دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

دروازه بان ایرانی در مالدیو چه می کند؟ (عکس)

گفتگو با بهترین گلر تورنمنت 18/30؛ دروازه‌بان ایرانی در مالدیو چه می‌کند؟ (عکس)؛ سنگربان تیم ملی فوتسال زنان ایران از تجربه خاص و متفاوت حضور خود در تورنمنتی بین‌المللی به میزبانی مالدیو صحبت کرده است.

دروازه‌بان ایرانی در مالدیو چه می‌کند؟ (عکس)

به گزارش ورزش مالدیو، برای طرفداران فوتبال در ایران یادآور یک خاطره شیرین فوتبالی و یک برد تاریخی است؛ پیروزی 17-0 تیم ملی فوتبال ایران که در خرداد 1376 به دست آمد و هنوز بردی با آن اقتدار برای فوتبال ایران تکرار نشده است.

اما در سالیان گذشته و به واسطه برگزاری یک تورنمنت مهم فوتسالی، این کشور میزبان چهره‌های شاخص فوتسال زنان از نقاط مختلف جهان است و بازیکنان ایرانی هم تجربه حضور در تورنمنت "18/30" به عنوان اولین تورنمنت بین‌المللی فوتسال زنان را به دست آوردند.

در این تورنمنت 2021 که چند روز قبل به پایان رسید، تنها یک بازیکن ایرانی حضور داشت و او هم کسی نبود جز اعظم آخوندی، سنگربان باتجربه تیم ملی فوتسال زنان ایران که با قراردادی قرضی از پیکان عازم تیم MPL شده بود. آخوندی چهارمین سالی بود که به مالدیو سفر می‌کرد و تجربه دو قهرمانی با MPL را داشت و به دنبال هت‌تریک در قهرمانی با این تیم و کسب ستاره سوم بود.

به واسطه کسب سومین قهرمانی پیاپی با تیم مالدیوی و درخشش سنگربان ایرانی که در جمع برترین بازیکنان تورنمنت هم قرار گرفت، گفتگویی را با او داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

* تورنمنت 18/30 قدمتی 15 ساله دارد

این تورنمنت توسط سازمان غیردولتی کلاب مالدیوز برگزار می‌شود و رسمی نیست و توسط فدراسیون نتایج آن ثبت نمی‌شود اما معتبرترین تورنمنت کشور مالدیو به شمار می‌رود که به صورت آزاد در این کشور برگزار می‌شود و اسپانسرهای همگی باشگاه‌های شرکت‌کننده در این تورنمنت، خصوصی هستند؛ قدمت این تورنمنت 15 ساله است و از سال 2005 هر ساله در حال برگزاری بوده و هر تیم اجازه دارد که 2 بازیکن خارجی جذب کند که این مسئله سبب شده تا کیفیت این لیگ هر سال بیشتر و بیشتر پیشرفت کند.

دروازه‌بان ایرانی در مالدیو چه می‌کند؟ (عکس)

*  بازیکنان خارجی باعث پیشرفت سطح مسابقات

چهارمین سالی است که در مالدیو بازی کردم و توانستم سومین قهرمانی را به دست بیاورم؛ به وضوح رشد کیفی مسابقات و همچنین بازیکنان اهل کشور میزبان (مالدیو) نمایان است. سومین قهرمانی را ما به سختی به دست آوردیم و اگر نگاهی به نتایج تیم‌مان داشته باشید، متوجه آن خواهید شد که رقابت‌ها در سطح نزدیکی دنبال شده و پیشرفت سطح لیگ مشخص است.

*  باران‌های شدید فیلم‌های هندی صحت دارد!

همه چیز این بازی‌ها دقیقاً مثل فوتسال است؛ از اندازه زمین و دروازه تیم‌ها تا توپ. فقط تفاوت این است که بازی‌ها در فضای آزاد برگزار می‌شود چون به دلیل موقعیت مکانی کشور مالدیو، نمی‌توانند سالن داشته باشند چرا که به یکباره باران‌های شدید در آنجا جریان می‌گیرد. من همیشه فکر می‌کردم که این باران‌هایی که در فیلم‌های هندی می‌بینیم واقعی نیست اما در مالدیو دیدم که صحت دارد (باخنده) چون در یک لحظه آنقدر باران می‌آید که جریان آب به راه می‌افتد. به همین علت بازی‌ها در چمن مصنوعی با کفپوش بسیار کوتاه برگزار می‌شود.

* با 3 کلین‌شیت در قهرمانی تیمم نقش‌آفرین بودم

در تیم MPL سومین سالی بود که من بازی می‌کردم، در سالیان گذشته برخی دیگر از بازیکنان ایرانی هم بودند که در این تورنمنت حاضر شدند اما امسال قسمت نشد که باشند؛ یک بازیکن از تیم ملی تاجیکستان در تیم‌مان داشتیم که کاپیتان تیم ملی کشورش بود. ما با تیم VAMPO که دو بازیکن شاخص تایلندی داشتند توانستیم به فینال بیاییم، که خداراشکر که توانستیم آن بازی را ببریم و قهرمان شویم. در 6 بازی که من انجام دادم، تنها 6 گل خوردم که 4 بار گل آن در فینال بود و 3 بار در مجموع موفق به کلین‌شیت شدم.

*  اسپانسر خصوصی برای دیده‌شان زنان فوتسالیست 

نکته مهم و تجربه‌ای که من در مالدیو به دست آوردم این بود که نهاد غیردولتی پای کار آمده و مشغول به حمایت است تا دختران مالدیو ترغیب به حضور در فوتسال شوند که تاثیرگذاری بسیار مثبتی داشته است؛ در پایان تورنمنت، تیمی 5 نفره از تاثیرگذارترین بازیکنان تورنمنت اننخاب شدند که من یکی از آن‌ها بودم و یکی آن بازیکن تاجیک که گفتم و دیگری کاپیتان تیم‌مان از مالدیو بود که عالی بازی کرد. علی‌رغم این‌که این بازی‌ها رسمی توسط فدراسیون برگزار نمی‌شود اما پوشش خبری فوق‌العاده‌ای دارند و قصد دارند که به پیشرفت فوتسال کشورشان کمک کنند.

دروازه‌بان ایرانی در مالدیو چه می‌کند؟ (عکس)


* دختران بااستعداد ایرانی

خوشحالم که به عنوان یک دختر ایرانی توانستم در آنجا سه قهرمانی به دست آورم و در ذهن مردم یک کشور دیگر این قدرت و اراده دختران ایرانی را به نمایش بگذارم. خودمان می‌دانیم که اگر بخواهیم کارهای بزرگ انجام دهیم، باید ذره‌ذره از کارهای کوچک آغاز شود و امیدوارم که واقعا سال‌های بعدی چون ایران‌مان پر از استعداد است و بچه‌ها همگی‌شان خیلی استعداد دارند و خیلی فوق‌العاده هستند، بتوانیم بچه‌های ایران را در لیگ‌های اروپایی و خوب ببینیم و این راهی که باز شده و دختران ایرانی لژیونر می‌شوند، ادامه‌دار باشد چون واقعا دختران ایران پر از استعداد هستند و این خوب است که بستر دیده شدن آن‌ها فراهم شود و بتوانند در ذهن مردم دنیا از خود تصویرسازی کنند که چقدر دختران ایران می‌توانند با اراده و قوی باشند.

* از خدا، خانواده و مسئولان پیکان خیلی خیلی ممنونم

اول و آخر هر چیزی برای من خداست و در همه لحظات زندگی‌ام او را می‌بینم؛ از خانواده‌ام هم ممنونم که همیشه پشتیبان من بوده‌اند و جا دارد از باشگاه پیکان و خانم اردلان، کادرفنی و مدیریت باشگاه هم تشکر کنم که با من همکاری کردند و اجازه دادند که من به مالدیو بیایم و الان با پایان رقابت‌ها مجدداً به تیمم برخواهم گشت.

* خانم کریمی اگر دلخور نمی‌شوی، خیلی ممنون!

جا دارد از فرشته کریمی هم قدردانی کنم، چون واقعا بمب روحیه است و خیلی به من محبت دارد و همیشه با پیام‌ها و تماس‌هایش به من روحیه داده و می‌دهد. البته که وقتی از او تعریف می‌کنم، دلخور هم می‌شود (باخنده) اما به دور از شوخی، امیدوارم او هم در کویت به آنچه استحقاقش را دارد برسد و هم خانم گل شود و هم با تیمش روی سکو بروند.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋