wawajon116

wawajon116

6 راه‌ برای افزایش سرعت بارگذاری سایت با یاسئومی

 

یکی از مهمترین قسمت های سئو که تاثیر زیادی در رتبه سایت دارد و گوگل روی آن بسیار حساس است بحث سئو فنی است. البته در دسته دیگری از مراحل سئو می توان به این موضوع در بحث On Page پرداخت. منظور از سئو فنی یا فنی تمامی بهینه سازی ها در قسمت فنی سایت و کدنویسی آن است که در نهایت منجر به افزایش سرعت بارگذاری سایت، افزایش سطح امنیت و ... می شود.
سئو از نظر فنی، مهم ترین اتفاق خوبی که می تواند برای سایت ما بیفتد، سرعت لود بالا یا بارگذاری کامل سایت است. همانطور که گفتیم سرعت بارگذاری سایت برای گوگل و سایر موتورهای جستجو بسیار مهم است. به گفته گوگل، تاثیر سئوی خارج از صفحه (یعنی بک لینک و...) بر رتبه بندی سایت در حال کاهش است و تا سال 2024 به صفر خواهد رسید. به همین دلیل تمام توجه به سئو و On Page است. سایت GTmetrix که یکی از معتبرترین منابع برای بررسی سرعت سایت و تکنیک‌های سئو است، اخیراً به‌روزرسانی بزرگی را تجربه کرده است و تمام پارامترهای جدید نشان می‌دهند که سئو به توجه بیشتری نسبت به قبل نیاز دارد. بنابراین طبیعتا رقابت در این زمینه سنگین تر می شود و تمام تمرکز کارشناسان سئو در این بحث است.
قطعا افزایش سرعت سایت مهمترین عامل در کاهش Bounce Rate است. نرخ پرش به این معنی است که کاربر یک صفحه از سایت را باز می کند و بدون هیچ اقدامی آن را می بندد.

 

در اینجا 6 راه حل برای بهبود سئوی شما وجود دارد:

1- استفاده از هاست مناسب:

سایت ما در یک دامنه هاست میزبانی می شود و این هاست باید منابع لازم را برای کلیه درخواست های انجام شده از سایت ما داشته باشد. این موضوع ارتباط مستقیمی با نوع فعالیت سایت ما دارد. به عنوان مثال، یک هاست ارزان ممکن است برای سایتی با ترافیک محدود کافی باشد. البته صرفه جویی در این مورد به هیچ وجه توصیه نمی شود.

 

2- فشرده سازی فایل های CSS و JS:

هنگام کدنویسی Front End (سمت کاربر)، برنامه نویس هر دستور را در یک خط منظم می نویسد و از فضاها و فضاها برای تمرکز بیشتر و خوانایی کد استفاده گسترده می کند. او همچنین نظراتی را برای توضیح هر قسمت از کد ارائه می دهد و توضیحات و نکات لازم را برای برنامه نویسان دیگر (و حتی خودش اگر بخواهد بعداً کد را بخواند) یادداشت می کند. این برای زمان توسعه بسیار مناسب است، اما تمام آن فضاها و نظرات اضافی برای آپلود در سایت باید حذف شوند. در این حالت، خوانایی کد توسط انسان از بین می رود، اما ربات ها و خزنده های خزنده گوگل به راحتی می توانند کد را بخوانند و تولید کنند. برای این کار ابزارهایی وجود دارند که فایل اصلی را از شما می گیرند و فایل min (کاهش شده) را به شما تحویل می دهند. برای این کار می توانید از ابزار Minifier استفاده کنید.

 

3- بهینه سازی اندازه عکس:

یکی از مواردی که به راحتی قابل رفع است اما توجه کمی را به خود جلب می کند، بهینه سازی و کاهش هر چه بیشتر سایز عکس هاست. حتما سایت هایی با بنرهای بزرگ و حجیم دیده اید که لود کامل آنها زمان زیادی می برد. این یک ضربه بزرگ به سئو سایت است. با استفاده از ابزار TinyPNG می توانید به راحتی سایز عکس های سایت خود را بدون افت کیفیت کاهش دهید.

 

4- استفاده از LAZY LOAD:

این یک مشکل برای توسعه دهندگان است. سایتی مانند اینستاگرام را در نظر بگیرید. زمانی که وارد یک سایت یا اپلیکیشن اینستاگرام می شوید، تعدادی پست برای شما بارگذاری می شود و هر چه بیشتر به انتهای صفحه بروید، تعداد پست های بیشتری لود می شود. توجه داشته باشید که در وهله اول، اینستاگرام فقط تعداد محدودی پست را به شما نشان می دهد و در صورت نیاز بیشتر آپلود می کند. (با فرض اینکه 1000 پست را همزمان بارگذاری نکنید) این مقدار داده های مورد نیاز در شروع کار را محدود می کند و در نتیجه سایت سریعتر بارگذاری می شود. توسعه دهندگان وب می توانند از Lazy Load در طراحی های خود استفاده کنند.

 

5- استفاده از حداقل افزونه های مورد نیاز:

اگر از CMS خارج از قفسه مانند وردپرس استفاده می کنید، باید یک افزونه برای انجام کارهای مختلف نصب کنید. هر یک از این افزونه ها مقداری کد به سایت ما اضافه می کنند. این باعث سنگین شدن سایت و افزایش سرعت بارگذاری می شود. پس اگر از افزونه ای استفاده نمی کنیم یا ارزش زیادی به سایت ما نمی دهد، بهتر است آن را از سایت خود حذف کنیم.

 

6- استفاده از CDN (شبکه توزیع محتوا):

شبکه تحویل محتوا (CDN) یا شبکه تحویل محتوا یکی از مواردی است که می تواند تأثیر بسزایی در سرعت بارگذاری سایت شما داشته باشد. CDN تمامی سرورهای اینترنتی جهان را پوشش می دهد و اطلاعات سایت شما در هنگام استفاده از این سرویس در تمامی این سرورها ذخیره می شود. در نتیجه زمانی که کاربران از سایت شما بازدید می کنند، اطلاعاتی را از نزدیک ترین سرور به شما دریافت می کنند. CDN از تمام اطلاعات سخت شما مانند جاوا اسکریپت، CSS، تصاویر، فایل‌های صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کند و فقط فایل‌هایی را بارگیری می‌کند که به احتمال زیاد مانند متن و HTML از سرور اصلی به‌روزرسانی می‌شوند. با فعال کردن این سرویس تاثیر قابل توجهی در بارگذاری سایت خواهید دید و بیشتر مربوط به افرادی است که از سرور دور هستند. از آنجایی که سایت های ایرانی بیشتر در خارج از کشور میزبانی می شوند، CDN می تواند کمک بزرگی باشد. برای مشاهده تأثیر استفاده از CDN می توانید از ابزار GTmetrix استفاده کنید. اخیرا سرویس های CDN که می توان آن را ابراروان نامید در ایران راه اندازی شده است. تنها مشکل استفاده از CDN این است که آنها معمولا رایگان نیستند (یا خدمات رایگان محدودی دارند) و باید هزینه ماهانه یا سالانه بپردازید.

 

منبع: https://yaseomi.com

wawajon116
wawajon116

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋