septic-tank

septic-tank

سپتیک تانک هلدینگ صنایع برتر

گندانبار هلدینگ صنایع برتر

 

سپتیک تانک

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که سپتیک تانک چگونه کار می کند؟ قبل از اینکه نحوه عملکرد سپتیک پلی اتیلن را یاد بگیرید، چند نکته وجود دارد که باید بدانید. مخزن سپتیک تصفیه فاضلاب خانه شما را فراهم می کند. مخازن در خانه های روستایی رایج هستند زیرا به سیستم فاضلاب مرکزی متصل نیستند.

سپتیک تانک یک محفظه زیرزمینی است که از یک ماده جامد ساخته شده است که از طریق آن فاضلاب جریان یافته و دفع می شود. این یک سیستم دفع فاضلاب خانگی است.

سپتیک پلی اتیلن به تنهایی کار نمی کنند. مخازن به شبکه مخزن سپتیک متصل می شوند. سپتیک تانک هلدینگ صنایع برتر جدید ارزان تر از اتصال به سیستم فاضلاب شهری شما است.

مخزن سپتیک توسط باکتری ها تجزیه می شود و انتقال آن را آسان تر می کند. ماده تجزیه شده به نام "لجن" شناخته می شود که در کف سپتیک تانک می نشیند. زباله ‌هایی که تجزیه نمی‌شوند روی سطح شناور می‌شوند که به آن می‌گویند. تفاله و لجن دارای یک لایه آب بین خود هستند.

سپتیک آماده حرکت فاضلاب خام و زباله را کاهش می دهد. بدون سپتیک پلی اتیلن فاضلاب وارد خاک اطراف می شود. این برای محیط زیست و سلامت انسان مضر است.

میدان جذب

آب اضافی پس از عبور از سپتیک تانک به میدان جذب جریان می یابد. خاک باید تراوش شود و سپس مانند خاک رس جامد و فشرده می شود.

خاک سست مانند ماسه خوب نیست زیرا آب نمی تواند از آن عبور کند و جذب نمی شود. این جایی است که میدان جذب وارد می شود. نام دیگر میدان جذب، میدان تخلیه است.

حال بیایید نگاهی به سیستم سپتیک آماده و قطعات تشکیل دهنده یک مخزن سپتیک بیندازیم. زیرا یادگیری هر قسمت از مخزن سپتیک هلدینگ صنایع برتر می تواند به شما در یادگیری نحوه مراقبت از سپتیک تانک کمک کند و به سیستم شما طولانی ترین عمر ممکن را بدهد.

بافل ورودی

بافل ورودی جایی است که فاضلاب از خانه وارد می شود. این لوله به لوله کشی شما متصل است. هر چیزی که در بیرون تخلیه می شود معمولاً به این لوله بافل ورودی متصل می شود. این را می توان بافل ورودی نیز نامید

این معمولاً از لوله ای ساخته می شود که با لوله متصل به خانه مطابقت دارد. این لوله مخفی است و فقط یک متخصص می تواند به آن دسترسی پیدا کند. در صورت امکان، طرحی از لوله های سپتیک آماده باید در دسترس باشد.

بافل خروجی

بافل خروجی ناحیه و لوله ای است که فاضلاب به میدان تخلیه یا میدان جذب می رود. اینگونه است که فاضلاب فرار می کند و سپتیک تانک سرریز نمی شود. اگرچه یک مخزن سپتیک با ظرفیت کم ممکن است حتی با این خروجی مشکل داشته باشد.

لوله خروجی حاوی یک فیلتر است تا اطمینان حاصل شود که هیچ چیزی از سپتیک پیش ساخته هلدینگ صنایع برتر که ابتدا تمیز نشده است فرار نمی کند. اگر آب آلوده وارد میدان تخلیه شود، می تواند یک دومینوی خطرناک ایجاد کند.

لایه لجن

لایه لجن از مواد تجزیه شده تشکیل شده است که از سیستم فاضلاب عبور کرده و وارد سیستم سپتیک آماده می شود. این لجن تمیز و پمپ می شود و در حین تبخیر در ته نشست می شود.

بله، نام لایه لجن کاملا معده گردان است، اما توصیف دقیقی است. برداشتن لایه لجن زمانی مهم است که سپتیک تانک هر چند سال یکبار پمپاژ شود.

لوله بازرسی

لوله های بازرسی به افراد حرفه ای یا شما اجازه می دهد تا سطح آب و کف موجود در سپتیک آماده را مشاهده کنید. شما می توانید درب را بردارید و در هر زمانی آن را مشاهده کنید که به شما اطلاع می دهد که چه زمانی باید مخزن را پمپ کنید.

لوله بازرسی فقط چند اینچ عرض دارد و کاربرد کمی دارد به جز مشاهده سپتیک پیش ساخته بدون نیاز به کندن آن. در صورتی که منهول بدون لوله بزرگی دفن شده باشد، ممکن است نیاز به کندن آن باشد.

کاور منهول

روکش منهول به اندازه ای بزرگ است که کسی بتواند در آن جا شود. با این حال، نباید از آن استفاده کرد مگر توسط یک متخصص برای بازرسی مخزن یا پمپاژ آن استفاده از روکش منهول همین است، پس سعی کنید آن را به حال خود رها کنید.

تنها چیزی که باید بررسی کنید که آیا منهول قابل مشاهده است یا خیر، نشتی است. نشتی می تواند نشان دهنده این باشد که منهول به خوبی ایمن نیست یا سپتیک آماده بیش از حد پر شده است. هر دو مشکلی است که باید برطرف شود.  

 

فاضلاب

سطح فاضلاب آبی است که از سیستم لوله کشی عبور می کند. این آبی است که وارد میدان تخلیه فاضلاب می شود. فیلتر شده است و برای تخلیه در مزرعه ایمن خواهد بود.

آب توالت شسته شده فاضلاب است. فاضلاب به داخل زمین پراکنده می شود اما پر شدن بیش از حد سپتیک تانک هلدینگ صنایع برتر باعث اختلال در فرآیند می شود. سپتیک آماده شما باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا فاضلاب را در خود نگه دارد.

نکات ایمنی سپتیک تانک

سپتیک پیش ساخته زمانی که نادیده گرفته شوند یک خطر برای سلامتی محسوب می شوند. داشتن یک سپتیک تانک به خوبی نگهداری شده را در اولویت قرار دهید. برای بهترین نتیجه، یک متخصص باید تمام موارد مربوط به سپتیک آماده شما را مدیریت کند. سپتیک پیش ساخته باید سالیانه بازرسی شود.

روش نصب و راه اندازی سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک پلی اتیلن هلدینگ صنایع برتر را می توان دفن کرد (زیر زمین) یا روی زمین نصب کرد. اما توصیه می شود مخزن سپتیک ها را در یک اتاقک (اتاق زیرزمینی) دفن کنید تا بتوان به راحتی به خروجی دسترسی پیدا کرد و به شبکه فاضلاب متصل شد. بنابراین همیشه توصیه می شود از سپتیک تانک استفاده شود که بتواند فشار مایع داخل مخزن را در هنگام پر شدن تحمل کند. در غیر این صورت در مواجهه با فشارهای فوق، شکل مخزن سپتیک تغییر می کند و حتی احتمال ضعیف شدن و شکستن دیواره های آن وجود دارد.

کارایی تصفیه فاضلاب با سپتیک تانک پلی اتیلن

معمولاً راندمان تصفیه فاضلاب توسط سپتیک تانک بالاست، اما آنچه در این راندمان تأثیر می گذارد، غلظت مواد ورودی به مخزن سپتیک و غلظت مواد خروجی از آن است. به عبارت دیگر معمولا در جاهایی که به دلایلی میزان روغن و مواد چرب ورودی به مخزن بیشتر است و از آنجایی که این مواد چگالی نسبتا بالایی دارند راندمان کار کاهش می یابد.

سپتیک تانک و نکات کلیدی

سپتیک تانک ها در واقع سیستم های تصفیه فاضلاب محیطی با راندمان بالا و خود پر شونده هستند. از آنجایی که سیستم های سپتیک تانک فاضلاب خانگی هلدینگ صنایع برتر را به صورت متمرکز تصفیه و دفع می کنند، اغلب بسیار مقرون به صرفه تر از سیستم های تصفیه فاضلاب شهری هستند. و در واقع اندازه آنها کوچکتر است و در مصارف ساختمانی و شهری کاربرد دارد. سپتیک آماده نیز طراحی بسیار ساده ‌ای دارند که باعث می‌شود نصب و نگهداری آن‌ها به طور کلی ارزان ‌تر و مقرون به صرفه باشد. با استفاده از فرآیندهای طبیعی برای تصفیه فاضلاب در محل، این سیستم معمولاً در حیاط خلوت ساختمان ها استفاده می شود و نیازی به خطوط لوله فاضلاب ندارد. بنابراین هزینه آنها کاهش یافته و اثر مخرب کمتری دارند.

تقسیم سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک از دو قسمت اصلی به نام های مخزن زیر زمینی و قسمت زهکشی تشکیل شده است. این سپتیک آماده یک جعبه نگهدارنده آب است که معمولاً از بتن، پلی اتیلن یا فایبرگلاس ساخته می شود و در ابتدا و انتهای آن یک ورودی و خروجی قرار می گیرد. جریان فاضلاب ساختمان ها به کمک لوله های فاضلاب به داخل این مخازن ریخته می شود. این سیستم سپتیک تانک فاضلاب را به طور طبیعی و به کمک نگهداری به مدت کافی و جداسازی مواد جامد و مایع، تمیز می کند. جریان فاضلاب داخل مخزن سه لایه تشکیل می دهد. لایه اول از مواد جامد سبک تر از آب تشکیل شده است که به صورت کف روی سطح آب شناور هستند (مانند روغن و گریس). جامدات سنگین تر از آب در کف سپتیک آماده می نشینند و لجن تولید می کنند. لایه میانی محتویات مخزن نیز حاوی آب تصفیه شده است.

تفاوت بین تانک ایمهوف و سپتیک تانک

مخزن ایمهوف نیز نوعی دستگاه تصفیه اولیه فاضلاب است. با این تفاوت که در جهت جداسازی جامدات مایع و هضم لجن مایع فعال است. به طور کلی از جمله مزیت های دستگاه تانک ایمهوف نسبت به سپتیک تانک پلی اتیلن هلدینگ صنایع برتر مواردی مانند:

ابعاد کوچکتر (از نظر قطر) و عمق بیشتر

کارایی و اثربخشی بیشتر

کاهش هزینه های انجام عملیات جداسازی

تثبیت لجن همراه با جداسازی جامدات مایع

مصرف انرژی به مراتب کمتر و ...

 

 

septic-tank
septic-tank سپتیک تانک هلدینگ صنایع برتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋