موسسه تجهیزات ایمنی و آتش نشانی رهاورد

موسسه تجهیزات ایمنی و آتش نشانی رهاورد

فروشگاه رهاورد با بیش از 20 سال سابقه در زمینه عرضه و پخش انواع تجهیزات ایمنی و آتش نشانی از قبیل کپسول، لباس، اسپرینکلر و ... فعالیت می‌کند.
توسط ۸ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

یکی از تجهیزات مهم و کاربردی در عملیات های اطفا حریق

آتش نشان ها در عملیات های اطفا حریق از تجهیزات و لوازم بسیاری استفاده می‌کنند که در اجرا و موفقیت عملیات ها بسیار تاثیر گذارند. یکی از این تجهیزات، نازل آتش نشانی است. حتما در عملیات ها و یا فیلم های آتش نشانی دیده اید که سر شیلنگ ها ابزاری نصب شده و از آن آب یا ماده خاموش کننده بیرون می‌آید، این ابزار ها، همان نازل ها هستند. در واقع وظیفه نازل، کنترل و هدایت جریان آب و یا کف به سمت حریق می‌باشد.

 

نازل ها اطفا حریق در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. جنس این تجهیزات معمولا از آلومینیوم و یا استیل است. پر استفاده ترین مدل نازل ها، انواع تفنگی و مدل های معمولی هستند. نازل های معمولی شکل ساده ای داشته و تنها جریان سیال را با فشار به سمت حریق می‌پاشد. اما مدل های تفنگی که به نازل های چند حالته نیز معروف هستند، می‌توانند آب را به چند حالت بپاشند. این نوع نازل نیز کاربرد بسیاری دارد، زیرا علاوه بر حالت معمولی یا جت که مانند نازل های ساده است، حالت های مه پاش (Fog) و دیوار آب را نیز می‌توانند اجرا کنند.

 

البته فراموش نشود که تنها ماده خاموش کننده حریق، آب نیست و مواد دیگری مانند کف نیز استفاده می‌شود. زمانی که ماده خاموش کننده کف یا فوم باشد، می‌توان از نازل های آب و یا نازل های مخصوص کف (نازل کف پاش) استفاده کرد. این تجهیزات تنها برای استفاده از کف و فوم کاربرد داشته و کارایی برای آب و یا دیگر سیالات ندارند. برای اطلاع از قیمت نازل آتش نشانی و یا خرید این محصولات، هم اکنون به وبسایت مجموعه رهاورد (Rahavardfire.com) مراجعه نمایید. 

موسسه تجهیزات ایمنی و آتش نشانی رهاورد
موسسه تجهیزات ایمنی و آتش نشانی رهاورد فروشگاه رهاورد با بیش از 20 سال سابقه در زمینه عرضه و پخش انواع تجهیزات ایمنی و آتش نشانی از قبیل کپسول، لباس، اسپرینکلر و ... فعالیت می‌کند.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋