موتور جستجو برنامهای است که پایگاههای اطلاعاتی وب جهانی را برای کلمات کلیدی جستجو میکند و هنگامی که یک کلمه یا یک سوال و عبارت را در جستجو جستجو میکنید، به کاربرانی ارائه میدهد که کلمه کلیدی مورد نظر خود را جستجو کنند، مانند گوگل، یاهو، MSN و سایت. موتورها لیستی از وب سایت های مرتبط با موضوع شما نمایش داده می شود. اکثر این موتورهای جستجو دارای اطلاعات طبقه بندی شده مانند فهرست ها هستند. موتور جستجو وب سایت ها را به دقت رصد می کند و با مطالعه متون اصلی، از موضوع اصلی سایت ایده می گیرد و آنها را در یک پایگاه داده بزرگ نمایه می کند. 1990 1990 اولین موتورهای جستجو شروع به کار کردند در آن زمان مردم به موتورهای جستجو مانند یک لیست نگاه می کردند، سایت ها بر اساس حروف الفبا فهرست می شدند، مثلاً یک صفحه AAA در بالای لیست وجود داشت. با رشد شبکه جهانی وب، این موتورهای جستجو به الگوریتمهای پیچیدهتری تبدیل شدند.
موتورهای جستجو موتورهای جستجو هستند و مانند گوگل ابتدا در وب می خزند، برخی از اطلاعات را ذخیره می کنند و بخشی از این اطلاعات را ذخیره می کنند. کاربران موضوع مورد نظر خود را پیدا می کنند.
موتورهای جستجو، دستگاه های پاسخگو. هنگامی که مردم به صورت آنلاین جستجو می کنند، این موتورها میلیون ها سند را جستجو می کنند و دو کار انجام می دهند: یکی ارائه نتایج جستجو به کاربر و دیگری جستجوی وب سایت هایی که اطلاعات را ارائه می دهند. آنها را جمع آوری و مرتب می کند.
چنین موتورهای جستجو از یک برنامه نرم افزاری خودکار برای پیمایش و دسته بندی صفحات وب استفاده می کنند. برنامه هایی که این موتورها استفاده می کنند "عنکبوت"، "ربات" و "ربات" نامیده می شوند. پس از دانلود یک صفحه وب، ربات اطلاعات را تجزیه و تحلیل می کند و در انتهای این صفحه به پایگاه داده های موتورهای جستجو اضافه می شود. وقتی کاربر موضوعی را جستجو میکند، موتور جستجو پایگاه داده را برای کلمه کلیدی بررسی میکند و فهرستی از وبسایتهای مرتبط را در مورد موضوع نزدیکتر به کلمه کلیدی اصلی ارائه میکند.
موتورهای جستجوی خزنده در واقع تمام وب سایت های جدید و به روز شده را در اینترنت جستجو می کنند و پایگاه داده های آنها را به روز می کنند.
مثال: Google.com
ask.com
یک "دایرکتوری" از ویرایشگرهای انسانی استفاده می کند که می توانند تصمیم بگیرند به کدام سایت پیوند دهند، آنها وب سایت ها را در دسته های خاصی در پایگاه داده "دایرکتوری" قرار می دهند. ویراستاران انسانی با استفاده از اطلاعاتی که پیدا میکنند و مجموعهای از قوانین از پیش تعریفشده، یک وبسایت را بهطور کامل بررسی و رتبهبندی میکنند.
مثال: Yahoo.com
dmoz.org
موتورهای جستجوی ترکیبی حاصل ترکیب نتایج هر دو موتور جستجو هستند. موتورهای جستجو به طور فزاینده ای به مدل های مبتنی بر هیبریدی روی می آورند.
مثال: Yahoo.com
google.com
موتورهای جستجوی ابری نتایج همه موتورهای جستجوی دیگر را می گیرند و آنها را به یک لیست بزرگ تبدیل می کنند.
مثال: Metacrawler.com
dogpile.com
این نوع موتور جستجو برای پاسخگویی به تقاضاهای غیرعادی توسعه یافته است.
مثال: bizrate.com
news.com
هر موتور جستجو صفحات یک سایت را بر اساس الگوریتم خود رتبه بندی می کند، در هنگام مشاهده نتایج جستجوی کاربر امتیاز بالاتری کسب می کند. رتبه سایت نسبت به سایت های رقیب بالاتر است. اولین چیزی که این روزها بیشتر از همه طرفدار دارد، پیج رنک گوگل است زیرا رتبه اول را در جهان دارد.
گوگل به سایت ها امتیاز 0 تا 10 می دهد که تقریبا هر ماه یک یا دو بار توسط گوگل بررسی و تغییر می کند. سایت هایی که رتبه 10 را دارند پرطرفدار هستند و تعداد لینک بالایی دارند، سایت هایی با امتیاز 3-7 سایت های متوسطی هستند اما سایت هایی که تازه شروع به کار کرده اند و هنوز محبوب نیستند نمی توانند رتبه ای بهتر از 0 داشته باشند. حالا مزیت این رتبه برای سایت ما چیست؟ وبسایتهایی با رتبهبندی بالاتر، نرخ کلیکها و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب میکنند، که به جایگاه اقتصادی کسبوکار ما کمک میکند. رتبه بندی موتورهای جستجو تحت تأثیر عوامل زیادی از جمله سن سایت، کیفیت نمونه کارها، لینک سایت، ارتباط صفحه، سیگنال های اجتماعی و سطح رقابت در میان سایر سایت ها قرار می گیرد.
گوگل با استفاده از 200 فاکتور هنگام تعیین رتبه سایت در موتورهای جستجو، تصدیق می کند که بسیاری از آنها توسط مالک وب سایت قابل کنترل نیستند. موتورهای جستجو همچنین بر ایجاد تجربه جستجوی شخصیتر برای کاربران با در نظر گرفتن سابقه جستجوی افراد تمرکز میکنند. این به این معنی است که یک وب سایت ممکن است برای یک عبارت خاص برای یک بازدیدکننده رتبه 3 را کسب کند، در حالی که فقط 8 امتیاز بیشتر کسب کند. طبقه بندی کردن یعنی نتایج جستجوی همه کاربران یکسان است، حتی اگر کلمه کلیدی مشخص شده باشد، تضمین نمی شود. موتورهای جستجو صفحات سایت را رتبه بندی می کنند نه کل سایت. این بدان معناست که صفحه اصلی می تواند برای کلمات کلیدی خاص رتبه اول را کسب کند، در حالی که یک صفحه داخلی عمیق می تواند رتبه سوم را کسب کند.
1) google.com
2) Bing.com
3) Yahoo.com
4) Ask.com
5) aol.com
6) Wow.com
7) Webbrowser.com
8) Mywebsearch.com
9) Infospace.com
10) Bilgi.com
کلمه سئو که این روزها زیاد می شنویم از کلمه Search engine optimization کوتاه شده و به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است. در بازار رقابتی امروز، این موتورهای جستجو بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارند. به طور خلاصه، سئو مجموعه ای از قوانین است که می تواند توسط صاحبان وب سایت (یا وبلاگ) برای بهینه سازی و رتبه بندی وب سایت های خود در موتورهای جستجو استفاده شود. این همچنین یک راه عالی برای بهبود کیفیت وب سایت شما است که آن را آسان تر، سریع تر و آسان تر می کند.
سئو همچنین می تواند به عنوان یک چارچوب در نظر گرفته شود زیرا کل فرآیند دارای مجموعه ای از قوانین یا دستورالعمل ها، مراحل و مجموعه ای از کنترل ها است.
اکثر کاربران موتورهای جستجو احتمالاً روی یکی از 5 پیشنهاد برتر در صفحه نتایج (SERPS) کلیک می کنند، بنابراین شما باید در بالای لیست باشید تا از مزایای آن استفاده کنید و بازدیدکنندگان یا مشتریان وب سایت را برای فروشگاه آنلاین خود به دست آورید.
سئو فقط در مورد موتورهای جستجو نیست، بلکه روش های جستجوی خوب، تجربه کاربری و قابلیت استفاده وب سایت را نیز بهبود می بخشد.
کاربران به موتورهای جستجو اعتماد دارند و رتبه بندی در بالای کلمات کلیدی که کاربر جستجو می کند باعث افزایش اعتماد به وب سایت شما می شود.
سئو برای تبلیغات اجتماعی وب سایت شما مناسب است. افرادی که وب سایت شما را با جستجو در گوگل یا یاهو پیدا می کنند، بیشتر در فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس یا سایر کانال های رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنند.
سئو برای اجرای صحیح یک وب سایت مهم، وب سایت هایی با بیش از یک نویسنده می توانند به طور مستقیم و غیر مستقیم از طریق سئو سود ببرند. مزایای مستقیم افزایش ترافیک موتورهای جستجو و مزایای غیرمستقیم آن داشتن یک چارچوب (چک لیست) مشترک برای استفاده قبل از انتشار محتوای سایت است.
سئو می تواند شما را از این رقابت متمایز کند، اگر دو وب سایت چیزی مشترک را به فروش می رسانند، این بهینه سازی موتور جستجو باعث می شود احتمال بیشتری برای ایجاد مشتری و فروش بیشتر داشته باشید.
برای سادگی به دو مرحله اصلی تقسیم می شود:
برای اینکه سایت شما برای موتورهای جستجو مناسب باشد، 15 قانون اعمال می شود:
یکی از مهمترین جنبه های سئو؛ عنوان صفحات تحقیقات در چند ماه گذشته نشان داده است که عناوین صفحات برای سئو گوگل بیش از هر زمان دیگری مهم هستند، که باید از چندین ویژگی استفاده کند:
هر صفحه باید یک عنوان صفحه منحصر به فرد داشته باشد که به طور دقیق محتوای صفحه را توصیف کند.
کوتاه و توصیفی باشد.
به کاربر در درک موضوع صفحه کمک کنید.
توضیحات صفحات نیز بسیار مهم است و به کاربران، گوگل و سایر موتورهای جستجو خلاصه ای از کل موضوع صفحه را می دهد، اما این بدان معنا نیست که همه چیز در مورد شما به عنوان توضیحات در قسمت گوگل نمایش داده شود. دامنه. من برای کمک به شما چند دستورالعمل برای نوشتن یک توضیح خوب آماده کرده ام:
همیشه برای تمام صفحات، پست ها و محصولات وب سایت خود توضیحاتی منحصر به فرد ارائه دهید.
اندازه متن را بین 140 تا 150 کاراکتر نگه دارید.
از تکرار عنوان در توضیحات خودداری کنید.
کلمات کلیدی زیادی اضافه نکنید.
سعی کنید از این توضیحات به عنوان راهی برای تبلیغ صفحه خود استفاده کنید تا خواننده روی عنوان فعلی کلیک کرده و از آن بازدید کند.
ساختار پیوند ثابت اصطلاحی است که برای توصیف قالب URL برای صفحات یک وب سایت یا پست های فردی استفاده می شود که در نوار آدرس مرورگر و نتایج جستجو (زیر عنوان صفحه) نمایش داده می شود.
دستورالعمل های سئو برای URL ها:
ایجاد صفحات ساده و آسان برای موتورهای جستجو و کاربران
از علامت "-" برای جدا کردن کلمات سازنده URL استفاده کنید
از URL های طولانی با اطلاعات غیر ضروری خودداری کنید.
از کلماتی استفاده کنید که موضوع صفحه شما را توصیف می کند، اما از پر کردن آن با کلمات کلیدی خودداری کنید.
نمونه هایی از ساختار URL خوب:
http://www.darkoob.co.ir/require-to-start-web/
http://www.joomir.com/ بهینه-ساز-هاست-لینوکس /
Breadcrumb در انگلیسی به معنی پودر سوخاری است، در حالی که در زبان اینترنت به معنای راهنمای کاربر است. مطمئن شوید که تمام صفحات داخلی سایت شما دارای این ویژگی هستند تا نشان دهند این صفحه در حال حاضر در کدام مسیر قرار دارد. اگر از وردپرس استفاده می کنید، افزونه های رایگان زیادی برای ایجاد راهنمای کاربر وجود دارد.
وقتی میگویم پیوندهای داخلی، منظورم لینکهای داخل صفحه است که به صفحات وبسایت اشاره میکنند، نه پیوندهای خارجی. لینک سازی داخلی عامل بسیار مهمی برای سئو وب سایت ها است، اما بسیاری از صاحبان سایت ها هنوز از آن به درستی استفاده نمی کنند. قوانین ردیابی برای پیوندهای داخلی ساده است:
پیوندها و مقالات با کلمات کلیدی یا با استفاده از عنوان کامل مقاله پیوند داده می شوند.
اطمینان حاصل کنید که لینک ها کاربرپسند بوده و برای موتورهای جستجو قابل درک است.
فقط برای موتورهای جستجو لینک ایجاد نکنید، سایت باید یک لینک داخلی داشته باشد تا به هدایت کاربر کمک کند.
از عباراتی مانند «اینجا کلیک کنید» یا «[..]» برای پیوندهای داخلی استفاده نکنید.
از تعداد زیادی لینک داخلی استفاده نکنید، فقط از چند لینک در هر صفحه استفاده کنید (مگر اینکه واقعاً به آنها نیاز داشته باشید).
این کار آسانی نیست به خصوص اگر پست ها و مطالب زیادی داشته باشید، اما ابزاری ارزشمند برای سئوی سایت است.
بدون انجام برخی قالببندیهای اولیه در محتوای خود، متنی را در وب سایت قرار ندهید، این برای تجربه کاربر خوب نیست و برخلاف تلاشهای سئوی شما عمل میکند. دستورالعمل های کلی برای قالب بندی یک پست یا صفحه در وب سایت شما:
از تگ ها یا تگ های H1 برای عنوان پست خود استفاده کنید.
از تگ ها یا تگ های H2 برای عنوان اصلی پست استفاده کنید.
برای جلب توجه کاربران از حروف BOLD و کج استفاده کنید.
از تگ های H2 برای همه موضوعات استفاده نکنید.
پاراگراف های کوچک بنویسید.
از یک فونت آسان برای خواندن استفاده کنید.
همیشه هنگام قالب بندی متن خود، تجربه کاربری را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، آیا کاربر فقط با دیدن صفحه می تواند قسمت های اصلی محتوا را تشخیص دهد؟ یا خواندن متن در همه دستگاهها مانند لپتاپ، تلفنهای هوشمند، تبلت یا آیپد آسان است؟
سئو به دستیابی به هدف بهبود تجربه کاربر و صفحه 404 مناسب کمک می کند. این صفحه زمانی ظاهر میشود که کاربر صفحهای را جستجو میکند که در وبسایت شما نیست، یا پیوندی را اشتباه تایپ کرده یا پیوند اشتباهی را باز کرده است. این به کاربر کمک نمی کند و بر تجربه کاربر تأثیر منفی می گذارد.
یک صفحه ساختاریافته 404 باید:
به جای نمایش «یافت نشد»، اطلاعات دقیقی در مورد آنچه واقعاً اتفاق افتاده است به کاربر بدهید.
طراحی مانند بقیه وب سایت داشته باشید.
به کاربر اجازه دهید به صفحات دیگر سایت برود.
تصاویر به سئو سایت کمک می کنند، اما باید مراقب باشیم که بارگذاری منفی مانند سرعت بارگذاری صفحه یا پاسخگویی کند نداشته باشیم. اگر تصمیم به استفاده از تصاویر دارید، موارد زیر را در نظر داشته باشید:
از متن Alt برای توصیف تصویر خود استفاده کنید، می توانید از کلمات کلیدی استفاده کنید اما نه بیش از حد. (متن جایگزین قابلیتی است که به تگ تصویر در html اضافه می شود و زمانی که تصویر بارگذاری نمی شود این متن در محتوای تصویر دیده می شود)
از کلمات کلیدی در نام فایل های تصویری استفاده کنید و از کلماتی مانند jpg یا person1.jpg اجتناب کنید، به جای آن از کلمات بیانی جدا شده با خط فاصله مانند woman-work.jpg استفاده کنید.
تمام فایل های تصویری را در یک پوشه خاص در سایت خود ذخیره کنید، به عنوان مثال /joomir.com/images
اندازه تصویر را بهینه کنید، هرچه اندازه تصویر شما در کیلوبایت کمتر باشد، سرعت سایت شما بیشتر خواهد شد. نرم افزارهای زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای کاهش اندازه تصاویر بدون افت کیفیت استفاده کنید.
گوگل بارها گفته است که سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی است، اما هنوز بسیاری از وب سایت ها برای این موضوع بهینه سازی نمی کنند. هدف گوگل یا سایر موتورهای جستجو این است که موتور جستجو در اسرع وقت دقیق ترین نتایج را به کاربران ارائه دهد و مطمئناً سرعت صفحه به عنوان یک فاکتور رتبه بندی در سال های آینده اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. وبسایتهای سریع تجربه کاربری را بهبود میبخشند و بازدیدکنندگان را تشویق میکنند که به سایت بازگردند. همچنین، وب سایتی که در کمتر از 4 ثانیه بارگذاری می شود، شانس موارد زیر را افزایش می دهد:
رتبه بندی بهتر در نتایج جستجو
بازدیدهای بیشتری از صفحه به ازای هر کاربر دریافت کنید
رضایت بازدیدکنندگان وب سایت
وقتی در مورد سئو صحبت می کنیم، نمی توانیم اهمیت لینک سازی را نادیده بگیریم زیرا فاکتورهای سئوی خارج از صفحه نقش مهمی در الگوریتم رتبه بندی گوگل دارند. من می دانم که این موضوع برای مبتدیان سئو دشوار است، بنابراین بیایید از ابتدا شروع کنیم:
زمانی که لری پینگ و سرگئی برین (بنیانگذاران گوگل) الگوریتم اصلی رتبه بندی گوگل را ایجاد کردند، به دنبال راهی برای مقایسه وب سایت ها برای نشان دادن بهترین نتایج در صفحات نتایج موتورهای جستجو بودند. علاوه بر توجه به فاکتورهای سئوی درون صفحه، آنها به این نتیجه رسیدند که وب سایت هایی با لینک از سایر وب سایت ها احتمالاً مهم تر و محبوب تر از سایرین هستند، بنابراین آنها شایسته رتبه بندی بهتر هستند. به عبارت دیگر لینک های ورودی به عنوان یک «رای اعتماد» در نظر گرفته می شوند و این امر تأثیر مثبتی بر موقعیت و رتبه وب سایت داشته است. هرچه لینک های ورودی بیشتر به وب سایت باشد، وب سایت رتبه بهتری خواهد داشت. در ابتدا کار آسانی بود و وبسایتهایی که این مفهوم را درک میکردند، هزاران لینک ایجاد میکردند که به وبسایتها اشاره میکرد و رتبه را افزایش میداد، اما مشکل اینجا بود که وبسایتهای موجود کیفیت پایینی داشتند و حق رتبهبندی در صفحه اول گوگل را نداشتند. . . موافق باشید که این موضوع مشکل بزرگی برای گوگل ایجاد کرده و کیفیت نتایج جستجو را تحت تاثیر قرار می دهد.
برای محافظت از شهرت و دور نگه داشتن وبسایتهای هرزنامه، گوگل شروع به اضافه کردن قوانین سختگیرانهتر به الگوریتم رتبهبندی خود کرد و در نهایت بین پیوندهای طبیعی و مصنوعی تفاوت قائل شد. نتیجه موفقیت بزرگی برای گوگل بود. هرزنامه (وب سایت هایی که محتوای شما را کپی می کنند) و وب سایت های با کیفیت پایین نه تنها رتبه خود را از دست می دهند، بلکه در بیشتر موارد از لیست گوگل حذف می شوند. برای ایجاد یک لینک، باید سه مورد را در نظر بگیرید:
پیوندها هنوز یک جنبه بسیار مهم در سئو هستند.
کیفیت مهم است نه کمیت (تعداد پیوندها)
لینک های طبیعی برای رتبه بندی شما خوب هستند، لینک های ایجاد شده مصنوعی شما را به دردسر می اندازند.
هر روز تعداد قابل توجهی جستجو در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود و بسیاری از مطالعات در 6 ماه گذشته نشان می دهد که تعداد جستجوهای انجام شده با استفاده از تلفن های هوشمند در حال افزایش است. به خصوص هنگام خرید آنلاین. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای شروع فرآیند آماده سازی میانجیگری برای وب سایت خود انجام دهید:
اولین کاری که باید انجام دهید این است که تفاوت بین یک وب سایت سازگار با موبایل و اندروید، آیفون یا ویندوز موبایل بومی را درک کنید. بسیاری از مردم در استراتژی تلفن همراه خود شکست می خورند. زیرا آنها این تفاوت ها و پتانسیل گسترده بازار موبایل را درک نمی کنند.
یک وبسایت مناسب برای مرور در یک مرورگر تلفن همراه (مانند کروم در اندروید یا سافاری (بهینهسازی شده در آیفون. اندروید بومی (برنامههای آیفون یا ویندوز موبایل)) برنامهای که میتوان آن را از بازارهای تلفن همراه مانند Google Play یا Apple Store برای SEO دانلود کرد. اهداف شما باید یک نسخه کاربرپسند برای کاربران خود از طریق مرورگرهای تلفن همراه ارائه دهید، بنابراین یک نسخه طراحی شده به صورت واکنشگرا برای وب سایت خود ارائه دهید.
شما به لیستی از تمام پست ها و صفحات وب سایت خود و 2 نوع نقشه سایت نیاز دارید. اولی یک نقشه سایت XML است که به گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو ارسال می شود، و دومی نقشه سایت HTML است که به بازدیدکنندگان کمک می کند تا محتوای شما را راحت تر پیدا کنند.
نقشه سایت XML (برای موتورهای جستجو)
بسته به سیستم وبلاگ نویسی، می توانید از افزونه ها برای ایجاد و به روز رسانی نقشه سایت خود استفاده کنید.
نقشه سایت کاربر باید پیوندهایی را برای همه (یا مهمترین صفحات سایت شما) ارائه دهد. همچنین می توانید پست های نویسنده، تاریخ ها، دسته ها و ... را دسته بندی کنید. هدف آن کمک به کاربر برای یافتن آسانتر و سریعتر اطلاعات در سایت است.
وقتی مردم در گوگل، یاهو یا بینگ جستجو می کنند، اساسا به دنبال پاسخی برای یک سوال هستند. پست یا محتوای صفحه خوب است که به این سوال پاسخ می دهد. محتوا همچنان پادشاه است و یک وب سایت با محتوای خوب، اصلی و با کیفیت ممکن است در دراز مدت بهتر از وب سایتی باشد که برای سئو بهینه شده است، اما با محتوای عالی، حتی بدون سئو.
اکنون این سوال پیش می آید که چگونه محتوای خوب بنویسیم؟
اطمینان حاصل کنید که محتوای شما همانطور که در عنوان ذکر شده است.
متن خود را از نظر غلط املایی، املایی و گرامری بررسی کنید.
متن خود را قالب بندی کنید
برای اطلاعات بیشتر کاربر، پیوندهایی به محتوای خود (در صورت وجود) به صفحات دیگر در سایت خود (یا سایت های دیگر) ارسال کنید.
محتوایی که می نویسید باید بر اساس اسناد و تحقیقات واقعی باشد تا در مواقع لزوم بتوانید صحت آن را ثابت کنید.
داشتن محتوای جدید به بازدیدکنندگان و خزندههای موتورهای جستجو انگیزه میدهد تا وبسایت شما را بخزند و بخزند. از ارسال صفحات با محتوای مشابه فقط برای به روز رسانی وب سایت یا وبلاگ خود اجتناب کنید.
لینک های خارجی (لینک های موجود در وب سایت شما که به سایت های دیگر اشاره دارند) برای سئو بسیار مهم هستند. به طور کلی، مطمئن شوید:
شما به هرزنامه ها یا وب سایت هایی با محتوای نامناسب پیوند نمی دهید.
شما پیوندهای شکسته ای ندارید، یعنی پیوندهایی به وب سایت ها یا صفحاتی که دیگر وجود ندارند.
شما به هیچ وجه لینک نمی فروشید یا تجارت نمی کنید.
گوگل و پینگ دارای ابزارهای وب مستر هستند که مکانی برای ثبت وب سایت شما و ارسال آن به لیست های خود است و پس از ارسال می توانید به مدیر وب سایت مراجعه کرده و اطلاعات ارزشمندی در مورد وب سایت خود بدست آورید. در حالی که مستقیماً با سئو مرتبط نیست، ارائه وب سایت شما به ابزارهای وب مستر گوگل و بینگ مزایای متعددی دارد:
این به موتور جستجو در مورد وب سایت شما می گوید (با ارسال نقشه سایت).
این روشی برای دریافت بازخورد در مورد تعداد صفحات نشان داده شده است.
این راهی است برای اطلاع از مشکلات احتمالی مانند مشکلات دسترسی که از خزیدن وب سایت ها در محتوای شما جلوگیری می کند.
می توانید تعداد اتصالات ورودی و خروجی را مشاهده کنید.
علاوه بر تغییراتی که می توانید در وب سایت خود ایجاد کنید تا رتبه بالاتری در صفحات نتایج موتورهای جستجو کسب کنید، راه دیگری برای بهبود رتبه وب سایت خود استفاده از تکنیک های سئوی خارج از صفحه است.
سئوی خارج از صفحه معمولاً به عنوان لینک بیلدینگ شناخته می شود، اما من ترجیح می دهم از عبارت "ارتقای وب سایت" به عنوان روشی مناسب برای تبلیغ یک وب سایت استفاده کنم زیرا روش ها و تکنیک های بسیار بیشتری نسبت به ساخت لینک وجود دارد. به طور کلی، موتورهای جستجو سعی می کنند مهم ترین صفحات وب را پیدا کنند و زمانی که کاربر به دنبال سوالی می گردد، آنها را نمایش می دهند. یکی از عواملی که موقعیت یک صفحه وب را در نتایج موتورهای جستجو تعیین می کند، تعداد لینک های ورودی است.
لینک های ورودی نشانه اعتماد هستند و بسته به اینکه از کجا آمده اند، می توانند موقعیت و رتبه شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهند.
سوال این است که برای دریافت لینک های بیشتر چه کاری می توانید انجام دهید؟ به نظر من باید لینک بیلدینگ را به طور کامل فراموش کنید و محتوای با کیفیتی برای وب سایت خود بنویسید. محتوای خوب به شما پیوندهای طبیعی می دهد که به نوبه خود رتبه و ترافیک خوبی به شما می دهد.
ساده ترین پاسخ این است که سئو یکی از ابزارهای موجود در بازاریابی اینترنتی شماست. به عنوان مثال، این بازاریابی اینترنتی نیست، بلکه می تواند بخشی از کمپین بازاریابی اینترنتی شما باشد، که معمولاً شامل تبلیغات رسانه های اجتماعی، استراتژی محتوا و موارد دیگر است.
به طور خلاصه، بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو راهی برای بهینه سازی وب سایت شما است تا موتورهای جستجو آن را بهتر درک کنند و رتبه بدنی بالاتری به شما بدهند، بنابراین به هر کسب و کاری که نیاز به مشتری دارد کمک می کند.
منبع: https://yaseomi.com
پاسخ ها