راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

وجود خون در مدفوع چه مفهومی دارد؟

اگر بعد از پاک کردن و شستن خود خون در اجابت مزاج یا روی دستمال توالت ظاهر شود باید به پزشک مراجعه کنید و این موضوع را نادیده نگیرید. مشاهده آثار خون در مدفوع در واقع یکی از شایع‌ترین شکایاتی است که بیماران به دلیل آن به پزشک مراجعه می‌کنند. این سیگنال نشان می‌دهد که در جایی در دستگاه گوارش شما خونریزی وجود دارد. رنگ خون یک سرنخ مهم در تعیین منبع خونریزی بوده و خون تیره یا قیری ممکن است نشان دهنده خونریزی در قسمت بالایی دستگاه گوارش باشد در حالی که خون قرمز روشن به احتمال زیاد از قسمت پایینی دستگاه که شامل روده بزرگ، رکتوم و مقعد ظاهر می‌شود. بیشتر اوقات مشخص خواهد شد که خون در مدفوع ناشی از شرایط خوش‌خیم مانند هموروئید است. با این حال در برخی موارد می‌تواند نشانه‌ای از یک اختلال بالقوه تهدید‌کننده زندگی باشد. به این ترتیب همیشه باید توسط یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی ارزیابی شود.

هنگام مراجعه به پزشک چه اتفاقی می‌افتد؟

برای ارزیابی خون در مدفوع پزشک با گرفتن سابقه پزشکی و انجام معاینه فیزیکی شروع می‌کند. معاینه فیزیکی شامل معاینه مقعدی می‌شود تا مشخص شود که آیا خونریزی به دلیل هموروئید، شقاق یا پولیپ مقعد یا تومور بوده یا ممکن است سرطانی باشد یا نباشد. همچنین ممکن است پزشک آزمایش خون را برای بررسی مشکلات لخته شدن خون، کم خونی یا عفونت‌هایی که می‌توانند باعث خونریزی شوند تجویز کند. اگر هیچ منبع واضحی از خونریزی یافت نشد ممکن است نیاز به انجام آزمایشات اضافی برای تعیین علت مشکل باشد. این آزمایش‌ها ممکن است شامل کولونوسکوپی، آندوسکوپی فوقانی و گاهی دیگر روش‌های تصویربرداری تخصصی باشد. بر اساس نتایج معاینه فیزیکی و سایر معاینات تشخیصی پزشک تعیین می‌کند که چه چیزی باعث خونریزی می‌شود و یک برنامه درمانی مناسب را تدوین می‌کند. تشخیص‌ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

- هموروئید

- شقاق مقعدی

- آنژیودیسپلازی

- بیماری التهابی روده

- کولیت ایسکمیک

- سرطان کولورکتال یا مقعد

وجود خون در مدفوع چگونه درمان می‌شود؟

درمان‌هایی که پزشک شما تجویز می‌کند بسته به تشخیص آن‌ها بسیار متفاوت بوده و ممکن است شامل دارو‌ها، روش‌های اندوسکوپی کم تهاجمی برای توقف خونریزی یا در برخی موارد جراحی باشند. برای برخی از تشخیص‌ها درمان شما ممکن است شامل یا حتی محدود به برخی درمان‌های خانگی ساده مانند خوردن رژیم غذایی با فیبر بالا برای رفع یبوست، تسکین شقاق مقعد و هموروئید باشد.

 

منبع:

www.uhhospitals.org

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋