سرگرمی و آموزش

سرگرمی و آموزش

تینا

چگونه اعتبار اسنپ پی را بررسی کنیم؟

چگونه اعتبار اسنپ پی بگیریم؟

سرویس اعتباری اسنپ پی از آن خدماتی است که خیالتان را بابت مدیریت مالی هزینه خرید کالاهای مختلف حسابی راحت می‌کند. از آن می‌توانید برای خرید قسطی محصولات گوناگون فروشگاه اسنپ،‌ اسنپ مارکت و حتی خدمات تاکسی و رستوران‌ها هم بهره ببرید. اما چطور و چگونه به کاربرانی بپیوندید که می‌توانند از خدمات اعتباری استفاده کنند؟ مسیر و راه بسیار ساده است و در ادامه، از آن بیشتر برایتان می‌گوییم.

آشنایی بیشتر با سرویس اعتباری اسنپ پی

چگونه اعتبار اسنپ پی بگیریم؟

اسنپ همیشه با راه‌کارهای تازه و ایده‌های خلاقانه و پابه‌پای پلتفرم‌های جهانی، خدماتی ناب و کاربردی در اختیار کاربران پرشمار خود قرار می‌دهد. سرویس اعتباری هم یکی از مواردی است که رفاه و امکانات زیادی برای کاربران این پلتفرم به‌همراه آورده است.

اسنپ امکان ثبت‌نام در بخشی موسوم به «اعتباری» را برای کاربران فراهم کرده است. با وجود این سرویس، آن‌ها می‌توانند خریدهای خود را به‌طور قسطی انجام بدهند و از خدمات موجود در سامانه، مانند تاکسی‌های آنلاین استفاده کنند و هزینه را اقساطی و در پایان ماه بپردازند.

در واقع، با سرویس اعتباری اسنپ، فرصتی برای کاربران فراهم می‌شود که بی‌نیاز از پرداخت فوری هزینه محصولات و خدماتی باشند که از این پلتفرم می‌خرند و دریافت می‌کنند. با این سرویس، شما می‌توانید بیشتر از یک میلیون کالای متنوع را از بیشتر از ۱۵۰۰ فروشگاه و برند معتبر خریداری کنید و هزینه آن را در پایان ماه و در ۴ قسط پرداخت کنید.

راه و روش عضویت در سرویس اعتباری

برای استفاده از سرویس اعتباری اسنپ‌پی باید در آن عضو شوید. برای عضویت هم می‌توانید به بخش اعتباری در سامانه اسنپ مراجعه کنید. در آنجا، چند مرحله بسیار ساده پیش رویتان قرار دارد. کافی است، نام و نام خانوادگی، شماره ملی و شماره تلفنی به‌نام خودتان را وارد کنید تا عضویت تکمیل شود.

بعد از اینکه این مراحل را پشت‌سر می‌گذارید، اعتبارسنجی می‌شوید. سوابق خرید و بانکی شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورتی‌که واجد شرایط باشید، مبلغی اعتبار به شما تعلق می‌گیرد. با تکیه بر موجودی اعتبار خود که از ۳ تا ۲۰ میلیون تومان است، می‌توانید خرید کنید و پایان ماه، هزینه را به‌طور اقساطی بپردازید.

برای تسویه حساب هم در پایان ماه به همین بخش «اعتباری» در سامانه مراجعه و با مشاهده فهرست بدهی‌های خود، گزینه پرداخت را انتخاب می‌کنید. مستقیماً به درگاه پرداخت متصل می‌شوید و هزینه را تسویه می‌کنید.

شاید بپرسید که چطور می‌توان این سرویس را غیرفعال کرد. باید بگوییم که اگر از خدمات آن استفاده نکنید و برای پرداخت هزینه خرید خدمات و کالاها، روش نقدی آنلاین را انتخاب کنید، صورت‌حسابی هم در بخش اعتباری برای‌تان صادر نخواهد شد. پس اگر مایل به استفاده از سرویس اعتباری نیستید، نیازی به انجام کار خاصی برای غیرفعال‌سازی وجود ندارد. با انتخاب‌نکردن سرویس، صورت‌حساب هم نخواهید داشت.

شکل و شیوه استفاده از سرویس اعتباری اسنپ پی

چگونه اعتبار اسنپ پی بگیریم؟

با وجود سرویس اعتباری اسنپ پی می‌توانید هر کالا و خدماتی که در اسنپ موجود است، بخرید و هزینه را بعداً بپردازید. در واقع، با آن، امکان خرید بدون نیاز به پرداخت آنی و فوری به‌وجود می‌آید. پایان ماه که فرامی‌رسد، کاربرانی که از این سرویس استفاده کرده‌اند، هزینه را به‌طور قسطی و طی چند ماه می‌پردازند. روند بازپرداخت به این شکل است:

  • سودی از کاربر دریافت نمی‌شود؛
  • خبری از کارمزد برای خرید قسطی نیست؛
  • نیازی به ارائه ضامن و چک یا سفته نیست؛
  • هزینه در ۴ قسط با مبالغ مساوی پرداخت می‌شود.

اگر از فروشگاه اسنپ، اقدام به خرید کالاهایی در دسته‌بندی‌های مختلف مانند کالاهای دیجیتال، بهداشتی و آرایشی و… کنید، هزینه قسط اول را در زمان خرید می‌پردازید و ۳ قسط مساوی دیگر را از ماه بعد، پرداخت می‌کنید.

اما برای خرید از این موارد، نیازی به پرداخت قسط اول ندارید و می‌توانید بدون موجودی هم خرید کنید:

  • هزینه سفر؛
  • سفارش غذا؛
  • سفارش از سوپرمارکت؛
  • درخواست خدمات اسنپ دکتر.

مثلاً فرض کنید که سوار تاکسی آنلاین اسنپ شده‌اید و نوبت به پرداخت هزینه رسیده است. اگر واجد شرایط استفاده از خدمات اسنپ پی باشید، با انتخاب گزینه پرداخت با اعتباری اسنپ پی، دیگر نیازی به تسویه هیچ مبلغی در زمان استفاده از سرویس نیست. هزینه را در پایان ماه تسویه خواهید کرد. این روند برای سرویس‌های دیگری که کمی بالاتر نام بردیم هم برقرار است.

قوانین و مقررات مربوط به بازپرداخت سرویس اسنپ پی

احتمالاً می‌پرسید که اگر اقساط خود را نپردازید و بدهی‌های‌تان را پرداخت نکنید، چه چیزی در انتظارتان خواهد بود. نخست اینکه اگر بدقول و بدحساب باشید، سرویس اعتباری در ماه‌های بعدی به شما پرداخت نمی‌شود و مبلغ و موجودی اعتبارتان هم افزایش پیدا نمی‌کند.

ضمناً مبلغی معادل پنج درصد از بدهی پرداخت‌نشده به‌عنوان جریمه تأخیر محاسبه و به مبلغ صورتحساب شما اضافه می‌شود. به ازای هر ماه دیرکرد، مبلغ جریمه دیگری دوباره محاسبه و به جریمه ماه قبل اضافه می‌شود. اگر بدهی‌های‌تان روی هم تلنبار شوند و پرداختی در کار نباشد، به‌عنوان مشتری بدحساب شناسایی و به نهادهای نظارتی معرفی می‌شوید.

در این صورت، امکان دارد که حساب‌های بانکی شما از سوی بانک مرکزی مسدود شوند و دیگر نتوانید از آن‌ها استفاده کنید. به‌عبارت دقیق‌تر، چنانچه قصد استفاده از سرویس اعتباری اسنپ پی را دارید، باید حتماً در بازپرداخت مبلغ دقت به‌خرج بدهید تا به‌دردسر نیفتید. نظارت دقیقی بر روند استفاده شما از این سرویس وجود دارد و اگر بدقول و بدحساب شوید، مورد پیگیری قرار می‌گیرید.

در آخر

اسنپ پی و سرویس اعتباری آن، ابتکار عمل در خرید کالاها و خدمات مختلف به‌دست کاربران اسنپ داده است. با وجود آن، خرید خیلی چیزها مقدور می‌شود. دیگر نیازی نیست که خرید خدمات و کالاهایی که در نظر دارید به ماه‌های بعدی موکول کنید. با کمی برنامه‌ریزی و با پخش هزینه‌های خرید در طول چند ماه، قدرت خریدتان بالاتر می‌رود. یادتان باشد که مبلغ اعتباری که به هر کاربر تعلق می‌گیرد، یکسان نیست. در واقع، سوابق خرید و بانکی هر شخص در مبلغ موجودی‌اش اثر دارند. با خوش‌قولی در بازپرداخت اقساطی اعتبار، امکان افزایش این مبلغ موجودی به‌وجود می‌آید. اگر هنوز از سرویس اعتباری استفاده نکرده‌اید،‌ همین حالا، به‌سراغش بروید و خودتان را از امکانات جذاب آن، محروم نگه ندارید. اسنپ پی در کنارتان است تا راحت‌تر از همیشه خرید کنید.

سرگرمی و آموزش
سرگرمی و آموزش تینا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋