استفاده از هوش مصنوعی مولد در محصولات آئودی آغاز میشود.
آئودی ChatGPT را به دو میلیون خودروی خود اضافه میکند. بنابراین رانندگان میتوانند با صدای خود سیستمهای AC، سیستم اطلاعات سرگرمی و سیستم هدایت اتومبیل خود را کنترل کنند. این خودروساز آلمانی چتبات هوش مصنوعی شرکت OpenAI را به تمام اتومبیلهای آینده خود اضافه خواهد کرد و همچنین برنامههایی برای پیادهسازی هوش مصنوعی در فرایند تولید دارد.
اگر استفاده از GPT در تلفن یا رایانه شخصی برخی کاربران کافی نیست، خودروساز آلمانی آئودی به تازگی اعلام کرده است که این چتبات را از تابستان امسال در دو میلیون خودروی مدل سال 2021 به بعد، ادغام خواهد کرد.
آئودی در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که ChatGPT به هر خودرویی که دارای MIB 3 (سیستم اطلاعات سرگرمی نسل سوم) است، اضافه خواهد شد. این شرکت از سرویس داخلی Microsoft Azure OpenAI برای ارائه چتبات هوش مصنوعی در اتومبیلهای فعلی استفاده میکند، اما از Cerence Chat Pro به عنوان پلتفرم انتخابی در مدلهای جدیدتر خود که از معماری الکترونیک E3 1.2 پشتیبانی میکنند، استفاده خواهد کرد.
این عرضه قرار است در ماه ژوئیه (مرداد-شهریور 1403) انجام شود و به رانندگان این امکان را میدهد تا با صحبتکردن، برخی سیستمهای ماشین را کنترل کنند. صاحبان خودروهای آئودی میتوانند سیستمهای اطلاعات سرگرمی، ناوبری و تهویه مطبوع اتومبیل را با صدای خود کنترل کنند و ChatGPT احتمالاً حتی به سؤالات عمومی پاسخ میدهد.
آئودی ادعا میکند که این امر رانندگی را بسیار ایمنتر خواهد کرد، زیرا رانندگان دیگر مجبور نخواهند بود چشم خود را از جاده بردارند تا با این سیستمها سروکار داشته باشند. برای فعالکردن چتبات هوش مصنوعی، کاربران میتوانند دکمه «Push-to-talk» روی فرمان را فشار دهند یا عبارت «Hey, Audi» را بگویند.
شاید از خود بپرسید که آیا یک دستیار هوش مصنوعی در ماشین میتواند بر حریم خصوصی تأثیر منفی بگذارد؟ آئودی میگوید که بالاترین اولویت آنها امنیت دادهها است و تمام سؤالات و پاسخها پس از پردازش حذف خواهند شد. این شرکت همچنین تأکید کرده است که ChatGPT هرگز به دادههای خودرو دسترسی ندارد. آئودی میگوید که از قانون دادههای اتحادیه اروپا درباره هوش مصنوعی پیروی میکند و در آخر، کارکنانش درحال یادگیری سازوکارهای هوش مصنوعی هستند تا بهوسیله آن خودروهای نسل بعد را تولید کنند.
پاسخ ها