موسسه تجهیزات ایمنی و آتش نشانی رهاورد

موسسه تجهیزات ایمنی و آتش نشانی رهاورد

فروشگاه رهاورد با بیش از 20 سال سابقه در زمینه عرضه و پخش انواع تجهیزات ایمنی و آتش نشانی از قبیل کپسول، لباس، اسپرینکلر و ... فعالیت می‌کند.
توسط ۸ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

معرفی انواع تجهیزات مورد نیاز برای سیستم های اعلام حریق

برای این ایجاد ایمنی و امنیت در ساختمان و انواع سازه ها، از تجهیزات اعلام و اطفا حریق استفاده می کنند. به این ترتیب، زمان وقوع آتش سوزی، این سیستم ها به سرعت به ساکنین اطلاع داده و می توانند جلوی گسترش حریق را بگیرند. در نتیجه افراد هم فرصت خروج از مکان آسیب دیده را پیدا می کنند. این تجهیزات در انواع مختلفی شامل آژیر، دتکتور، شستی و کنترل پنل تولید می شوند.

نصب آنها در کنار یکدیگر در یک ساختمان، می تواند از بروز بسیاری از خطرات جانی و مالی جلوگیری کند. در ادامه راجع به هرکدام از آنها به طور مختصر توضیح خواهیم داد.

آژیر

آژیر ها هم همانطور که از نامشان پیداست، با تولید صدا و هشدار های صوتی، به ساکنین هشدار می دهند. البته انواع مختلفی دارند و برخی از آنها دارای چراغ هم هستند. بنابراین می توانند هشدار های دیداری را نیز برای افرادی که شنوایی کمی دارند، ایجاد کنند.

 

دتکتور

دتکتور ها وظیفه دارند تا عوامل آتشزا مانند دود، حرارت و گازهای سمی و اشتعالزا را در محیطی که نصب می شوند، تشخیص داده و در صورت وجود این عوامل، با ایجاد آلارم، به ساکنین و افراد حاضر در محل هشدار دهند.

شستی

شستی اعلام حریق که به آن شاسی نیز می گویند، برای اعلام خطر توسط ساکنین و افراد در محل، استفاده می شود. به این صورت که اگر در محیطی فاقد دتکتور قرار گرفتید مانند راهروها، راه پله ها و ...، اگر آتش سوزی و حریق اتفاق افتاد، با فشردن دکمه وسط شستی ها می توانید زنگ خطر و هشدار را فعال کنید. معمولا شستی ها و آژیر ها در نزدیک یا کنار هم نصب می شوند.

 

کنترل پنل

پنل های مرکزی هم که از نامشان پیداست، وظیفه کنترل تجهیزات نام برده شده در زون های مختلف را دارند. تمامی تجهیزات به کنترل پنل ها متصل می شوند تا زمانی که یکی از آنها خطر را گزارش داد، سیگنال به دیگر تجهیزات نیز ارسال شود.

در آخر اگر نیاز به خرید انواع تجهیزات اعلام و اطفا حریق برای انواع ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، کارخانه ها، فروشگاه ها و ... دارید، برای مشاوره و یا خرید محصولات به وبسایت Rahavardfire.com مراجعه کنید.

موسسه تجهیزات ایمنی و آتش نشانی رهاورد
موسسه تجهیزات ایمنی و آتش نشانی رهاورد فروشگاه رهاورد با بیش از 20 سال سابقه در زمینه عرضه و پخش انواع تجهیزات ایمنی و آتش نشانی از قبیل کپسول، لباس، اسپرینکلر و ... فعالیت می‌کند.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋