک
توسط ۳ نفر دنبال می شود

معرفی مشاور سئو حرفه ای سایت SEO Consulting

 

دنیا در حال تغییر است و این تغییر در دنیای تجارت بیشتر مشهود است. کسب و کارها از سنتی و فیزیکی تغییر کرده و به سمت آنلاین و دیجیتالی شدن پیش می روند. بنابراین رقابت در این زمینه کمی سخت است.
برای حضور موثر و موفقیت آمیز در شبکه های اجتماعی و یا افزایش رتبه سایت به مشاوره سئو آنلاین نیاز داریم. مشاوری که مشاغل مختلف را می شناسد، نیازهای آنها را بررسی می کند و برای مشکلات و مشکلات مختلف راه حل ارائه می دهد. به طور کلی همه کسب و کارها برای ورود به دنیای آنلاین نیاز به یک مشاور سئو حرفه ای دارند. در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی ها و وظایف مشاور سئو و معرفی یک تیم خوب در این زمینه می پردازیم.

 

مشاور سئو کیست؟

مشاور سئو در زمینه سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو فعالیت می کند. همچنین سعی می کند راه حل ها، ابزارها و هر آنچه را که برای بهبود سئوی سایت خود نیاز دارید ارائه دهد. چنین فردی می تواند سئو داخلی و خارجی، سئو فنی و ... انجام دهد. آنها در این موضوع مهارت دارند.
سئو سایت یک فرآیند برنامه ریزی شده و دائمی است که به صورت مستمر در سایت توسط متخصص سئو انجام می شود. عملکرد مناسب ترافیک بالایی را برای سایت به ارمغان می آورد و بازدید، نرخ کلیک، دانلود، فروش و درآمد را افزایش می دهد.
مشاور سئو کسی است که بهترین راه‌های بهبود سئو را می‌شناسد و این روند را سرعت می‌بخشد. البته مشاور هیچ وقت تضمینی برای نتیجه نهایی نمی دهد.
تنها وظیفه یک مشاور سئو نشان دادن بهترین راه است. او معمولا چندین سال است که در زمینه سئو فعالیت می کند و تجربه بالایی دارد. روش‌های مختلفی برای هر نوع کسب‌وکار و مکان وجود دارد، و به اصطلاح، یک نسخه برای همه مناسب نیست.
مشاوره سئوی سایت بهترین کلمات کلیدی را برای ایجاد محتوای سایت پیدا می کند، سئوی داخلی و خارجی سایت را برنامه ریزی می کند، با کدهای HTML آشنایی دارد و قبلا در تمامی این زمینه ها کار کرده است.
این به شما کمک می کند تا رتبه صفحات سایت خود را در سرویس گوگل بهبود ببخشید و در نتیجه آگاهی از برند خود را افزایش دهید و سرنخ ها و در نهایت مشتریان خود را افزایش دهید.
یک مشاور حرفه ای سئو الگوریتم های گوگل را می شناسد، در طول آخرین آپدیت های گوگل مثلا الگوریتم مرغ مگس خوار به روز می شود و مطابق با الگوریتم های این موتور جستجو به کسب و کارها مشاوره می دهد. آیا یادتان هست که چند سال پیش در هر سایتی که بازدید کردیم هزاران پاپ آپ صفحه باز شد و بسیاری از سایت ها شروع به دریافت بک لینک کردند؟! اما امروزه تمام این روش ها برای رشد سایت یا کسب درآمد منسوخ شده است. مشاور سئو روش های مناسب تری را برای گرفتن نتایج بهتر از بهینه سازی سایت به شما پیشنهاد می کند.
خدمات مشاوره سئو شامل موارد زیر است و مشاور متخصص در این زمینه ها می باشد:
سئو فنی
سئو داخلی (On Page SEO)
سئو خارجی (سئوی خارج از صفحه)
برنامه ریزی و اجرای استراتژی سئو

 

چرا باید از یک مشاور سئو کمک بگیرید؟

در دنیای امروز کسب و کارها از فضای سنتی خارج شده اند. دیگر خبری از بازاریابی سنتی (تلفن، بروشور و ...) نیست و بیشتر تبلیغات در اینترنت انجام می شود.
شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک و توییتر به مکانی برای راه اندازی فروشگاه های آنلاین تبدیل شده اند. از طرفی وب سایت ها کاملاً قابل اعتماد هستند و درصد بالایی از افراد جامعه از وب سایت های فروشگاهی خرید می کنند. برای اینکه کسب و کارها بتوانند مشتریان بیشتری را جذب کنند، باید در موتورهای جستجو رتبه خوبی کسب کنند تا سریعتر دیده و شناخته شوند. بنابراین اجرای استراتژی های سئو بسیار مهم است. بنابراین بهتر است از یک مشاور سئو کمک بگیرید تا همه چیز در روند بهتر و درستی پیش برود.

 

خدمات مشاوره سئو چیست؟

مشاور در زمینه سئو باید دانش عمومی و تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ داشته باشد. همچنین با اصول بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو آشنا شوید. در زیر همه چیزهایی را که یک مشاور با تجربه سئو می تواند انجام دهد را معرفی کرده ایم:
تدوین استراتژی سئو برای هر نوع کسب و کاری در هر زمینه ای
مشاوره برای یافتن کلمات کلیدی مناسب یا تحقیقات شبه کلیدواژه (با جستجوی بالا و رقابت کم)
مشاوره در زمینه تولید محتوای سئو (متن، پادکست، گرافیک و ویدئو)
بررسی فنی سایت
مشاوره برای حل مشکلات وب سایت
بررسی سرعت وب سایت
تحلیل رقبا
توانایی کار با ابزارهای تحلیل سایت مانند گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجوی گوگل
گزارش عملکرد سایت با توجه به ابزارهای تجزیه و تحلیل سایت
ارائه استراتژی بازاریابی محتوا
ارائه پیشنهادات و راهکارهای افزایش نرخ تبدیل سایت (افزایش تعداد کاربرانی که از قبل به مشتری مراجعه می کنند)
ارائه پیشنهاد برای بهینه سازی طراحی و ظاهر سایت
ارائه پیشنهاد برای بهینه سازی تصاویر و ویدیوهای وب سایت
معرفی بهترین روش ها برای ایجاد CTA (Call to Action)
ارائه راهکار و پیشنهاد برای فعالیت در شبکه های اجتماعی
ارائه راه حل برای اتصال داخلی و خارجی
مشاوره در مورد الگوریتم های گوگل و بهترین روش استفاده از این قوانین
مشاوره در مورد انتخاب هاست
مشاوره سئو در زمینه بهبود تجربه کاربری سایت
و…
برخی از این خدمات را به تفصیل شرح می دهیم.

 

1- بهینه سازی ساختار لینک داخلی سایت

ساختار پیوند داخلی و نقشه پیوند داخلی در صفحات وب شما، خوانندگان را به سایر صفحات یا منابع مرتبط در سایت شما هدایت می کند. بنابراین باید توسط مشاور سئو بهینه سازی شود.
پیوند داخلی اغلب برای نگه داشتن بازدیدکنندگان در سایت شما برای مدت طولانی استفاده می شود. بنابراین نقش مهمی در سئو دارند.
ساختار پیوند شما باید با نقشه سایت یا سازمان وب سایت شما مرتبط باشد و باید به موتورهای جستجو ارسال شود. چه سایت شما ده صفحه یا چند هزار صفحه داشته باشد، این به خزنده های وب کمک می کند تا بفهمند سایت شما چگونه ساختار یافته است و چگونه اطلاعات به هم مرتبط می شوند.
ساختار لینک شما باید منطقی باشد و از منطق تعیین شده توسط نقشه سایت شما پیروی کند. هم بازدیدکنندگان و هم مرورگرهای وب از این لینک سود می برند و هر چه لینک های داخلی بیشتری داشته باشید، ساخت شما قوی تر ظاهر می شود.

 

2- افزایش CRO

یکی دیگر از خدمات مشاور سئو، توسعه CRO است. CRO بهینه سازی نرخ تبدیل است که فروش را افزایش می دهد. CROهای بیشتری، مشتریان و کارفرمایان راضی بیشتری وجود خواهند داشت. در جلسه مشاوره پیشنهادات لازم برای افزایش نرخ تبدیل ارائه می شود.
برخی از توصیه های CRO می تواند به شرح زیر باشد:
سئوی چند کلمه کلیدی خاص به جای صفحه محصول و صفحه دسته بندی برای افزایش فروش
قرار دادن دکمه های CTA در صفحات مقاله برای افزایش تماس های تلفنی مخاطبان

 

3- کاهش میزان پرش

همچنین می توانید نرخ پرش خود را کاهش دهید و در عین حال برای مدت طولانی تری بازدیدکنندگان را جذب کنید. نرخ پرش میزان ترافیکی است که به یکی از صفحات شما می رسد و بلافاصله از آن خارج می شود و مشاور سئو باید نرخ پرش را کاهش دهد.
دلایل مختلفی برای افزایش نرخ پرش شما وجود دارد، به عنوان مثال:
پاسخ ندادن به سوال پرسیده شده در عبارات جستجو
محتوای ضعیف نوشته شده است
صفحاتی که برای جذب مخاطب هدف شما بهینه سازی نشده اند.
به هر دلیلی، نرخ پرش بالا به موتورهای جستجو سیگنال می دهد که محتوای شما ارزشمند نیست و رتبه سایت شما را به مقالات و صفحات وب کاهش می دهد که ممکن است توجه بازدیدکنندگان را جلب کند.
بهبود زمانی که بازدیدکنندگان در صفحات می گذرانند، نرخ پرش را کاهش می دهد، بنابراین می توانید با یک رویکرد به دو هدف اصلی سئو برسید.

 

4- سرعت صفحه را به حداکثر برسانید

آیا چیزی ناامید کننده تر از یک سایت با بارگذاری آهسته وجود دارد؟
تصور کنید وقتی برای یافتن اطلاعات یا نگاه کردن به یک محصول به یک وب سایت می روید، صفحه بارگیری نمی شود یا فقط تا حدی بارگذاری می شود.
پس از مدتی، احتمالاً شما را ترک کرده اید زیرا ناراحتی ناشی از انتظار برای بارگذاری صفحات به کیفیت بالقوه محتوای صفحه نمی ارزد.
شما می توانید بهترین محتوا، داده ها یا محصولات و خدمات را در صنعت خود ارائه دهید، اما اگر صفحات سایت شما به کندی بارگذاری می شوند، بازدیدکنندگان منتظر دیدن آن نخواهند بود. این یکی از خدماتی است که توسط مشاور با تجربه سئو ارائه می شود. به حداکثر رساندن سرعت صفحه خود برای داشتن زمان بارگذاری سریع به ترافیک سایت شما کمک می کند.
کندی صفحات سایت بیشتر به خاطر تصاویر موجود در آن است. اندازه های بزرگ تصویر و فرمت های تصویر قدیمی می توانند به طور قابل توجهی سرعت بارگذاری وب سایت شما را کاهش دهند. بنابراین اگر متوجه شدید که صفحات شما به کندی بارگذاری می شوند، با تصاویر درون صفحه شروع کنید.

 

وظایف مشاور سئو

یک مشاور سئو حرفه ای دانش و درک کاملی از بازاریابی دیجیتال دارد و باید بتواند استراتژی های برنامه ریزی شده را پیاده سازی کند. وقتی یک مشاور در این زمینه خود را تبلیغ می کند به این معنی است که سایت توانایی ارتقای رتبه خود در موتورهای جستجو را دارد و می تواند برگ برنده ای برای کسب و کار شما محسوب شود.
مشاور سئو از سایر بخش های بازاریابی سازمان مانند بازاریابی و فروش جدا نیست و می تواند در این زمینه ها همکاری و راهکار ارائه دهد. به محض اینکه اهداف شرکت را یاد می گیرد و می تواند رقبا را تجزیه و تحلیل کند، یک راه حل و روش کاملاً جدید و مفید ارائه می دهد.
دغدغه اصلی مشاور سئو کسب موقعیت و رتبه خوب برای صفحات سایت شماست. بنابراین سعی می کند کلمات کلیدی مناسب را پیدا کند یا شما را در این زمینه راهنمایی کند، سئوی داخلی سایت را بهبود بخشد، روش هایی برای بک لینک ارائه دهد و ساختار و معماری سایت را بررسی کند. او همچنین دانش و تجربه کافی در مورد سیستم ها و ابزارهای مدیریت محتوا دارد.
در قسمت قبل خدمات و وظایفی که یک مشاور سئو باید انجام دهد را ارائه کردیم. اما متخصص یا مشاور وظایف دیگری دارد. مثلا:
اولویت بندی کلمات کلیدی
تحلیل کلی سایت
بررسی مقالات و صفحات نمایه شده
تجزیه و تحلیل کد، به ویژه تگ های HTML
آشنایی کامل با تمامی تکنیک های سئو کلاه سفید، کلاه خاکستری و کلاه سیاه
انتقال سایت به صفحه اول و موقعیت های اول در گوگل
بهبود تجربه کاربری
کاهش نرخ پرش یا نرخ خروج کاربران از صفحه خود
شناسایی و رفع 404، 301، 302، لینک های شکسته یا شکسته، خطای سرور، خزیدن و خطاهای استانداردسازی
بهینه سازی صفحات برای موبایل
نام دامنه، هاست، پسوند و...
شناسایی KPIها و استفاده از آنها برای عملکرد بهتر
و…
برای درک بهتر اینکه مشاور سئو کیست، برخی از وظایف مشاور سئو را با جزئیات بیشتر توضیح می دهیم.

 

1- تحلیل کلی سایت از دیگر وظایف مشاور سئو می باشد.

بررسی سئوی سایت با هدف بهینه سازی بهتر سایت برای موتور جستجو (SEO) انجام می شود. مشاور سئو برای بهبود کیفیت و نظارت بر سئوی سایت، آنالیز سئوی سایت را انجام می دهد.
تیمی از کارشناسان سئو با تجربه زیاد در صنعت سئو سایت را بررسی می کنند، الگوریتم ها، جریمه ها و عوامل موثر بر سئو را بررسی می کنند. به عنوان یک مشاور سئو، او می داند که وب سایت ها باید روی چه اصولی تمرکز کنند و وقت خود را صرف آن کنند.
زمانی که تحلیل به درستی انجام شود اولین قدم مهم برای سئو برداشته می شود که شما را در مسیر درست قرار می دهد.

 

۲- اولویت بندی کلمات کلیدی توسط مشاور سئو

چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟ یکی از وظایف مشاور سئو، تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. تحقیق کلمات کلیدی اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهد. شما دید وسیعی از آنچه مخاطبان شما واقعاً در گوگل جستجو می کنند، خواهید داشت. بینشی که در مورد این عبارات جستجوی واقعی به دست می آورید می تواند استراتژی محتوای شما و همچنین استراتژی بازاریابی شما را مشخص کند.
هنگامی که افراد به صورت آنلاین تحقیق می کنند، از کلمات کلیدی برای یافتن راه حل یا پاسخ به سوالات و نیازهای خود استفاده می کنند. بنابراین اگر محتوای شما در زمانی که مخاطبان شما در حال جستجو هستند دیده شود، ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد. بنابراین، شما باید این جستجوها و کلمات کلیدی را هدف قرار دهید.
همچنین، در بازاریابی درونگرا، ما محتوای خود را بر اساس آنچه می خواهیم به مردم بگوییم نمی سازیم. ما باید محتوایی را پیرامون آنچه مردم می خواهند کشف کنند ایجاد کنیم. به عبارت دیگر هدف ما این است که میل مخاطب را جذب کنیم تا مخاطب به سمت ما بیاید.
همه چیز با تحقیق کلمات کلیدی شروع می شود. یافتن کلمات کلیدی هدف یکی از وظایف اصلی مشاور سئو است. مشاور سئو با هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب به کسب و کار شما کمک می کند تا بینندگان بیشتری جذب کند و فروش را افزایش دهد.
در طول فرآیند، مشاور سئو موارد زیر را در نظر می گیرد:
آیا محتوای شما کلمات کلیدی مناسبی را هدف قرار می دهد؟
آیا هدف جستجو را برآورده می کند؟
آیا به خوبی نوشته شده، به خوبی تحقیق شده و به روز است؟
آیا باعث تبدیل خوانندگان و ایجاد درآمد می شود؟
چه فرصت های جدیدی را می توانید دنبال کنید؟

 

3- بررسی مقالات و صفحاتی که ایندکس شده یا نه یکی از مهمترین وظایف مشاور سئو می باشد.

یک مشاور سئو بررسی می کند که آیا وب سایت شما توسط موتورهای جستجو قابل خزیدن است یا خیر. اولین قدم این است که مطمئن شوید وب سایت شما به موتورهای جستجو اجازه می دهد صفحات شما را بخزند. پس از همه، آیا قبول دارید که اگر یک موتور جستجو هرگز نتواند صفحات سایت شما را پیدا کند، ایجاد محتوای عالی فایده ای ندارد؟
هر سایتی فایلی به نام روبات دارد. فایل robots.txt که به مدیریت دسترسی به مرورگرهای وب کمک می کند. به چه صفحاتی دسترسی دارند یا به چه صفحاتی اجازه دسترسی ندارند.
بنابراین ما نمی خواهیم برخی از صفحات در SERP (صفحه جستجوی گوگل) باشند. در عوض، ما می خواهیم ترافیک را به برخی از صفحات سایت هدایت کنیم. اگر سایت شما وردپرس است، یک مشاور سئو به راحتی می تواند این کار را برای سایت شما با چند کلیک با استفاده از یک افزونه رایج مانند Yoast انجام دهد.
گوگل یک ابزار تست ربات است. Robots.txt (ابزار تست robots.txt) که می توانید از آن برای بررسی اینکه آیا سایت شما در حال حاضر در دسترس است استفاده کنید.

 

اهداف کلیدی و استراتژیک مشاور سئو

کسب و کارها اغلب مشاوران سئو را به دلایل خاصی استخدام می کنند یا به صورت پروژه به پروژه از آنها کمک می گیرند. در واقع این افراد در سه موقعیت خاص به کسب و کارها کمک می کنند. در ادامه این سه هدف را به تفصیل بررسی خواهیم کرد.

 

1. آگاهی از برند

آگاهی از برند هدف اولیه یک مشاور سئو و کمترین مزیت راه اندازی وب سایت و بهبود سئو برای کسب و کارها است. برخی از افراد فکر می کنند تا زمانی که رتبه اول گوگل را کسب نکنند، فرصتی برای شناخته شدن ندارند. اما چنین چیزی صحت ندارد.
با این حال، با کار بیشتر در سایت، می توانید به اوج برسید، اما از همان ابتدا می توانید با تبلیغات، راه اندازی فروشگاه اینترنتی، پشتیبانی اینستاگرام، کسب و کار خود را ارتقا دهید.

 

2. ترافیک وب سایت را افزایش دهید

هدف بعدی که برای مشاور سئو بسیار مهم است، افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب سایت، بازدید و بازدید بیشتر است. مثل بازدید از یک مغازه در یکی از خیابان های فرعی شهر است. در ابتدا هیچ کس شما را نمی شناسد. اما با تبلیغات، ارائه محصولات و خدمات با کیفیت و افزایش آگاهی از برند، مشتریان زیادی پیدا خواهید کرد و به اصطلاح جای پای فروشگاه بالا می رود.
وضعیت مشابهی در سایت شما وجود دارد. بعد از مدتی ترافیک سنگینی ایجاد می شود. البته به شرطی که از یک مشاور نخبه کمک بگیرید و تمام توصیه ها و توصیه های او را رعایت کنید. در این صورت مخاطب کامل و مشتریان جدید پیدا خواهید کرد و هر روز بیشتر شناخته خواهید شد.
برای مدیریت و کنترل بهتر وضعیت باید با ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت آشنا باشید و از آنها استفاده کنید. ابزارهایی مانند Google Analytics، Google Search Console و Google Data Studio به شما در این زمینه کمک می کنند.

 

3. بازگشت سرمایه که یکی از دلایل اصلی استخدام مشاور سئو است

یکی از مزایای اصلی بازاریابی اینترنتی و دیجیتال، بازگشت سریع سرمایه است. هر شرکتی در ابتدای فعالیت خود مقدار مشخصی پول را سرمایه گذاری می کند و مدت زمان مشخصی طول می کشد تا پول خرج شده را برگرداند و شرکت را سودآور کند.
دیجیتال مارکتینگ و سئو سایت این زمان را کاهش می دهد و در عین حال تعداد مشتریان را نسبت به فروشگاه های فیزیکی افزایش می دهد و باعث سود بیشتر می شود. یافتن سرنخ ها و مشتریان آنلاین آسان تر است و از سوی دیگر، منطقه جغرافیایی وسیع تری را پوشش می دهد.
کسب و کارها می توانند کل کشور را به جای شهروندان یک شهر مورد هدف قرار دهند. اگر می خواهید در این زمینه بیشتر بدانید و بازاریابی اینترنتی را به طور کامل بشناسید، مقالات زیر به شما کمک می کند.

 

یک مشاور با تجربه سئو چه مهارت های شخصی و شخصیتی دارد؟

هر مشاوری را نمی توان به عنوان یک مشاور حرفه ای سئو معرفی کرد. این فرد علاوه بر داشتن دانش تخصصی کسب و کار، باید دارای تعدادی ویژگی شخصیتی نیز باشد. به عنوان مثال، همیشه سعی کنید یاد بگیرید و به جلو حرکت کنید، دلسوز باشید و توصیه های مفید و مهارت های دیگری را ارائه دهید که بعداً در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

 

1. مشاور سئو سایت تفکر انتقادی دارد

وب سایت های مختلف طرح ها و استراتژی های متفاوتی دارند. هیچ دو کسب و کار برنامه یکسانی ندارند و بنابراین با مسائل و چالش های متفاوتی مواجه می شوند. به عنوان مثال، ممکن است یک شرکت برای خرید هاست با چالشی روبرو باشد و وب سایت دیگری برای یافتن توانایی خود برای رقابت با رقبا نیاز به لینک سازی خارجی داشته باشد.
به همین دلیل کارشناس سئو باید همیشه سعی کند مشکلات را بیابد و برطرف کند. رقبای شما چه می کنند و چه اقداماتی به شما کمک می کند در مسیر خود بمانید.
با این حال، یک مشاور سئو به شما در مسیر درست کمک می کند. همه جوانب را بررسی می‌کند، چیزهای درست و غلط را شناسایی می‌کند تا دلیل آن را بفهمد، و سپس راه‌حل‌هایی برای رفع آن‌ها ارائه می‌دهد.
یک مشاور حرفه ای سئو می داند که ما فرمول مشخص و استانداردی برای سئو نداریم. او فقط باید همه جوانب را به دقت مطالعه کند و راه حلی برای حل مشکلات بیابد.

 

2. توانایی استراتژی و اولویت بندی وظایف

همانطور که از ابتدای مقاله می بینید، سئوی کلی همگی دارای عناصر مختلفی هستند که باید در نظر گرفته شوند. هر بخش یک وظیفه کلی دارد که باید به صورت جداگانه انجام شود. بنابراین، اولویت بندی وظایف بسیار مهم است. با توجه به اهمیت آنها، کدام کارها باید ابتدا انجام شوند و کدام باید زمان بیشتری ببرد.
به عنوان مثال، مشاور سئو باید تعیین کند که چه مقالاتی باید به صورت داخلی و با چه حجمی لینک شوند، چه مقالاتی باید بک لینک شوند و برای تبلیغات گزارش شوند، چه سایت هایی باید برای گزارش تبلیغات انتخاب شوند و چه مقاله هایی ارزش لینک سازی خارجی را ندارند. موارد زیادی وجود دارد که باید اولویت بندی شود و مشاور سئو در مورد همه آنها نظر خود را بیان می کند.
به عنوان مثال، انتخاب کلمات کلیدی برای ایجاد محتوا، به روز رسانی مقالات برای افزایش نتایج گوگل و بررسی و تصحیح خطاهای سایت باید در اولویت قرار گیرند.

 

3. بررسی و تحقیق که یکی از قابلیت های مشاوره حرفه ای سئو می باشد

کارشناسان و مشاوران معمولاً در زمینه کاری خود دانش کافی دارند. اما او هرگز از تحقیق دست نمی کشد. در این صورت ممکن است بهترین عملکرد را داشته باشد.
برخی از افراد از موقعیت ها و اتفاقات جدید می ترسند و با تغییر راحت نیستند. اما افراد باهوش می دانند که تغییر فرصتی برای بهبود است. با جستجو و مطالعه در اینترنت به راحتی می توانید راه حلی برای همه مشکلات پیدا کنید.
به عنوان مثال، تحقیق در مورد کلمات کلیدی بسیار مهم است. پرس و جوهای جدید و پرس و جوهای جستجوی بالا باید شناسایی شوند. کار با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای قرار دادن سایت شما در صفحه اول گوگل ضروری است. ابزارهایی مانند برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل، Ahref، Moz و kwfinder به شما کمک می کنند بهترین کلمات کلیدی و استراتژی تولید محتوا را پیدا کنید.
همچنین مهم است که به روز باشید، از الگوریتم ها و به روز رسانی های جدید گوگل آگاه باشید و با آن ها هماهنگ شوید. به همین دلیل است که می گوییم یک مشاور حرفه ای سئو باید مهارت تحقیق داشته باشد.
مشاوره سئو باید همیشه تحقیق کند و روش های جدید و به روز را بیابد. سئو چیزی نیست که یک بار یاد بگیرید و همه چیز را برای همیشه بدانید. اگر از همکاران خود عقب باشید، فرصتی را برای پیشرفت از دست داده اید.

 

4. تحلیل وب سایت یکی از وظایف مهم مشاوره سئو می باشد.

تجزیه و تحلیل وب سایت یکی از اصول اصلی سئو سایت است. با کمک آنالیز وب سایت، دقت عملکرد و خطاها و خطاها مشخص می شود. اعمال و عملکردها هر کدام به روش های مختلفی کنترل می شوند. به همین دلیل باید از ابزارهای آنالیز وب سایت معرفی شده در قسمت های قبل کمک بگیرید.
یک مشاور سئو می داند که چگونه از ابزارهای مختلف تجزیه و تحلیل وب سایت استفاده کند، داده ها را بازیابی و تجزیه و تحلیل کند. سپس راه حل هایی برای بهبود وضعیت ارائه دهید. به طور کلی سئو یک فرآیند گزارش محور است و اگر نتوانید اعداد و داده ها را تجزیه و تحلیل کنید، نمی توانید راه حل های مفیدی ارائه دهید.
افراد علاقه مند می توانند با کمی مطالعه و تجربه تحلیل این اطلاعات را بیاموزند. اما در هر صورت کمک گرفتن از یک مشاور حرفه ای سئو خالی از ظرافت نیست.

 

5. یک مشاور سئو باید به روز باشد

همانطور که گفتیم سئو یک فرآیند ثابت و در حال تغییر است. تصمیم گیری های فوری در حین کار بسیار مهم است. زیرا ممکن است به چیزی مهمتر از شغل فعلی خود پی ببرید. به عبارت دیگر، شما دائماً در حال بهبود سئوی سایت هستید و نمی توانید به دانش ماه ها، هفته ها قبل بسنده کنید.
گوگل به روز رسانی های زیادی انجام می دهد و نحوه بررسی وب سایت ها را تغییر می دهد. با این تغییرات، رویه های قبلی شما ممکن است کارساز نباشد و ممکن است لازم باشد آنها را تغییر دهید. بنابراین، همیشه باید یاد بگیرید و به سمت جلو تغییر کنید.
مشاور سئو باید توانایی تصمیم گیری آنی و یافتن بهترین راه حل و پیاده سازی آن را بدون درخواست یا مشورت با دیگران داشته باشد.

 

6. مشاور باید برای توسعه همه مشاغل راه حلی داشته باشد.

یکی دیگر از ویژگی هایی که یک متخصص سئو باید داشته باشد، انعطاف پذیری است. به عبارت دیگر برای هر کسب و کار و هر مشکلی پاسخ و راه حل مناسب را دارد. به عنوان مثال، روشی برای بازاریابی آنلاین لوازم آرایشی ممکن است کارساز باشد، اما ممکن است برای بازاریابی آنلاین املاک و مستغلات اصلاً کارساز نباشد.
به همین دلیل فردی که به عنوان مشاور سئو کار می کند باید برای هر کسب و کاری استراتژی و روش خاصی داشته باشد تا به عنوان یک متخصص شناخته شود و مورد توجه کسب و کارهای مختلف قرار گیرد.

 

7. دانستن اصول ایجاد محتوای سئو

فردی که در زمینه سئو کار حرفه ای انجام می دهد، نه تنها مسئولیت بررسی سایت را بر عهده دارد، بلکه باید در زمینه کتبی نیز مهارت داشته باشد. سئو صرفاً محتوا محور است و هر کمپین راه اندازی شده به محتوای جذاب و مفید بستگی دارد. به همین دلیل مشاور سئو باید از مهارت کافی در نوشتن محتوا برخوردار باشد و بتواند به سایر اعضا در این زمینه آموزش دهد.
الگوریتم های گوگل بسیار تغییر کرده اند و بیش از هر چیز به کاربران و تجربه کاربری اهمیت می دهند. به همین دلیل بهتر است محتوایی غنی، کامل، جذاب، داستان محور، مستند و مفید بنویسید. نوشتن محتوای کوتاه، پر از لینک و پر از کلمات کلیدی هرگز برای بینندگان جذاب نیست و بدتر از آن، کاربران را از سایت شما دور می کند.
مشاور باید بداند که چگونه مطالب را برای هر موضوع و حوزه بنویسد. محتوایی که مورد پسند و جذب بینندگان در همان فضا قرار می گیرد. به عنوان مثال، نوشتن مقاله در بازاریابی دیجیتال، نوشتن مقالات پزشکی، فروش تیرآهن فولادی و لاستیک، همه متفاوت هستند و یکسان نیستند. سرفصل های مهمی مانند نوشتن گزارش آگهی، طراحی صفحه فرود، تگ H1، عنوان متا و توضیحات متا همگی بسیار مهم هستند و باید جذاب و جذاب باشند.

 

8. آشنایی با زبان های برنامه نویسی

کارشناس و مشاور سئو به معنای مدیر وب سایت و طراح سایت نیست، بلکه بهتر است در این زمینه دانش داشته باشید. آشنایی با اصول طراحی وب سایت و متا تگ ها به انجام بهتر وظایف کمک می کند. به علاوه، توانایی ادغام طراحی وب سایت و سئوی سایت، مهارت های بازاریابان دیجیتال را که همه کسب و کارها به دنبال آن هستند، افزایش می دهد!

 

9. توانایی برقراری ارتباط، بحث و مذاکره

مشاور و متخصص سئو تمام تلاش خود را برای بهبود وب سایت انجام می دهد، اما این به معنای کار تضمینی نیست. مشاور باید در زمان امضای قرارداد و در مذاکرات اولیه این موضوع را مطرح کند.
زیرا ممکن است شما بهترین کار خود را انجام دهید، اما تیم ها و شرکت های رقبای شما قوی تر عمل می کنند. اما سئو در دراز مدت نتایج خوبی می دهد و اگر تمام قوانین را رعایت کنید نتایج خوب دور از دسترس نیست.
مشاور به انتظارات تیم گوش می دهد و توضیح می دهد که آنها چه خواهند کرد. همکاری متقابل به هر دو طرف کمک می کند تا به اهداف مورد نظر دست یابند. نکته مهم این است که مشاور سئو بداند برای رسیدن به اهداف چه کاری انجام دهد و کار خود را به بهترین نحو انجام دهد.
مشاور می تواند کمپین را برای شش ماه یا حتی یک سال برنامه ریزی کند و همه برنامه ریزی ها را به درستی انجام دهد. باید بدانید که در سئو هیچ عجله ای وجود ندارد و نباید انتظار نتایج کوتاه مدت داشته باشید. اما در درازمدت قطعا نتیجه خواهید گرفت.

 

آخرین کلمه

سایر کسب و کارهای سنتی کم کم وارد دنیای آنلاین شده و از فضای بازاریابی قدیمی فاصله می گیرند. در این میان طراحی وب سایت و بهبود سئوی سایت موضوع بسیار مهمی است و فضای حرفه ای را به کسب و کارها می بخشد. در این مقاله به بررسی ویژگی ها و وظایف یک مشاور حرفه ای سئو پرداختیم. به نظر شما یک مشاور چه ویژگی های دیگری دارد؟ چه تکنیک های دیگری را باید یاد بگیرم؟ از مشاور تجاری خود چه انتظاری دارید؟

 

ارتباط با یاسئومی

۰۵۱۳-۶۰۴۲۰۱۸

یاسئومی
یاسئومی خدمات سئو (SEO) برای کسب رتبه و افزایش کلیک

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋