
یکی از بزرگترین مزایای پیشرانه هیبریدی هورس پاورترین، کاهش فضای اشغال شده است.
شرکت هورس پاورترین (Horse Powertrain) اوایل امسال از راهکار جدید خود با نام «پیشرانه هیبریدی آینده» رونمایی کرد. این سیستم پیشرانه همهکاره از سال ۲۰۲۷ به بازار عرضه میشود و هدفی مشخص را دنبال میکند. پیشرانه جدید هورس پاورترین به خودروسازان اجازه میدهد تا پلتفرمهای مخصوص خودروهای تمام الکتریکی (BEV) را به سادگی و با جایگزین کردن موتور الکتریکی و گیربکس روی محور جلو با موتور هیبریدی، به یک خودرو دوگانهسوز برقی – بنزینی تبدیل کنند.
این سیستم جدید در دو مدل اصلی عرضه میشود. هر دو نسخه از یک موتور احتراق داخلی ۱.۵ لیتری چهارسیلندر بهره میبرند.
مدل نخست نسخه پرفورمنس یا عملکرد بالا است که دو موتور الکتریکی و ۷۴۰ میلیمتر عرض دارد. یکی از موتورهای برقی روی شفت خروجی موتور بنزینی و دیگری روی شفت خروجی گیربکس قرار دارند.
در نسخه فوقفشرده یا اولترا کامپکت، تنها یک موتور بنزینی به کار رفته است که بین موتور بنزینی و گیربکس قرار دارد. این نسخه ۶۵۰ میلیمتر عرض دارد.

علاوهبر موارد بالا، شرکت هورس درحال بررسی یک نسخه سهسیلندر است که میتواند عرض مجموعه را ۷۰ میلیمتر نسبت به نسخههای چهار سیلندر کاهش دهد. هر سه ترکیب فنی بخشی از خانواده «X-Range» این شرکت هستند که بهعنوان راهکارهایی برای غنیسازی پلتفرمهای برقی با راهکارهای احتراقی و هیبریدی توصیف شدهاند.
هر دو نسخه پیشرانه هیبریدی هورس پاورترین به مجموعهای کامل از قطعات الکترونیک قدرت مجهز هستند که شامل مبدل DC/AC برای تغذیه ادوات داخلی خودرو، شارژر آنبورد و تقویتکننده شارژ ۸۰۰ ولتی است. این واحدها بهصورت عرضی نصب میشوند. طراحی آنها به گونهای است که در بخش بالایی باریک و در بخش پایینی عریضتر هستند تا با استانداردهای ایمنی تصادف تطابق داشته باشند.
یکی از بزرگترین مزایای پیشرانه هیبریدی هورس پاورترین، کاهش فضای اشغال شده است. بستهبندی فشرده این واحدها باعث میشود که پیشآمدگی یا اوورهنگ قسمت جلو خودرو تا ۱۵۰ میلیمتر نسبت به پیشرانههای هیبریدی معمول کاهش یابد.

همچنین ابعاد جمعوجور این پیشرانه اجازه میدهد تا سیستمهای تهویه مطبوع که معمولاً در محفظه موتور خودروهای برقی قرار دارند، سرجای خود باقی بمانند. این کار در خودروهای هیبرید سنتی بهدلیل کمبود فضا امکانپذیر نیست.
موتورهای هیبریدی جدید هورس پاورترین قابلیت فعالیت با انواع سوختها ازجمله بنزین معمولی، اتانول E85، متانول M100 و سوختهای مصنوعی را دارند. همچنین با جایگزینی باتری بزرگ خودروهای برقی با باتری کوچکتر مخصوص خودروهای هیبرید یا پلاگین هیبرید، فضای کافی برای تعبیه باک سوخت در کف خودرو نیز فراهم میشود.
پاسخ ها