Pedar Khob

Pedar Khob

بررسی کامل و تفضیلی فن کویل

انواع فن کویل دیواری بر حسب تعداد لوله:

 فن کوئل دیواری به دو دسته دو لوله ای و چهار لوله ای تولید می شوند. دستگاه های دو لوله ای برای ورود یک لوله به آب و یک لوله برای برگشت آن طراحی شده اند. یونیت های فن کویل چهار لوله دارای دو لوله برای ورود آب در کویل ها و دو لوله برای برگشت آب می باشد. فن کویل چهار لوله ای قادر است همزمان آب سرد و گرم تولید کند.

انواع و اقسام سیستم های FanCoil

دستگاه FANCOIL با ظرفیت هوادهی 200 تا 2200 فوت مکعب در دقیقه یا cfm تولید می شوند.
ظرفیت دستگاه بر حسب متر مکعب در ساعت از 340 تا 3750 و بر اساس یک لیتر در ثانیه از 94 تا 1050 لیتر بر ثانیه ظرفیت هوادهی می باشد.
برای مدل‌هایی که کانال‌ها و سقف‌های داخلی دارند، در صورتی که طول کانال بیش از حد طولانی باشد یا شیرها استاندارد نباشند، ظرفیت هوادهی کاهش می‌یابد.

FANCOIL چیست و چگونه کار میکند؟

همانطور که قبلا گفتیم این دستگاه دارای کویل آب و فن می باشد. هنگامی که آب گرم در داخل کویل جریان می یابد، هوای خروجی از دستگاه گرم خواهد بود و زمانی که آب سرد وارد کویل شود، هوای خروجی از دستگاه سرد خواهد بود.
این دستگاه بدون اتصال به لوله های آب سرد و گرم به عنوان یک فن عمل می کند.
این دستگاه دارای فیلتر توری در ورودی هوا می باشد که از ورود گرد و غبار به داخل دستگاه و نشستن روی پروانه فن و کویل جلوگیری می کند.
تمیز کردن گرد و غبار کویل باعث کاهش راندمان دستگاه می شود و تمیز کردن موتور و تیغه فن باعث آسیب به فن و صدا می شود.
فن کوئل دارای موتورهای الکتریکی سه یا چهار مرحله ای هستند که توسط یک سوئیچ سکتور یا دیجیتال کنترل می شوند که معمولاً توسط ترموستات محیطی دیواری کنترل می شوند. بر روی کنترلر دستگاه یا ترموستات دستگاه امکان انتخاب فصل، انتخاب مسافت، روشن و خاموش کردن دستگاه و تعیین دمای مورد نظر و بر روی برخی از مدل ها امکان برنامه ریزی

چگونه فن کوئل ها بر اساس هوادهی تقسیم میشوند؟

این مدل شبیه پنل داخلی کولر گازی است که در بسیاری از موارد جز توسط متخصصین تشخیص داده نمی شود و کولرگازی اشتباه به نظر می رسد.
فضایی از کف را اشغال نمی کند و لوله ها از کف یا سقف باید به محل نصب برسند. این مدل از ظرفیت 200 تا 800 cfm تولید می شود که ظرفیت آن در بازار ارزانتر است.
این دستگاه دارای پنل ABS، کویل مسی، پنکه پلیمری و ریموت کنترل می باشد و همچنین بدون نیاز به نصب ترموستات دیواری می باشد.

فن کویل زمینی چیست؟

این دستگاه در دو نوع روکار و توکار تولید می شود. فن کویل های زمینی در سه نوع صعودی، جلویی و شیب دار تولید می شوند. محدوده ظرفیت این دستگاه از 200 تا 1200 cfm می باشد.
این دستگاه نیاز به ترموستاتی دارد که روی دیوار نصب شود.
برخی از مدل های زمینی دارای پنل الکترونیکی و کنترل از راه دور هستند که بدون ترموستات به خوبی کار می کنند.
از معایب این دستگاه می توان به اشغال فضای زیاد روی زمین اشاره کرد.

فن کویل از نوع سقفی

این دستگاه در دو مدل سقف توکار و سقف روکار تولید می شود که مدل رویه آن به صورت تزیینی در زیر سقف نصب شده و نمایان است.
بسیاری از مدل های فن کویل زمینی به صورت سقف زمینی تولید می شوند که هم روی زمین و هم در زیر سقف قابل نصب هستند. محدوده ظرفیت این مدل از 200 تا 3000 cfm می باشد.
این دستگاه زیر سقف کاذب نصب می شود و فقط دریچه های آن نمایان است. پنکه سقفی توکار با فیلتر یا بدون فیلتر تولید می شود. تفاوت نوع فیلتر ولوم دار و بدون فیلتر در پشت فن دستگاه است که در صورت پر بودن فیلتر پیچ روی فن قابل مشاهده است و دستگاه فاقد فیلتر می باشد.
برخی از دستگاه ها دارای فیلتر زیر دستگاه مانند سقف توکار با فیلتر پلنوم و برخی دارای فیلتر پشت دستگاه هستند.
این دستگاه شکل و ظاهر مناسبی از نوع سقف توکار برای نصب در محل نمایان ندارد و برای کنترل کار نیاز به ترموستات محیطی دارد.

https://tahviehoorsan.com/product/tica-fan-coil/

 

Pedar Khob
Pedar Khob

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋