tierpunchino

tierpunchino

بررسی جامع و مشخص دستگاه فن کویل

در این مقاله قصد دارم تا شما را با یکی از معروفترین دستگاه های تهویه مطبوع آشنا کنم چرا که امروزه از این دستگاه برای سرمایش و گرمایش خیلی از واحدهای تجاری و اداری و مسکونی مورد استفاده قرار میگیرد. اگر کمی دقت کنید متوجه میشوید که واژه فن کویل از ترکیب دو کلمه جداگانه فن و کویل ساخته شده که ساحتار آن هم دقیقا مثل عبارت آن است.

یعنی در اصل از دو بخش فن و که وظیفه دمندگی را دارد و بخش دیگر کویل نام دارد که بخش سرمایش و گرمایش را از دستگاهی دیگر میگیرد و در برابر فن قرار میدهد تا باد این سرمایش یا گرمایش را گرفته و به محیط انتقال دهد.

ساز و کار فن کویل

ساخت fancoil چندان پیچیده نیست. این دستگاه ترکیبی از فن، مبدل حرارتی یا کویل و مدار کنترل ساده با فیلتر می باشد. مبدل حرارتی می تواند گرم یا سرد باشد یا هر دو را بپوشاند. در اتاق های ماشین آلات، آب سرد یا گرم مورد نیاز از طریق دیگ یا چیلر آبگرمکن تامین می شود و با کمک پمپ و شبکه خط لوله به کنوکتور فن می رسد.

سپس هوا از فن از طریق کویل های پره دار که حاوی آب سرد یا گرم است عبور می کند و در نهایت فضای اطراف را خنک یا گرم می کند. واحدهای فن کویل اغلب به کانال متصل نیستند و هوا را مستقیماً به محیط وارد می کنند. برای کنترل بهتر دمای محیط، از ترموستات نیز برای خاموش و روشن کردن کنوکتور فن بسته به دمای محیط استفاده می شود.

انواع و اقسام فن کویل

فن کویل با توجه به استفاده زیادی که دارند انواع زیادی دارند یعنی شرکت های تولید کننده سعی کرده اند با توجه به نیازهای مختلف سیستم های متفاوت را طراحی کنند از همین رو در این بخش قصد داریم تا انواع فن کویل را به شما معرفی کنیم:

فن کویل سقفی توکار

فن کویل سقفی روکار

فن کویل زمینی

فن کویل دیواری

فن کویل کاستی دو طرفه

فن کویل کاستی چهار طرفه

فن کویل دیواری

روش نصب فن کویل دیواری به صورت حضوری بوده و دستگاه به صورت افقی روی دیوار و نزدیکترین فاصله به سقف یا زیر سقف نصب می شود که می توان گفت جزئی از دکوراسیون محیط است.

هنگام نصب کنوکتور پنکه دیواری، علاوه بر شیر، دستگاه نیز از دید پنهان نمی ماند و معمولاً به دلیل این نحوه در دسترس بودن، برخی آن را با کولر یا اسپلیت اشتباه می گیرند. واحدهای فن کویل دیواری دارای ظرفیت 200 تا 800 فوت مکعب هستند و به صورت زنانه تولید می شوند.

فن کویل زمینی

یک فن کویل زمینی همانطور که از نامش پیداست روی زمین قرار می گیرد. و از یک طرف به دیوار و از طرف دیگر به زمین متصل می شود و در دسته رایج ترین و قدیمی ترین انواع یونیت فن کویل قرار می گیرد.

این نوع فن کویل که در تمامی ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد در چهار مدل انحصاری تولید می شود. از جلوی زن و بالای زن تا مورب و قاعده.

خرید فن کویل

در خرید فن کویل باید به موارد بسیار دقیق و ظریفی دقت کرد که هر چقدر هم در این باره اطلاعات داشته باشید باز هم نیاز دارید که از یک مشاور بسیار متخصص در این زمینه کمک بگیرید یکی از مجموعه های بسیار قوی که من دیدم در این زمینه واقعا جزو بهترین های ایران است شرکت آسا تهویه است که شما میتوانید به صورت رایگان از اون ها مشاوره دریافت کنید.

 

 

tierpunchino
tierpunchino

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋