Pedar Khob

Pedar Khob

چیلر خانگی یا آپارتمانی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در این قسمت سعی داریم تا شما را با یکی از انواع سیستم های چیلر آشنا کنیم که معروف به چیلر خانگی یا آپارتمانی است و شاید شما ندانید اگر قصد خرید یک سیستم تهویه مطبوع را دارید آیا این سیستم برای شما مناسب است یا نه؟

پس در این قسمت شما را با این سیستم آشنا میکنیم که در اصطلاح به مینی چیلر معروف است.

چیلرهای خانگی که با نام مینی چیلر نیز شناخته می شوند، در واقع نوعی کولر مورد استفاده در ساختمان های مسکونی و ویلایی هستند. ساختار کولر خانگی از نظر ساخت داخلی شباهت زیادی به کولرهای هوای سرد دارد. در این مقاله نگاهی دقیق تر به کولرهای خانگی، مشخصات و نحوه عملکرد آنها خواهیم داشت.

مینی چیلر چه کاربردهایی دارد؟

چیلر خانگی کاربردهای زیادی دارد. به عنوان مثال می توان از این دستگاه در منازل مسکونی و ویلایی، بلوک های مطالعه، واحدهای اداری، سینما و بانک ها، دستگاه های صنعتی کوچک و آپارتمان ها استفاده کرد.

مزیت های سیستم مینی چیلر

مزایای سیستم خنک کننده خانه نسبت به سایر سیستم های تهویه عبارتند از:

با توجه به اینکه از مینی چیلر خانگی برای سرمایش و گرمایش محیط استفاده می شود، می توان از آن در تمام طول سال استفاده کرد.
با سیستم سرمایشی منزل نیازی به نصب و خرید سایر کولرهای گازی برای سرمایش و گرمایش نیست.
مینی کولرها در مصرف برق نیز صرفه جویی می کنند.
استفاده از سیستم خنک کننده خانگی نیازی به تجهیزاتی مانند برج خنک کننده، کولر یا موتور خانه ندارد.

چند دسته مینی چیلر یا چیلر خانگی وجود دارد؟

سیستم خنک کننده منزل دارای دو نوع خنک کننده با هوا و خنک کننده آبی می باشد و در اکثر موارد از نوع چیلر خانگی با خنک کننده هوا استفاده می شود. خنک کاری دستگاه در سیستم خنک کننده هوا در قسمت کندانسور و از طریق جریان هوا انجام می شود.

چیلر خانگی در کجا باید نصب شود؟

انتخاب محل نصب به عوامل مختلفی بستگی دارد. چیلر خانگی قابل نصب بر روی پشت بام، تراس و حیاط می باشد. محل نصب باید به گونه ای باشد که تهویه بدون مشکل انجام شود. از طرفی در صورت امکان قرار دادن کندانسور و تهویه بهتر است با وزش بادهای منطقه در یک جهت باشد. البته ذکر این نکته ضروری است که هنگام نصب چیلر خانگی باید به همسایگان توجه داشت. دستگاه و خروجی هوای گرم نباید مزاحمتی برای ساختمان های اطراف ایجاد کند.

نکته دیگری که در محل نصب باید به آن توجه کرد این است که دستگاه در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد. امکان دسترسی برای تعمیر و سرویس یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب محل نصب دستگاه می باشد.

منبع: خرید مینی چیلر

Pedar Khob
Pedar Khob

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
seogoodgirl1
تعمیر و سرویس مینی چیلر در برندهای مختلف

https://imenservicesedaghat.com/post/109/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%88-%D8%B3%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%84%D8%B1
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋