junkybankyali

junkybankyali

انواع مختلف فن کویل

فن کویل یکی از انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی است که شما میتوانید در فضاهای محتلف از آن استغاده کنید و به بهترین شکل ممکن دمای محیط را در هر فصل متناسب با شرایط بچینید. و در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع سیستم های فن کویل آشنا کنیم تا اگر قصد خرید این سیستم را دارید حتما با اطلاعات کافی این کار را انجام دهید.

دستگاه فن کویل یا همان FCU، یکی از انواع دستگاه‌های سیستم تهویه مطبوع است. با توجه به این که انتخاب فن کویل نیازمند آشنایی با اجزاء، انواع و نحوه نصب فن‌کویل است.

 

فن کویل چیست؟

فن کویل بخشی از سیستم تهویه مطبوع است که در ساختمانهای مسکونی ، اداری ، تجاری ، صنعتی و ... ارائه می شود. fancoil شامل مبدل حرارتی ، فن و فیلتر هوا است. این دستگاه با مکش هوای موجود دمای محیط را تنظیم می کند. این کنترل توسط کلید دستی یا ترموستات انجام می شود. ترموستات به فن یا شیر کنترل دستور می دهد که با تغییر سرعت فن یا تغییر مقدار آب وارد شده به سیم پیچ ها ، می توان در هر مکانی دمای مورد نظر را بدست آورد.

کاربرد سیستم فن کویل

مهمترین کاربرد کنوکتورهای فن در کنترل جداگانه دمای اتاق است. یکی دیگر از کاربردهای این دستگاه جلوگیری از انتقال آلودگی بین اتاق ها خواهد بود. به همین دلیل استفاده از فن کویل در هتل ها ، ساختمانهای مسکونی ، ساختمانهای اداری ، بیمارستانها و ... بسیار مهم است.

مزیت های فن کویل ها

مزیت اصلی فن کویل این است که به شما امکان می دهد هر اتاق را به صورت جداگانه کنترل کنید. اما از دیگر مزایای این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • قابلیت کار با یک سیستم چیلر و حرارت مرکزی را دارد.
  • به منظور کاهش هزینه‌های انرژی، فضاهای مختلف را می‌توان به صورت مجزا کنترل کرد.
  • سیستم لوله کشی آن نیاز به فضای کمتری دارد.
  • برای مناطقی که تولید گرما صرفا توسط صفحات خورشیدی انجام می گیرد مناسب است.
  • تنوع طراحی یونیت های فن‌کویل این امکان را فراهم می‌کند که بتوان مدلی متناسب با معماری ساختمان و مطابق با سلیقه مصرف کننده انتخاب کرد.

اجزای سیستم فن‌کویل

فن
کویل‌های گرمایش و سرمایش( این کویل‌ها معمولا از لوله های مسی با پره های آلومینیومی ساخته می شوند.)
فیلتر هوای قابل تعویض یا قابل شستشو
شیر فلکه
شیرهواگیری
ترموستات
هیومیدستات

انواع سیستم های فن کویل

دیواری
کاستی
زمینی روبرو زن یا بالازن
سقفی توکار
سقفی روکار

junkybankyali
junkybankyali

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋