امجی ۳ در تست تصادف مؤسسه انکپ نقص مکانیسم قفل صندلی راننده را نشان داده است.
«پیتر سیائو»، رییس ام جی در استرالیا، وعده بهبود ایمنی خودروهای این برند را داد. این تصمیم پس از آن صورت میگیرد که خودروهای ام جی در تست مؤسسه ایمنی ANCAP یا انکپ استرالیا، نمرات پایینی دریافت کردند.
یکی از بحرانیترین نتایج تست ایمنی انکپ مربوط به امجی ۳ است. امجی ۳ در تست تصادف مؤسسه انکپ نقص مکانیسم قفل صندلی راننده را نشان داد. در نتیجه این نقص صندلی راننده بر اثر ضربه از جلو چرخید. بر اثر این نقص، امجی ۳ امتیاز ضعیف را برای محافظت از پاهای راننده دریافت کرد. همچنین مشخص شد سر آدمک راننده نیز کیسه هوا را به سمت فرمان و در جهت پایین فشار داده است. یورو انکپ پس از مشاهده این نقص اعلام کرد که این مشکل را از سال ۱۹۹۷ تاکنون مشاهده نشده است.
با وجود نقص ایمنی قابلتوجه ام جی ۳، این خودرو در تست تصادف یوروانکپ چهار ستاره ایمنی دریافت کرد. این امتیاز توسط انکپ استرالیا نیز تأیید شده است. حال مدیر محلی امجی در استرالیا قول داده است که استانداردهای ایمنی برای مدلهای آینده ارتقا یابد. او در مراسم رونمایی از پیکاپ امجی U9 گفت: «شما هرگز نمیتوانید به عقب برگردید، کار ما تمرکز بر آینده است. در آینده تمامی خودروهای امجی پنج ستاره ایمنی خواهند داشت.»
خرابی قفل صندلی جدیدترین مورد از مشکلات ایمنی خودروهای ام جی است که اتومبیلهای این برند را در استرالیا تحت تأثیر قرار میدهد. سدان ام جی ۵ در سال ۲۰۲۳ صفر ستاره را از انکپ استرالیا دریافت کرد. این خودرو امتیاز ۳۷ درصد در حفاظت از سرنشین بزرگسال، ۵۸ درصد در حفاظت از سرنشین کودک، ۴۲ درصد حفاظت از عابر پیاده و ۱۳ درصد دستیارهای ایمنی را دریافت کرد. ام جی ۵ امسال بهروزرسانی شد و پس از تست مجدد توسط انکپ استرالیا، سه ستاره ایمنی را دریافت کرد.
جدیدترین محصول امجی برای استرالیا یعنی امجی U9، پنج ستاره ایمنی را از انکپ استرالیا دریافت کرده است. کسب این امتیاز باعث شده است تا مدیران امجی از نتیجه خوشحال شوند. البته تست تصادف امجی U9 براساس نتایج مکسوس eTerron 9 رتبهبندی شده است.
پاسخ ها