راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

چگونه فصل سرماخوردگی و آنفولانزا را بدون بیمار شدن پشت سر بگذاریم؟

واکسن آنفولانزا بزنید:

دریافت واکسن آنفولانزا می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری بالقوه ناتوان‌کننده را در حدود 50 تا 60 درصد کاهش دهد. در صورت ابتلا به آنفولانزا، تزریق واکسن آنفولانزا نیز می‌تواند علائم شما را خفیف‌تر کند. این امر به ویژه در طول همه‌گیری COVID-19مهم است.

 دستانتان را بشویید:

کف کردن با آب و صابون و سپس شستشوی آن برای حداقل 20 ثانیه بهترین راه برای خلاص شدن از شر میکروب‌ها است. بهترین حالت دوم استفاده از ضدعفونی‌کننده دست حاوی حداقل 60 درصد الکل است.

خواب کافی داشته باشید:

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد نکته کلیدی تنها داشتن مقدار مناسب خواب نیست بلکه ثابت نگه داشتن برنامه‌های شماست. بیدار ماندن و خوابیدن نیم ساعت در تعطیلات آخر هفته خوب است، اما اگر زمان خواب یا بیداری بیش از یک ساعت تغییر کند می‌تواند در ریتم شبانه روزی اختلال ایجاد کند.

رژیم غذایی خود را اصلاح کنید:

خوردن فیبر بیشتر موجود در میوه‌ها، سبزیجات و غلات تازه می‌تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند و به نوبه خود به سیستم ایمنی شما اجازه می‌دهد تا عملکرد بهتری داشته باشد. شکر باعث افزایش سطح انسولین می‌شود و انسولین التهاب را افزایش می‌دهد.

مکمل‌های مناسب مصرف کنید:

برخی از کارشناسان توصیه می‌کنند که دادن ویتأمین D (که در بسیاری از مولتی ویتأمین‌های کودکان وجود دارد)، ویتأمین C (بهترین منابع برخی از میوه‌ها و سبزیجات از جمله پرتقال، گریپ فروت، فلفل دلمه‌ای و کلم پیچ) و یک پروبیوتیک بوده‌اند بسیار مفید است. ویتأمین C مدتهاست که به عنوان یک مبارزه‌کننده با سرماخوردگی و آنفولانزا معرفی شده است به خصوص اگر کمبود آن را داشته باشید.

 مصرف پروبیوتیک‌ها:

پروبیوتیک‌ها نیز بسیار مفید هستند. باکتری‌های مفید آرامش را در سراسر دستگاه گوارش حفظ می‌کنند، التهاب را کاهش می‌دهند و به نوبه خود به سیستم ایمنی شما کمک می‌کنند تا به ویروس‌هایی مانند سرماخوردگی واکنش مناسبی نشان دهد.

 

منبع:

www.parents.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋