وزنه پل فلز

وزنه پل فلز

موتورگیربکس چیست و کاربرد آن در صنایع

راه های ارتباطی با کارشناسان وزنه کرین👇🏻

☎ 02146063707

☎ 02146063708

🖨 02146063709

📲 09126386708

📩 mmp@vaznehpolfelez.com

موتورگیربکس جرثقیل

تمامی دستگاه های مکانیکی از یک موتور برای تامین کردن نیروی محرکه و از یک گیربکس برای انتقال توان تولید شده برای جابجایی بار استفاده می شود. طراحی و اصول گیربکس های شبیه هم دیگر هستند. هر چقدر موتور و گیربکس قدرتمندتر باشند. توان بالاتری بکار رفته است. گیربکس های شافت موازی و گیربکس های آویز در جرثقیل کاربرد فراوانی دارند. خود کلمه موتور گیربکس یعنی موتور جرثقیل به همراه گیربکس جرثقیل با هدف کاهش و افزایش سرعت و خروجی گشتاور تشکیل شده است. برای مثال اگر چرخ دنده های گیربکس کاهنده سرعت باشد در این صورت گشتاور خروجی افزایش پیدا می کنند.

انواع گیربکس جرثقیل

از انواع گیربکس جرثقیل می توانیم به مدل های گیربکس جرثقیل خورشیدی، گیربکس جرثقیل حلزونی ،گیربکس جرثقیل فلنچ دار،گیربکس جرثقیل هالو شافت ،گیربکس جرثقیل آویز پایه دار ، گیربکس جرثقیل آویز فلنچ دار اشاره کنیم.

نکته: مکانیزم عملکرد گیربکس کرین بر اساس کاهش سرعت و افزایش گشتاور است و در دو مدل تک مرحله و دو مرحله تولید می شوند.

گیربکس ها به دسته تقسیم می شوند:

  1. گیربکس های کاهش دهنده سرعت : این گیربکس ها حرکت را از موتور دریافت می کنند و خروجی مورد نیاز را تامین می کنندو از میزان سرعت بیش از حد وارده می کاهند.
  2. گیربکس های افزایش دهنده سرعت: در بعضی مواقع گشتاور کمتری باسرعت بیشتر ارائه کرد، به طور مثال در صنایع پالایشگاهی و تولید انرژی.

اجزای تشکیل دهنده گیربکس های جرثقیل:

  1. چرخ دهنده ها
  2. پوسته گیربکس
  3. کاسه نمد
  4. درپوش کنترل روغن
  5. بیرینگ یا یاتاقان
  6. شافت ورودی و خروجی

کاربرد انواع موتور گیربکس جرثقیل

انواع موتور گیربکس های جرثقیل در صنایع ؛ معدن، کشاورز ،هوافضا، خمیر کاغذ مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا گیربکس ها از موادی مانند تیتانیوم، فولاد ضد زنگ و نیکل ساخته می شوند و در کاربردهای صنعتی در صنایع آسیاب های بادی، سیمانی و هوافضا و...  استفاده می شوند. کاربردهای زاویه قائم عمدتاً از گیربکس‌ های مخروطی استفاده می ‌کنند که کاهنده ‌های سرعت خاصی هستند و شفت ‌های آن ‌ها عمود بر یکدیگر قرار دارند، گیربکس جرثقیل هم یکی از همین موارد است.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان وزنه پل فلز تماس بگیرید.

وزنه پل فلز
وزنه پل فلز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋