سرگرمی و آموزش

سرگرمی و آموزش

تینا

لیست فیلم های جدید ایرانی 1403

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

سال ۱۴۰۳ با خود موجی از فیلم‌های متنوع سینمای ایران را به ارمغان آورده است. از آثار کمدی و اجتماعی گرفته تا فیلم‌های عاشقانه، تاریخی و حتی فانتزی، سینمای ایران در این سال تلاش کرده است تا با ارائه داستان‌های متنوع و بازی‌های درخشان، نظر مخاطبان را جلب کند. به همین بهانه با هم نگاهی داریم به لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳ که در سینما یا پلتفرم ویدئویی آنلاین تماشا کنید.

راهنمای مطالعه

کدام فیلم را در سینما ببینیم: پرفروش‌ترین فیلم‌های در حال اکران

در این لیست، شما با جدیدترین فیلم‌های ایرانی ۱۴۰۳ آشنا خواهید شد که هر کدام با روایت‌های منحصربه‌فرد و سبک‌های مختلف داستانی را روایت می‌کنند. از فیلم‌های کمدی شیرین تا درام‌های تلخ این لیست برای شما گزینه‌های متفاوتی دارد.

با چطور همراه باشید.

۱. تگزاس ۳

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

ژانر: کمدی، اکشن
کارگردان: سید مسعود اطیابی
نویسنده: حمزه صالحی
بازیگران: مهدی هاشمی، ژاله صامتی، سام درخشانی، پژمان جمشیدی، گابریلا پتری، سید جواد هاشمی، نعیمه نظام‌دوست

ساسان و بهرام، زوج دوست‌داشتنی و البته کمی دست و پا چلفتی سینمای ایران، این بار در تگزاس 3 با ماجرایی جدید و پر از پیچ و خم روبرو می‌شوند. در حالی که هنوز از پس ماجرای مجسمه‌های کوکائین برنیامده‌اند، یک بحران جدید آن‌ها را تهدید می‌کند. آیا این دو دوست قدیمی می‌توانند با همدلی و خلاقیت، از این بحران عبور کنند و دوباره روزگار را به کام خود شیرین کنند؟ تگزاس 3، سلسله ماجراهای کمدی و اکشن این دو دوست را ادامه می‌دهد و با موقعیت‌های طنزآمیز و تعقیب و گریزهای هیجان‌انگیز، لحظات شاد و مفرحی را برای مخاطبان رقم می‌زند.

۲. تمساح خونی

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

 

در دنیای پر هرج و مرج قمار، هومن و پیمان دو دوست قدیمی، با امید به نجات از مشکلات مالی، دست به بازی خطرناکی می‌زنند. اما این بازی، آن‌ها را به ورطه‌ای از ماجراهای عجیب و غریب می‌کشاند. از شرط‌بندی‌های دیوانه‌وار تا تعقیب و گریزهای هیجان‌انگیز، هر لحظه برای این دو دوست پر از اتفاقات غیرمنتظره است. آیا هومن و پیمان می‌توانند از این بازی پر ریسک سربلند بیرون بیایند یا اینکه در باتلاق قمار غرق خواهند شد؟ تمساح خونی، کمدی‌ای است که با موقعیت‌های طنزآمیز و بازی‌های درخشان بازیگرانش، لحظات شاد و مفرحی را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد.

اگر به جواد عزت علاقه دارید: ۵ سریال جذاب برای طرفداران زخم کاری

۳. مست عشق

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

ژانر: تاریخی، درام، عرفانی
کارگردان و نویسنده: حسن فتحی
بازیگران: پارسا پیروزفر (در نقش مولانا)، شهاب حسینی (در نقش شمس تبریزی)، حسام منظور، هانده ارچل

در دل تاریخ و عرفان، داستان عشق دو روح بزرگ، مولانا و شمس تبریزی، شکوفا می‌شود. فیلم مست عشق، ما را به سفری در زمان می‌برد تا شاهد تولد دوباره عشق و عرفان در دل مولانا باشیم. با دیدار شمس، آتش عشقی در دل مولانا شعله‌ور می‌شود که زندگی او را دگرگون می‌کند. این فیلم، روایتی حماسی از عشق، عرفان و معنویت است که بیننده را به دنیایی اسرارآمیز و پر رمز و راز می‌برد. با بازی‌های درخشان پارسا پیروزفر و شهاب حسینی و کارگردانی هنرمندانه حسن فتحی، مست عشق تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از سینما را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد.

اگر دنبال یک سبک خاص از سینما هستید: داریوش مهرجویی؛ زندگی‌نامه و آثار این شخصیت ماندگار سینمای ایران

۴. خجالت نکش ۲

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

ژانر: کمدی، اجتماعی
کارگردان: رضا مقصودی
نویسندگان: رضا مقصودی، افرا جورابلو
بازیگران: احمد مهران‌فر، شبنم مقدمی، بهاره کیان‌افشار، بهرنگ علوی، محمد معتضدی، سعید امیرسلیمانی، مجید شهریاری، میثاق جمشیدی

قنبر و صنم، زوج ساده‌دل و بامزه‌ای که با تصمیم به طلاق، زندگی خود را وارد فاز جدیدی می‌کنند. این زوج روستایی که حالا پا به شهر گذاشته‌اند، با فرهنگ و سبک زندگی شهری غریبه هستند و همین موضوع، موقعیت‌های طنزآمیز و بامزه‌ای را برای آن‌ها رقم می‌زند. از برخورد با ترافیک سنگین شهر گرفته تا درگیری با تکنولوژی‌های جدید، همه و همه دست به دست هم می‌دهند تا زندگی این زوج را به یک کمدی جذاب تبدیل کنند. آیا قنبر و صنم می‌توانند با این تغییرات بزرگ کنار بیایند و به زندگی مشترک خود ادامه دهند یا اینکه راه‌هایشان از هم جدا خواهد شد؟

۵. پول و پارتی

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

ژانر: کمدی، عاشقانه، اجتماعی
کارگردان و تهیه‌کننده: سعید سهیلی
نویسنده: حسام سامری‌زاده
بازیگران: ساعد سهیلی، پردیس احمدیه، امیر جعفری، مهدی هاشمی، نیوشا ضیغمی، آزاده زارعی، داریوش فرهنگ، امیرحسین ساربان، شادی آهنگر، محمد متین محمدی و آریا نرج‌آبادی

در دنیای پر زرق و برق و پرهیاهوی پول و پارتی، دو جوان به دنبال خوشبختی هستند. اما آیا خوشبختی در ثروت و مادیات است یا در عشق و احساسات؟ این سوال اصلی فیلمی است که به طرزی طنزآمیز و جذاب به آن پرداخته شده است. «پول و پارتی» ماجرای دو زوج را روایت می‌کند که هر کدام با انگیزه‌های مختلف وارد یک رابطه می‌شوند. اما آیا این رابطه می‌تواند به آن‌ها خوشبختی بدهد؟ این فیلم با بازی‌های درخشان بازیگرانش و روایتی جذاب، شما را به دنیای پر از فراز و نشیب روابط عاشقانه و اجتماعی می‌برد.

۶. سال گربه

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

ژانر: کمدی، فانتزی
کارگردان: مصطفی تقی‌زاده
نویسنده: مصطفی تقی‌زاده
بازیگران: بهرام افشاری، سارا بهرامی، هومن برق‌نورد، شبنم قربانی، مرتضی تقی‌زاده، لادن ژاوه‌وند، نوشین تبریزی، رضا رشیدپور، علی اوجی، حمید معصومی‌نژاد

در دنیایی که هر ۱۲ سال یک‌بار، سال گربه فرا می‌رسد، زندگی جهانگیر غزنوی به یک کابوس تبدیل می‌شود. او که متولد سال گربه است، به نوعی طلسم شده و هر جا که می‌رود، بدشانسی را به همراه می‌آورد. از دست دادن شغل، از هم پاشیدن روابط و حتی مرگ اطرافیان، تنها بخشی از اتفاقاتی است که جهانگیر باید با آن‌ها دست و پنجه نرم کند. اما آیا جهانگیر می‌تواند از این طلسم شوم رها شود و زندگی آرامی داشته باشد؟ فیلم کمدی «سال گربه» با داستانی جذاب و بازی‌های درخشان بازیگرانش، شما را به سفری هیجان‌انگیز می‌برد.

۷. یادگار جنوب

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

ژانر: درام، تریلر
کارگردانان: حسین دوماری، پدرام پورامیری
نویسندگان: حسین دوماری، پدرام پورامیری
بازیگران: وحید رهبانی، الناز شاکردوست، پژمان جمشیدی، مسعود کرامتی، ساناز سعیدی، سحر دولتشاهی، صابر ابر

«یادگار جنوب» داستان زوجی را روایت می‌کند که ازدواجشان آغازگر اتفاقاتی پیچیده و غیرمنتظره است. این فیلم با روایتی غیرخطی و داستانی نامتعارف، مخاطب را در دنیایی پر از تعلیق و رازآلود فرو می‌برد. با بازی‌های درخشان بازیگرانش، “یادگار جنوب” به یکی از آثار قابل توجه جشنواره فیلم فجر تبدیل شد و توانست نظر منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کند.

اگر به جنس خاصی از سینما علاقه دارید: شاخص‌ترین فیلم های اصغر فرهادی؛ این کارگردان پرآوازه ایرانی

 

۸. بیبدن

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

ژانر: جنایی، اجتماعی
کارگردان: مرتضی علیزاده
نویسنده: کاظم دانشی
بازیگران: الناز شاکردوست، گلاره عباسی، سروش صحت، پژمان جمشیدی، میلاد دخانچی

«بی‌بدن» روایتی سینمایی از یک پرونده واقعی قتل است که جامعه را به شدت تحت تاثیر قرار داد. این فیلم با روایت داستانی پیچیده و پر از تعلیق، به بررسی ابعاد مختلف یک جنایت هولناک می‌پردازد. از تاثیر خانواده و جامعه بر رفتار افراد گرفته تا پیچیدگی‌های روانشناسی قاتل و قربانی «بی‌بدن» با بازی‌های درخشان بازیگرانش و روایتی تکان‌دهنده، مخاطب را به عمق تاریکی‌های روح انسان می‌برد.

اگر به فضای غمگین بی‌بدن علاقه دارید: ۲۰ فیلم غمگین خارجی و ایرانی که اشکتان را درمی‌آورند

۹. قیف

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

ژانر: کمدی، فانتزی، علمی‌تخیلی
کارگردان: محسن امیریوسفی
نویسندگان: رضا عطاران، محسن امیریوسفی
بازیگران: رضا عطاران، عباس جمشیدی‌فر، صدف اسپهبدی، فریده سپاه‌منصور، گیتی معینی، رضا نیکخواه، ویدا جوان، تورج نصر، محمود نظرعلیان، علی باباجانی، شبنم گودرزی، حسین عابدینی

«قیف» ماجرای موجودی فرازمینی به همین نام است که از سیاره‌اش «هیرکان» به زمین آمده تا با عشق قدیمی‌اش ازدواج کند و به «هیرکان» بازگردد. اما نامزد او که حالا پس از گذشت سال‌ها پیر شده، حاضر نیست زمین را ترک کند. از طرفی هم «قیف» فرصت کمی برای ازدواج دارد و دشمنان او نیز در تلاش هستند تا مانع بازگشت «قیف» شوند. این کمدی فانتزی، با تلفیق المان‌های علمی‌تخیلی و موقعیت‌های کمدی، داستان عاشقانه‌ای را روایت می‌کند که در آن، عشق، زمان و فناوری با هم در هم آمیخته‌اند.

۱۰. آسمان غرب

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

ژانر: جنگی، تاریخی، درام
کارگردان: محمد عسگری
نویسنده: محمد عسگری
بازیگران: میلاد کی‌مرام، امیرحسین آرمان، نادر فلاح، کریم امینی، کیوان آزاد، نسیم ادبی، روح‌الله زمانی، محمدرضا صولتی، پیام اینالویی، آرمین رحیمیان، تورج الوند

در دل آسمان غرب، جایی که جنگ تمام‌قد به خاک ایران رسیده، مردانی آهنین با جانفشانی از آسمان کشورشان دفاع می‌کنند. «آسمان غرب» داستان حماسه‌آفرینی شهید علی‌اکبر شیرودی و همرزمانش را روایت می‌کند؛ مردانی که با شجاعت و ایثار، در برابر دشمن ایستادند. این فیلم با روایتی نفس‌گیر و تصاویری حماسی، شما را به دل جنگ می‌برد و به شما نشان می‌دهد که چگونه عشق به وطن، انسان‌ها را به قهرمان تبدیل می‌کند. اگر به دنبال فیلمی هستید که روحیه شما را تقویت کند و به شما یادآوری کند که چه مردمان بزرگی برای این مرز و بوم جان فشانی کرده‌اند، «آسمان غرب» انتخاب مناسبی برای شماست.

۱۱. ملاقات با جادوگر

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

ژانر: کمدی، اجتماعی
کارگردان: حمید بهرامیان
نویسنده: امیرمهدی ژوله
بازیگران: مانی حقیقی، امیرمهدی ژوله، هستی مهدوی، نسیم ادبی، علیرضا خمسه، حمید فرخ‌نژاد، بهرام بهرامیان

در دنیایی که روابط بر اساس قدرت و ثروت شکل می‌گیرد، داستان یک آقازاده و یک دختر ایرانی-آمریکایی به هم گره می‌خورد. یکی در پی فرار از ایران و دیگری در جستجوی حقیقت. این دو شخصیت در یک بازی موش و گربه گرفتار می‌شوند که پر از موقعیت‌های کمدی و طنز است. «ملاقات با جادوگر» با نگاهی انتقادی به پدیده آقازادگی و فساد، به زبان طنز به مشکلات جامعه می‌پردازد. این فیلم با بازی‌های درخشان بازیگرانش و فیلمنامه‌ای هوشمندانه، لحظات شاد و مفرحی را برای مخاطب فراهم می‌کند.

۱۲. ایلیا جستجوی قهرمان

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

ژانر: کودک و نوجوان، ماجراجویی، فانتزی
کارگردان: سید علی موسوی‌نژاد
نویسنده: سید علی موسوی‌نژاد
بازیگران: آرمین مرگان در نقش آرش، سلنا گلزاری در نقش سارا، خواهر آرش، علی زکریایی در نقش پدر آرش، بهار نوحیان در نقش مادر آرش، زینب برات زاده در نقش کاترین موشه، مبین عطاری در نقش مایکل، حامد عزیزی در نقش مجری

آرش، یک گیمر نوجوان، با ورود به یک بازی آنلاین، وارد دنیایی اسرارآمیز می‌شود. دنیایی که در آن واقعیت و خیال در هم آمیخته‌اند. او باید با استفاده از هوش و مهارت‌های خود، از میان تله‌ها و موانع عبور کند و رازهای پنهان این بازی را کشف کند. در این مسیر، او با دوستان جدیدی آشنا می‌شود و با دشمنانی خطرناک روبرو می‌شود. «ایلیا جستجوی قهرمان» تنها یک بازی نیست، بلکه سفری است برای کشف شجاعت، دوستی و اهمیت خانواده. این انیمیشن جذاب و آموزنده، کودکان و نوجوانان را به تفکر وادار می‌کند و به آن‌ها یاد می‌دهد که همیشه می‌توانند بر مشکلات غلبه کنند.

۱۳. ساعت ۶ صبح

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

 

«ساعت ۶ صبح» داستانی پرکشش و اجتماعی را روایت می‌کند. سارا، دختری جوان که قرار است به کانادا مهاجرت کند، در شب قبل از پروازش، درگیر اتفاقاتی غیرمنتظره می‌شود. مهمانی خداحافظی او به یک شب پر از آشوب تبدیل می‌شود و سارا مجبور می‌شود تا صبح برای رسیدن به پرواز خود تلاش کند. این فیلم با روایتی روان و بازی‌های درخشان بازیگرانش، مخاطب را به دنیای پیچیده روابط انسانی و تصمیم‌گیری‌های سخت می‌برد.

۱۴. مفت بر

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

ژانر: کمدی، اجتماعی
کارگردان: عادل تبریزی
نویسنده: نیما نافع و الهه سعادتی
بازیگران: حامد بهداد، سحر دولتشاهی، بهرنگ علوی، فروغ قجابگلی، سیاوش چراغی‌پور، قدرت‌الله ایزدی، منوچهر آذری، گیتی معینی، بهزاد داوری، انوش معظمی، مریم شریف‌زاده، سیدمحمد موسوی

«مفت بر» یک کمدی اجتماعی است که داستان زندگی چند شخصیت را روایت می‌کند که به دنبال راه‌های آسان و بدون تلاش برای رسیدن به خواسته‌های خود هستند. این فیلم با نگاهی طنزآمیز به موضوعاتی مانند طمع، حرص و تقلای انسان برای به دست آوردن چیزهای رایگان می‌پردازد. در این میان، ماجراهای طنزآمیز و موقعیت‌های کمدی مختلفی برای شخصیت‌ها رقم می‌خورد که مخاطب را به خنده وا می‌دارد.

۱۵. آپاراتچی

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

ژانر: کمدی، درام
کارگردان: قربانعلی طاهرفر
نویسنده: حسین تراب‌نژاد و احسان لطفیان
بازیگران: تورج الوند، فاطمه مسعودی‌فر، رضا ناجی، وحید مبصری، ولی فروتن، امین گلستانه، پوریا میاندهی، شهرام خزرایی، بهنام تشکر، امید روحانی، علیرضا استادی، حسین عابدینی، هومن برق‌نورد

جلیل، یک نقاش ساختمان با رویاهای بزرگ، تصمیم می‌گیرد تا با کمک دوستانش، اولین فیلم سینمایی خود را بسازد. در این مسیر، او با چالش‌های زیادی روبرو می‌شود، اما عشق او به سینما به او قدرت می‌دهد تا به رویاهایش دست پیدا کند. «آپاراتچی» فیلمی است که شما را به دنیای شیرین سینما می‌برد و به شما یادآوری می‌کند که هیچ چیزی غیرممکن نیست. این فیلم با بازی‌های درخشان بازیگرانش و روایت جذابش، لحظات شاد و احساسی را برای شما رقم خواهد زد.

۱۶. عطرآلود

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

ژانر: ملودرام عاشقانه، اجتماعی
کارگردان: هادی مقدم‌دوست
نویسنده: حسین حسنی
بازیگران: مصطفی زمانی، هدی زین‌العابدین، مهدی زمین‌ پرداز، علی باقری، نادر فلاح، بهاره کیان‌افشار، آناهیتا درگاهی

«عطرآلود» داستانی عاشقانه و در عین حال واقع‌گرایانه است که زندگی علی، یک عطرساز جوان و پرشور را روایت می‌کند. علی در آستانه پدر شدن و خلق عطری بی‌نظیر، با چالش‌های مختلفی روبرو می‌شود که زندگی او را تحت تاثیر قرار می‌دهند. این فیلم با روایتی روان و بازی‌های درخشان بازیگرانش، به بررسی پیچیدگی‌های روابط انسانی، تعارضات درونی و تلاش برای رسیدن به رویاها می‌پردازد.

پیشنهاد: فیلم درباره خیانت؛ از جذابیت مرگبار تا گتسبی بزرگ

۱۷. قلب رقه

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

 

ژانر: درام، جنگی، عاشقانه
کارگردان: خیرالله تقیانی‌پور
نویسنده: خیرالله تقیانی‌پور
بازیگران: شهرام حقیقت‌دوست، شادی مختاری

«قلب رقه» داستانی عاشقانه و حماسی را در دل آشوب و التهاب جنگ روایت می‌کند. رضا، یک ایرانی که در میان گروهک تروریستی داعش نفوذ کرده است، در جستجوی یک اسیر ایرانی به نام حاج عباس است. در این مسیر، او با همسرش، ریما، که گمان می‌کرد کشته شده است، روبرو می‌شود. این رویداد غیرمنتظره، زندگی هر دوی آن‌ها را دگرگون کرده و آن‌ها را در موقعیتی بسیار دشوار قرار می‌دهد.

۱۸. روایت ناتمام سیما

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

 

ژانر: درام اجتماعی
کارگردان و نویسنده: علیرضا صمدی
بازیگران: حامد کمیلی، آزاده صمدی، غزل شاکری، مهران احمدی، مسعود کرامتی، مریم سعادت

«روایت ناتمام سیما» داستان دکتر آرش سمین، یک روانشناس موفق و محبوب را روایت می‌کند که زندگی‌اش روی روال است. اما یکباره با انتشار شایعاتی در فضای مجازی، زندگی او به کلی دگرگون می‌شود. این شایعات که به گذشته آرش مربوط می‌شود، باعث می‌شود تا او و خانواده‌اش با چالش‌های بزرگی روبرو شوند. آرش مجبور است تا برای حفظ آبروی خود و خانواده‌اش، گذشته خود را روبرو شود و حقیقت را آشکار کند.

۱۹. در آغوش درخت

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

ژانر: درام خانوادگی، اجتماعی
کارگردان و نویسنده: بابک خواجه‌پاشا
بازیگران: مارال بنی‌آدم، جواد قامتی، روح‌الله زمانی، اهورا لطفی، رایان لطفی

«در آغوش درخت» داستانی از بحران و تغییر در زندگی یک خانواده است. کیمیا و فرید، زوجی که دوازده سال از زندگی مشترکشان می‌گذرد، ناگهان خود را درگیر بحرانی عمیق می‌بینند. این بحران، آرامش و امنیت فرزندانشان را نیز به خطر می‌اندازد و زندگی آن‌ها را وارد مسیری جدید می‌کند. فیلم با نگاهی شاعرانه به این بحران خانوادگی می‌پردازد و تلاش می‌کند تا مخاطب را به تفکر درباره روابط انسانی و اهمیت خانواده وادار کند.

۲۰. قلهک

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

ژانر: کمدی، اجتماعی
کارگردان و تهیه‌کننده: مصطفی شایسته
نویسنده: امیرحسین دواتگر
بازیگران: گوهر خیراندیش، هادی کاظمی، نیما شعبان‌نژاد، هدیه بازوند، علی استادی، نسرین نصرتی، یاسر جعفری، رویا وحدتی، مختار سائقی و با معرفی الهام فراشاه

در دل محله‌ی آرام قلهک، طوفانی از شک و تردید در حال وزیدن است. زنانی که روزی به همسرانشان اعتماد کامل داشتند، حالا به دنبال کشف رازهایی هستند که آن‌ها را آزار می‌دهد. آیا این مردان بی‌گناه هستند یا اینکه رازهای تاریکی را پنهان می‌کنند؟ «قلهک» کمدی‌ای است که با موقعیت‌های طنزآمیز و دیالوگ‌های بامزه، شما را به خنده وا می‌دارد و در عین حال به شما اجازه می‌دهد تا به روابط بین زوج‌ها و پیچیدگی‌های زندگی شهری فکر کنید.

۲۱. نوروز

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

ژانر: فانتزی، خانوادگی
کارگردان: سهیل موفق
سال ساخت: ۱۴۰۲
بازیگران: علی نصیریان، شبنم مقدمی، مهدی هاشمی، افشین هاشمی، مهتاب ثروتی، سیاوش چراغی‌پور، علی آرا، طاها شادی‌فر، سحر حسینی، علی بوراک سیلان

«نوروز» فیلمی فانتزی و جذاب است که به داستان باستانی جشن نوروز می‌پردازد. در این فیلم، اهریمنی شیطانی قصد دارد تا نوروز را نابود کند و بهار را از جهان بگیرد. عمو نوروز و همراهانش برای نجات نوروز و رساندن پیام بهار به همه دنیا تلاش می‌کنند. این فیلم با استفاده از جلوه‌های ویژه جذاب و موسیقی دلنشین، ماجرایی هیجان‌انگیز را برای کودکان و خانواده‌ها به تصویر می‌کشد.

۲۲. پرویز خان

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

ژانر: درام ورزشی، تاریخی
کارگردان: علی ثقفی
تهیه‌کننده: عطا پناهی
بازیگران: سعید پورصمیمی در نقش پرویز دهداری، و جمعی از بازیگران جوان برای ایفای نقش بازیکنان تیم ملی

«پرویز خان» داستانی حماسی و پرشور از دوران طلایی فوتبال ایران است. این فیلم به زندگی پرویز دهداری، مربی افسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران، و بازیکنان ستاره‌ای که زیر نظر او بازی می‌کردند، می‌پردازد. در این فیلم، ما شاهد رقابت‌های نفس‌گیر، پیروزی‌ها و شکست‌ها، و همچنین اختلافاتی هستیم که بین مربی و بازیکنان به وجود می‌آید. «پرویز خان» روایتی است از یک عصر طلایی فوتبال ایران و چالش‌هایی که این تیم در آن دوران با آن روبرو بود.

۲۳. روزی روزگاری آبادان

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

 

ژانر: درام، جنگی، اجتماعی
کارگردان و نویسنده: حمیدرضا آذرنگ
بازیگران: محسن تنابنده، فاطمه معتمدآریا، علی شادمان، غزل شاکری، نادر فلاح

در دل آبادان جنگ‌زده، قصه‌ای عاشقانه شکوفا می‌شود. «روزی روزگاری آبادان» فیلمی است که عشق، خانواده، جنگ و امید را در هم می‌آمیزد. در آستانه سال نو، خانواده‌ای آبادانی درگیر مشکلات و دغدغه‌های خود هستند؛ از عشق جوانان خانواده تا نگرانی‌های والدین نسبت به آینده. سایه جنگ بر زندگی همه آن‌ها سنگینی می‌کند اما عشق همچنان در دلشان زنده است. این فیلم، با بازی‌های درخشان و روایتی تاثیرگذار، شما را به دل آبادان جنگ‌زده می‌برد و به شما نشان می‌دهد که حتی در سخت‌ترین شرایط، زندگی و امید همچنان ادامه دارد.

۲۴. شور عاشقی

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

ژانر: تاریخی، مذهبی، درام
کارگردان و نویسنده: داریوش یاری
بازیگران: شهره موسوی، پیام احمدی‌نیا، مهدی زمین‌پرداز، سیامک صفری، نادر فلاح، علی استادی، بهزاد دورانی، بهرام ابراهیمی، بابک والی، رضا خدادادبیگی، میترا خواجه‌ییان، روح‌اله مهرابی، هادی آقاحسینی، مرتضی آقاحسینی، مرجان شکوفکی، پانته‌آ کیقبادی، مریم آهنگر

«شور عاشقی» داستانی حماسی و پرشور از کاروان اسرای کربلاست. سلما، زنی شجاع و آگاه، مامور می‌شود تا صدای کاروان اسرا را به مردم برساند. او باید پیش از اینکه شمر و یارانش با دروغ و فریب مردم را علیه کاروان بشورانند، حقیقت را به آن‌ها بگوید. سلما با خطر کردن جان خود، به شهرها و روستاهای مسیر می‌رود و به مردم آگاهی می‌دهد تا بتوانند بین حق و باطل تشخیص دهند. اما انگیزه سلما تنها رساندن پیام نیست؛ او به دنبال انتقام خون پدرش از قاتلینش نیز هست.

۲۵. آبی روشن

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

ژانر: درام، اجتماعی
کارگردان: بابک خواجه‌پاشا
نویسندگان: امیر ابیلی، داوود گنجوی
بازیگران: مهران احمدی، مهران غفوریان، سارا حاتمی، مرتضی امینی تبار، علی اکبر اصانلو، کاظم هژیرآزاد، سامان مهکویه

در دل کویر خشک و سوزان، در یک معدن قدیمی، فیروزه‌ای کمیاب و افسانه‌ای پنهان شده است. یونس، مردی که به عنوان ستون جامعه شناخته می‌شود، با کشف این گنج نهفته، به یکباره به هدف طمع‌کاران و افراد سودجو تبدیل می‌شود. در این میان، روابط، وفاداری‌ها و ارزش‌ها به چالش کشیده می‌شوند و یونس باید تصمیمات دشواری بگیرد. آیا او می‌تواند ثروت را حفظ کند و در عین حال، هویت و ارزش‌های خود را از دست ندهد؟

۲۶. نیلگون

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

ژانر: درام
کارگردان: حسین سهیلی زاده
بازیگران: محمدرضا فروتن، میترا حجار، همایون ارشادی، سام درخشانی، آناهیتا درگاهی

در دل یک خانواده سنتی و مذهبی، رازی تاریک پنهان شده است. نیلگون، دختری جوان و باهوش، درگیر کشف این راز می‌شود و به تدریج به حقیقت‌هایی تلخ پی می‌برد. او در این مسیر با چالش‌های بزرگی روبرو می‌شود و مجبور است تصمیمات دشواری بگیرد. آیا نیلگون می‌تواند گذشته را فراموش کند و به آینده‌ای روشن دست پیدا کند؟

۲۷. خانه شیشه‌ای

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

ژانر: اجتماعی
کارگردان: امیر پورکیان
بازیگران: امیر جعفری، شهاب مظفری، بهاره کیان افشار، نیما شعبان نژاد، خاطره اسدی، بهار رضایی، بهنام ابطهی، لادن ژافه وند، پانته‌آ بهرام

در یک خانه بزرگ و مجلل، خانواده‌ای به ظاهر بی‌نقص زندگی می‌کنند. اما در پس این ظاهر آرام و بی‌دغدغه، رازهای تاریکی پنهان شده است. خانه شیشه‌ای، عنوانی است که به خوبی نمایانگر زندگی این خانواده است؛ زندگی‌ای که در آن هرکس نقابی بر چهره دارد و هیچ‌کس آن چیزی نیست که به نظر می‌رسد. با کشف یک راز هولناک، زندگی این خانواده به کلی دگرگون می‌شود و آن‌ها درگیر بازی خطرناکی می‌شوند.

۲۸. آغوش باز

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

 

ژانر: عاشقانه
کارگردان: بهروز شعیبی
بازیگران: حامد کمیلی، گلاره عباسی، محسن کیایی

در دل یک شهر شلوغ و پر هیاهو، سه زوج با دغدغه‌ها و آرزوهای متفاوت زندگی می‌کنند. آن‌ها درگیر مسائلی چون بی‌اعتمادی، سوءتفاهم و رویاهای شکسته هستند. اما در دل این آشفتگی، فرصتی برای آن‌ها فراهم می‌شود تا به عمق احساسات خود پی ببرند و به تعریف جدیدی از عشق دست پیدا کنند. آیا این سه زوج می‌توانند با همدلی و گذشت، دوباره به هم نزدیک شوند و به خوشبختی برسند؟

۲۹. مصائب شیرین ۲

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

ژانر: درام
کارگردان: علیرضا داوودنژاد
بازیگران: رضا داوودنژاد، ترلان پروانه، مونا داوودنژاد، زهرا داوودنژاد، علی داوودنژاد، همایون کاظمی، محمدرضا داوودنژاد

مانا، دختر نوجوان رضا و مونا، برای تولد هجده‌سالگی‌اش، پدر و مادرش را به سفری مرموز دعوت می‌کند. این سفر، پدر و مادر را به سفری در زمان می‌برد؛ سفری که آن‌ها را به گذشته و روزهای جوانی‌شان بازمی‌گرداند. در این سفر، رویاها، امیدها و پشیمانی‌های گذشته دوباره زنده می‌شوند و روابط بین اعضای خانواده، تحت تأثیر این سفر قرار می‌گیرد. آیا این سفر می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا به درک بهتری از یکدیگر و زندگی برسند؟

۳۰. کوچه ژاپنی‌ها

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

ژانر: درام
کارگردان: امیرحسین ثقفی
بازیگران: مجید مظفری، رضا یزدانی، شیدا یوسفی

در دل یک کوچه قدیمی و پر از خاطره، داستان زندگی مردی ثروتمند و قدرتمند به نام حسین روایت می‌شود. حسین که با پول و نفوذ خود بر همه چیز مسلط است، به ناگاه با چالش‌های بزرگی روبرو می‌شود. او که تصور می‌کرد با پول می‌تواند هر مشکلی را حل کند، متوجه می‌شود که بعضی چیزها فراتر از پول هستند. در این میان، روابط پیچیده خانوادگی و اجتماعی حسین، او را به سمت تصمیم‌گیری‌های دشوار سوق می‌دهد. آیا حسین می‌تواند با غرور و خودخواهی خود کنار بیاید و به زندگی جدیدی دست پیدا کند؟

۳۱. این جمعیت قابل کنترل

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

ژانر: درام
کارگردان: محمدمتین اوجانی
بازیگران: فریده سپاه منصور، محمدرضا داوودنژاد، علیرضا استادی

در دل یک خانواده پرجمعیت، مادربزرگی مهربان اما فراموشکار زندگی می‌کند. او که به بیماری آلزایمر مبتلا شده، هنوز آرزوی دیرینه‌اش را به یاد دارد؛ سفری به مکه. فرزندان او که با مشکلات و دغدغه‌های زندگی روزمره دست و پنجه نرم می‌کنند، تصمیم می‌گیرند تا به هر قیمتی آرزوی مادربزرگ را برآورده کنند. اما این تصمیم ساده، آن‌ها را درگیر ماجراهایی پیچیده و پر از چالش می‌کند. آیا آن‌ها می‌توانند آرزوی مادربزرگ را برآورده کنند و در عین حال، روابط خود را با یکدیگر ترمیم کنند؟

۳۲. کارزار

لیست فیلم‌های ایرانی جدید ۱۴۰۳

ژانر: درام
کارگردان: شهرام اسدزاده
بازیگران: امیر آقایی، نسیم ادبی، نادر فلاح

در یک شب آشفته، زندگی دو زوج به نام‌های فریبرز و محبوبه و اشکان و ندا به دلیل یک حادثه ناگهانی به هم گره می‌خورد. این رویداد غیرمنتظره، هر یک از آن‌ها را در موقعیتی بحرانی قرار می‌دهد و آن‌ها را مجبور به تصمیم‌گیری‌های سخت و سریع می‌کند. در این میان، پرده از رازهای پنهانی و گذشته‌ای مبهم برداشته می‌شود و روابط بین شخصیت‌ها پیچیده‌تر می‌شود. در این آشفتگی و درگیری، هر کس به فکر نجات خود و عزیزانش است، اما آیا این امکان وجود دارد که همه بتوانند از این بحران جان سالم به در ببرند؟

سرگرمی و آموزش
سرگرمی و آموزش تینا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋