نی نی بلاگ

نی نی بلاگ

عکس نی نی، تربیت کودکان، مراقبت زنان، دوران بارداری

آیا می توانیم در دوران بارداری عطر و ادکلن بزنیم؟

آیا در دوران بارداری می‌تونیم عطر و ادکلن بزنیم؟

عطر زدن در بارداری مجازه؟

یکی از دغدغه‌های خانمای باردار اینه که در دوران بارداری می‌تونیم عطر و ادکلن بزنیم یا نه؟ داشتن بوی خوش همیشه برای هر کسی یه موضوع مهمه! هر چند ممکنه شرایط بارداری طوری باشه که مادر نتونه خیلی مثل گذشته به خودش برسه؛ اما استفاده از عطر و اسپری زمانی نمی‌بره و یه راه‌حل خوب برای مرتب بودنه. مشکلی که وجود داره، ترکیبات عطر و ادکلنه که ممکنه نگرانی برای سلامت مادر و جنین رو به همراه داشته باشه. در ادامه می‌خوایم در مورد اینکه در دوران بارداری می‌تونیم عطر و ادکلن بزنیم یا نه صحبت کنیم.

عطر زدن در بارداری مجازه؟

استفاده از عطر و ادکلن در بارداری و اثر آن بر مادر

ممکنه بعضی از خانمای باردار این سوال رو داشته باشن که آیا در دوران بارداری می‌تونیم عطر و ادکلن بزنیم یا نه؛ اما برخی حتی نمی‌تونن از این عطرا استفاده کنن. اکثر خانما در این زمان به شدت نسبت به بوها حساس می‌شن. نه تنها بوهای بد حالشون رو به هم می‌زنه، بلکه بوی عطر و ادکلن هم ممکنه تأثیر منفی روشون داشته باشه. بوی عطر به خصوص بوهای تند، اکثر اوقات باعث ایجاد حالت تهوع، سرگیجه، سردرد و مواردی از این قبیل می‌شه.

البته بعضی مواقع استفاده از عطر و ادکلن در دوران بارداری به ظاهر مشکلی برای مادر به دنبال نداره؛ اما ممکنه باعث مشکلات تنفسی، گرفتگی بینی و مواردی از این قبیل بشه. به خصوص عطرایی که دارای مقدار زیادی الکل در ترکیبات خودشون هستن، اگه مقدار زیادی الکل وارد ریه بشه، ممکنه به مرور تأثیر منفی روی سلامت عمومی مادر و جنین داشته باشه. از طرفی مشکلاتی مثل حساسیتای پوستی رو هم ممکنه به دنبال داشته باشه و پوست رو تحریک کنه.

بهترین انواع عطر و ادکلن در دوران بارداری کدوما هستن؟

هر چند استفاده از عطر و ادکلن در دوران بارداری ممکنه مشکلاتی رو به همراه داشته باشه؛ اما معمولاً خانمای باردار نمی‌تونن اونو کاملاً کنار بذارن و برای برخی مواقع نیازه تا عطر خوب و مناسبی رو تهیه کنن و ازش بهره ببرن. به طور کلی پزشکا نمی‌گن که اصلاً توی دوران بارداری عطر نزنین، بلکه بهتره یه عطر مناسب برای این موقع بخرین. مهم‌تر از همه فاکتورایی که باید در نظر بگیرین، عطر باید ملایم باشه. عطرای تند ممکنه حساسیت بیشتری رو براتون ایجاد کنن. حتی این احتمال وجود داره که چند بار که ازش استفاده کردین، از بوش بدتون بیاد و دیگه براتون قابل استفاده نباشه و حالتونو بد کنه. بهتره هزینه بیشتری برای عطر دوران بارداری کنار بذارین و عطرای اصل رو تهیه کنین. این عطرا معمولاً میزان الکل بسیار کمی دارن یا کاملاً بدون الکل هستن. به همین علت بسیاری از مشکلاتی که استفاده از عطر و ادکلن در دوران بارداری به همراه دارن رو نخواهند داشت.

چه عطرایی در دوران بارداری استفاده نکنیم؟

اگر دغدغه‌تون اینه که در دوران بارداری می‌تونیم عطر و ادکلن بزنیم؟ بهتره این موضوع رو بدونین که هر عطری مشکل‌ساز نیست. با این حال اگه می‌تونین از هر عطری استفاده کنین و حساسیتی بهشون نشون نمی‌دین، باید ادکلنایی رو که دارای ترکیبات مضر هستن کنار بذارین. عطرایی که فتالات و جایگزینای اونو در ترکیبات خودشون دارن، برای دوران بارداری بسیار مضرن و نباید ازشون استفاده کنین. این مواد باعث می‌شه تا مشکلات هورمونی برای مادر ایجاد بشه. تأثیر عطر بر بچه هم کم نیست و نباید هر عطری رو که دم دستتون هست استفاده کنین. ترکیباتی مثل قطران زغال‌سنگ، پلی‌اتیلن، فرمالدهید، روغن‌های مختلف، فراورده‌های نفتی و ترکیباتی از این قبیل ممکنه در عطرای زیادی وجود داشته باشن و همگی برای مادر و جنین مضر هستن.

در دوران بارداری می‌تونیم عطر و ادکلن بزنیم؟

در دوران بارداری می‌تونیم عطر و ادکلن بزنیم؟

به هر حال نیازه گاهی اوقات از عطر و ادکلن در دوران بارداری استفاده کنین. مگر این که ویار بارداری بهتون اجازه استفاده از هیچ عطری رو نده. می‌تونین از عطرای ملایم، بدون الکل و اصل استفاده کنین تا کمترین تأثیر رو روی مادر و جنین داشته باشن. البته هر چه میزان مصرف عطر و ادکلن رو توی دوران بارداری کمتر کنین، براتون بهتره.

حتماً قبل از این که به این موضوع فکر کنین که در دوران بارداری می‌تونیم عطر و ادکلن بزنیم، ترکیبات عطرتون رو بررسی کنین و اگر ترکیبات مضر داشت، اونو کنار بذارین. بعضی از این ترکیبات توسط پوست یا ریه جذب می‌شن و ممکنه نه تنها سلامت مادر، بلکه سلامت جنین رو هم تحت تأثیر قرار بدن. پس با حساسیت بیشتری توی دوران بارداری عطر و ادکلنتون رو انتخاب کنین.

 

 

 

نی نی بلاگ
نی نی بلاگ عکس نی نی، تربیت کودکان، مراقبت زنان، دوران بارداری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋