راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

۸ فایده سیب برای سلامتی

حاوی مواد مغذی می‌باشد:

سیب به عنوان میوه‌ای با مواد مغذی در نظر گرفته می‌شود. سیب همچنین منبع غنی پلی فنول‌ها لوده که گروه مهمی از آنتی اکسیدان‌ها است. آنتی اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که از سلول‌های شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند و مولکول‌های مضری هستند که در ایجاد شرایط مزمن مانند بیماری قلبی و سرطان نقش دارند.

به کاهش وزن کمک می‌کند:

افزایش احساس سیری به عنوان یک استراتژی کاهش وزن عمل می‌کند زیرا به مدیریت اشتهای شما کمک می‌کند. این به نوبه خود ممکن است شما را به کاهش انرژی دریافتی خود سوق دهد. خوردن سیب کامل احساس سیری را تا ۴ ساعت بیشتر از مصرف مقدار مساوی پوره یا آب سیب افزایش داد زیرا سیب‌های کامل پوره درد معده را کاهش می‌دهند. جالب اینجاست که پلی فنول‌های سیب ممکن است اثرات ضد چاقی نیز داشته باشند

برای قلب مفید است:

سیب با خطر کمتر بیماری قلبی مرتبط است زیرا آن‌ها حاوی فیبر محلول هستند. این نوع فیبر می‌تواند به کاهش سطح کلسترول خون شما کمک کند. دلیل دیگر ممکن است این باشد که آن‌ها پلی فنول ارائه می‌دهند. برخی از این‌ها یعنی فلاونوئید اپی کاتچین ممکن است فشار خون را کاهش دهند.

به کاهش دیابت کمک می‌کند:

خوردن سیب همچنین ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. مجموعه‌ای از مطالعات نشان داد که خوردن سیب و گلابی با کاهش ۱۸ درصدی خطر دیابت نوع ۲ مرتبط است. در واقع تنها یک وعده در هفته ممکن است خطر دیابت را تا ۳ درصد کاهش دهد. اثرات ضد التهابی کوئرستین ممکن است مقاومت به انسولین را کاهش دهد که یک عامل خطر بزرگ برای شروع دیابت است. در همین حال اعتقاد بر این است که فلوریدزین جذب قند را در روده‌ها کاهش می‌دهد و به کاهش بار قند خون و در نتیجه کاهش خطر دیابت کمک می‌کند.

سلامت روده را تقویت می‌کند:

سیب حاوی پکتین است. نوعی فیبر که به عنوان یک پری بیوتیک عمل می‌کند. این بدان معنی است که میکروبیوتای روده شما را تغذیه می‌کند. میکروبیوتای روده شما با درگیر شدن در بسیاری از عملکرد‌های مرتبط با سلامت و بیماری نقش اساسی در بهزیستی کلی شما ایفا می‌کند. روده سالم اغلب کلید سلامتی بهتر است. از آنجایی که فیبر غذایی قابل هضم نیست پکتین دست نخورده به روده بزرگ شما می‌رسد و باعث رشد باکتری‌های خوب می‌شود.

ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند:

آنتی اکسیدان‌های موجود در سیب ممکن است اثرات مفیدی در برابر انواع خاصی از سرطان‌ها از جمله سرطان‌های ریه، سینه و دستگاه گوارش داشته باشند. علاوه بر این یک مطالعه در زنان گزارش داد که مصرف بیشتر سیب با خطر کمتر مرگ ناشی از سرطان مرتبط است. محتوای فیبر سیب همچنین ممکن است به خواص مبارزه با سرطان آن کمک کند.

باعث بهبود آسم می‌شود:

سیب‌های غنی از آنتی اکسیدان ممکن است به محافظت از ریه‌های شما در برابر آسیب اکسیداتیو کمک کنند. پوست سیب سرشار از آنتی اکسیدان کوئرستین است که می‌تواند به تنظیم سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب کمک کند. از نظر تئوری این می‌تواند سیب‌ها را در برابر مراحل پایانی پاسخ‌های آسم برونش مؤثر کند. به طور مشابه سایر ترکیبات موجود در سیب از جمله موادی به نام پروآنتوسیانیدین ممکن است التهاب راه هوایی آسم آلرژیک را کاهش داده یا از آن جلوگیری کند.

ممکن است به محافظت از مغز شما کمک کند:

کورستین موجود در سیب ممکن است از مغز شما در برابر آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت کند. تحقیقات روی موش‌ها نشان می‌دهد که اثرات آنتی‌اکسیدانی کورستین ممکن است از مغز و اعصاب در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت کند و از آسیب‌هایی که می‌تواند منجر به بیماری‌های مغزی تحلیل‌برنده مانند بیماری آلزایمر یا زوال عقل شود جلوگیری می‌کند. علاوه بر این کورستین ممکن است با تنظیم نشانگر‌های استرس اکسیداتیو و التهابی از آسیب عصبی مرتبط با استرس جلوگیری کند.

نتیجه‌گیری:

سیب یک میوه فوق‌العاده مغذی است که فواید متعددی برای سلامتی دارد. آن‌ها سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان هستند. خوردن آن‌ها با کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن از جمله دیابت، بیماری قلبی و سرطان مرتبط است. سیب همچنین ممکن است باعث کاهش وزن و بهبود سلامت روده و مغز شود.

 

منبع:

 

[https://www.healthline.com/nutrition/10-health-benefits-of-apples#How-to-peel-an-apple](https://www.healthline.com/nutrition/10-health-benefits-of-apples#How-to-peel-an-apple "‌")

 

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋