راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

آیا وزوز گوش به مرور زمان از بین می رود؟

وزوز گوش یک مشکل بسیار شایع برای سلامت گوش است که حدود 15 درصد از جمعیت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با صدای زنگ در گوش مشخص می‌شود که می‌تواند از صدای بسیار ملایم تا شدید و دائمی متغیر باشد. برخی از افراد ممکن است صدای کلیک، زمزمه یا صدای ضربان قلب خود را نیز تجربه کنند. وزوز گوش می‌تواند تأثیر زیادی بر زندگی روزمره شما داشته باشد زیرا تمرکز روی کار، خواب و مکالمه را دشوار می‌کند. اگر دچار وزوز گوش هستید بهتر است همیشه به یک پزشک گوش و حلق و بینی مراجعه کرده و به دنبال درمان باشید. طیف گسترده‌ای از عوامل مختلف وجود دارد که می‌تواند باعث وزوز گوش شود و برای کاهش علائم به درمان نیاز داشته باشید. اینها برخی از شایع ترین علل وزوز گوش هستند:

افزایش سن:

با افزایش سن ممکن است کمی از دست دادن شنوایی را تجربه کنید. هنگامی که این اتفاق می‌افتد علائم وزوز شدیدتر می‌شوند زیرا با صداهای خارجی پوشانده نمی‌شوند. اگر وزوز گوش شما بیشتر قابل توجه است باید شنوایی خود را توسط یک پزشک گوش و حلق و بینی بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که مشکل کم شنوایی وجود ندارد.

 آسیب دیدن مویرگ گوش:

سلول‌های مویی داخل گوش می‌توانند در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض صداهای بلند آسیب ببینند و این می‌تواند منجر به وزوز گوش شود. این امر در افرادی که از طریق هدفون به موسیقی با صدای بلند گوش می‌دهند یا در محیطی با صدای بلند مانند کف کارخانه کار می‌کنند بسیار رایج است. استفاده از محافظ گوش می‌تواند به جلوگیری از این امر کمک کند اما اگر اقدامات احتیاطی درست را انجام ندهید ممکن است آسیب جدی زده شود.

 وجود عفونت گوش:

اگر عفونت گوش دارید ممکن است برخی از علائم وزوز گوش را تجربه کنید. علائم باید موقتی باشند اما مهم است که علت اصلی عفونت گوش توسط پزشک گوش و حلق و بینی درمان شود.

 تجمع جرم گوش:

تجمع جرم گوش در طول زمان نیز می‌تواند باعث وزوز گوش شود. اگر به پزشک گوش و حلق و بینی مراجعه کنید آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا این جرم گوش اضافی را بردارید و متوجه کاهش علائم خود شوید. اگر این کار را نکنید این نشانه آن است که چیز دیگری باعث ایجاد وزوز می‌شود.

 سوراخ شدن پرده گوش:

وزوز گوش همچنین می‌تواند ناشی از سوراخ شدن پرده گوش باشد که می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. قرار گرفتن در معرض صداهای بلند، تغییر فشار ناشی از پرواز یا غواصی و عفونت‌ها همگی از علل شایع سوراخ شدن پرده گوش هستند. اگر شک دارید که پرده گوش شما آسیب دیده است باید با یک پزشک گوش و حلق و بینی مشورت کنید. هنگامی که پرده گوش شما بهبود یافت باید متوجه کاهش علائم وزوز گوش شوید.

 وجود بیماری‌ها عروقی و خونی:

اگر می‌توانید ضربان قلب خود را خیلی واضح بشنوید این می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که وزوز گوش شما ناشی از یک بیماری عروق خونی مانند فشار خون بالا یا انسداد رگ‌های خونی می‌باشد. مهم است که به دنبال مشاوره پزشکی باشید زیرا این مسائل می‌تواند باعث مشکلات جدی تری برای سلامتی شود.

نتیجه‌گیری:

اگر وزوز گوش دارید به احتمال زیاد نیاز به مشاوره با یک پزشک گوش و حلق و بینی خواهید داشت زیرا در بیشتر موارد به سادگی و خود به خود از بین نمی‌رود. گاهی اوقات ممکن است در اثر قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض صداهای بلند وزوز گوش را تجربه کنید و پس از چند روز بهبود یابد. با این حال معمولاً یک علت زمینه‌ای وجود دارد که باید توسط پزشک بررسی شود. وزوز گوش که در اثر عفونت گوش ایجاد می‌شود جرم گوش را از بین می‌برد. این ممکن است مصرف آنتی بیوتیک برای رفع عفونت یا سرنگ زدن گوش برای حذف موم اضافی باشد. هنگامی که علت اصلی برطرف شد متوجه خواهید شد که وزوز گوش از بین می رود.


 اگر مشکل رگ خونی دارید انجام اقداماتی برای کاهش فشار خون و رفع انسداد رگ‌های خونی نیز علائم وزوز شما را کاهش می‌دهد. دستگاه‌های پوشیدنی مانند سمعک وجود دارد که می‌تواند به پوشاندن صداهای زنگ یا زمزمه کمک کند و کمتر به چشم بیاید. داروها در برخی موارد نیز می‌توانند کمک کننده باشند اما عوارض جانبی دارند و بنابراین اغلب استفاده نمی‌شوند. در اکثر موارد وزوز گوش خود به خود از بین نمی‌رود. مهم است که به پزشک گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا بتواند علت اصلی وزوز گوش شما را شناسایی کرده و با آن مقابله کند. اگر علت قابل درمان وجود نداشته باشد آنها می‌توانند به شما در یافتن راه‌هایی برای مدیریت علائم کمک کنند.

منبع:

mountainent.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋