موسسه تجهیزات ایمنی و آتش نشانی رهاورد

موسسه تجهیزات ایمنی و آتش نشانی رهاورد

فروشگاه رهاورد با بیش از 20 سال سابقه در زمینه عرضه و پخش انواع تجهیزات ایمنی و آتش نشانی از قبیل کپسول، لباس، اسپرینکلر و ... فعالیت می‌کند.
توسط ۸ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

بهترین کپسول برای آتش سوزی های برقی

یکی از خطرناک ترین حریق هایی که ممکن است در انواع سازه ها و محیط های گوناگون چه صنعتی و یا مسکونی رخ دهد، آتش سوزی های برقی است. حریق هایی که منبع آنها الکتریسیته و یا لوازم برقی باشند، بسیار خطرناک بوده و می‌توانند جان افراد حاضر در محل را به شدت تهدید کنند. یکی از دلایل خطرآفرین بودن آنها نیز این است که با خاموش کننده های معمولی مانند آب و گاز و فوم نباید سراغشان رفت. زیرا سبب افزایش خطر شده و احتمال اینکه شدت حریق افزایش یابد وجود دارد. بنابراین برای اطفا این گونه حریق ها باید از خاموش کننده های مخصوص مانند کپسول های CO2 و یا پودر و گاز استفاده شود.

 

در این بین کپسول های کربن دی اکسید یا همان CO2 بیشترین کاربرد را برای خاموش کردن اینچنین حریق هایی دارند. بنابراین وجود این کپسول ها در هر جایی یکی از ملزومات و حداقل های ایمنی به حساب می‌آید. توجه داشته باشید که تنها داشتن این خاموش کننده ها کافی نبوده و باید طرز استفاده از آنها را نیز بدانید. کپسول های CO2 به دلیل اینکه حاوی گاز دی اکسید کربن هستند، برای انسان ها بسیار خطرناک بوده و اگر در محیط های بسته و جایی که افراد زیادی حضور دارند استفاده شود، احتمال خفگی و مرگ ساکنین وجود دارد.

همچنین اگر فردی دچار آتش سوزی شد به هیچ عنوان از این کپسول ها برای خاموش کردن آتش استفاده نکنید. زیرا علاوه بر احتمال مرگ بر اثر خفگی، فرد آتش گرفته می‌تواند بر اثر سوختگی از سرما نیز بمیرد. بله درست خواندید، سوختگی بر اثر سرما! گاز دی اکسید کربن، گازی سرد است. بنابراین در هنگام مصرف باید بسیار مراقب باشید تا با اعضای بدن موجودات زنده برخورد نداشته باشد. وگرنه فرد دچار سوختگی بر اثر سرما شده و اگر شدت آن زیاد باشد، امکان مرگش نیز وجود دارد.

 

کپسول های برق در اندازه ها و ظرفیت های مختلفی تولید می‌شوند، بنابراین می‌توان از آنها در منزل، پارکینگ، کارخانه ها، کارگاه ها، انبار ها و ... استفاده کرد. قیمت کپسول آتش نشانی برق به مواردی مانند ظرفیت و برند تولید کننده آن بستگی دارد. همچنین ناگفته نماند که برای تشخیص این خاموش کننده ها می‌توانید به رنگ بدنه آنها دقت کنید. این محصولات با رنگ بدنه قرمز به همراه یک نوار مشکی روی آن تولید می‌شوند که روی نوار مشکی عبارت CO2 نوشته شده. به این طریق می‌توان این خاموش کننده ها را از دیگر انواع کپسول ها تشخیص داد. نکته ای که نباید فراموش کنید این است که از این کپسول ها تنها برای حریق های برقی ولتاژ پایین باید استفاده کنید.

موسسه تجهیزات ایمنی و آتش نشانی رهاورد
موسسه تجهیزات ایمنی و آتش نشانی رهاورد فروشگاه رهاورد با بیش از 20 سال سابقه در زمینه عرضه و پخش انواع تجهیزات ایمنی و آتش نشانی از قبیل کپسول، لباس، اسپرینکلر و ... فعالیت می‌کند.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋