راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

آیا آناناس سطح قند خون را افزایش می دهد؟

اگر دیابت دارید این احتمال وجود دارد که کمی نسبت به مصرف میوه‌ها تردید داشته باشید. از این گذشته احتمالاً شنیده‌اید که برخی از میوه‌ها برای بیماران دیابتی ممنوع هستند زیرا ممکن است قند خون را افزایش دهند. با این حال افراد مبتلا به دیابت باید از میوه‌های تازه و مختلف استفاده کنند. اگر دیابت نوع 1 یا 2 دارید ممکن است در مورد برخی از میوه‌ها به شما هشدار داده شده باشد به خصوص مصرف آناناس. اگر از بیماری‌هایی مانند دیابت رنج می‌برید همچنان‌ایده خوبی است که هنگام وارد کردن آناناس به رژیم غذایی خود محتاط باشید. به یاد داشته باشید که بدن هر فردی متفاوت است. بنابراین مصرف مقدار و نوع میوه می‌تواند با دیگران متفاوت باشد. ‌ایده خوبی است که با یک ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی یا متخصص تغذیه صحبت کنید تا بفهمید که آیا آناناس میوه خوبی برای رژیم غذایی شما است یا خیر.

آناناس چه فواید تغذیه‌ای دارد؟

 آنتی اکسیدان‌ها:

آناناس‌ها سرشار از آنتی اکسیدان‌های خاصی مانند فلاونوئید‌ها و اسید‌های فنولیک هستند. آنتی اکسیدان‌ها با ساخت رادیکال‌های آزاد در بدن مبارزه می‌کنند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی می‌باشند که حاوی الکترون‌های جفت نشده هستند. اگر مراقب نباشید آن‌ها می‌توانند الکترون‌ها را از سلول‌های دیگر ربوده و باعث آسیب سلولی و بافتی و شرایط مزمن شوند. آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند با برخی از این موارد مبارزه کنند و به پیشگیری از سرطان، دیابت و بیماری قلبی کمک کنند.

مواد مغذی:

آناناس از نظر تغذیه‌ای بسیار مفید است. آن‌ها سرشار از ویتأمین‌ها و مواد معدنی هستند. آناناس حاوی مقادیر زیادی منگنز است و منبع خوبی از ویتأمین C است. همچنین دارای فیبر بالا، ویتأمین B6، ویتأمین K، پتاسیم، فولات، آهن و مس است. منگنز یک ماده معدنی است که به طور طبیعی در گیاهان وجود دارد و دارای خواص آنتی اکسیدانی است. ویتأمین C یک ماده مغذی ضروری است که سیستم ایمنی شما را بهبود می‌بخشد، رشد را بهبود می‌بخشد و به بدن شما کمک می‌کند تا برخی از مواد مغذی را از غذا‌هایی که می‌خورید جذب کند.

 کربوهیدرات‌ها:

کربوهیدرات‌ها از غذا‌هایی که می‌خوریم تجزیه شده و به قند تبدیل می‌شوند تا به عنوان انرژی توسط بدن شما استفاده شود. در مقایسه با آناناس تازه آناناس‌های کنسرو شده ممکن است قند بیشتری داشته باشند که ممکن است محتوای قند کلی را افزایش دهد. آناناس همچنین دارای فیبر بالایی است که جذب قند بدن شما به جریان خون را کند می‌کند. اگر رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارید یا باید سطح گلوکز خون خود را به دقت حفظ کنید از مصرف کنسرو آناناس و آب آناناس غیر طبیعی خودداری کنید. میوه‌های کنسرو شده اغلب قند‌های اضافه دارند بنابراین سعی کنید دوز روزانه میوه خود را از میوه‌های تازه و طبیعی دریافت کنید.

آناناس چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

آن‌ها نه تنها مملو از ویتأمین‌ها و مواد معدنی هستند بلکه فواید زیادی برای سلامتی دارند و ممکن است به پیشگیری از بیماری‌های مزمن کمک کنند. در اینجا برخی از فواید آناناس آورده شده است:

 التهاب را کاهش می‌دهد:

آناناس سرشار از ماده مغذی بروملین است. بروملین مورد مطالعه قرار گرفته و مشخص شده است که التهاب را پس از مصرف کاهش می‌دهد. کاهش التهاب می‌تواند به پیشگیری از بیماری مزمن کمک کند.

 به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند:

خواص ضد التهابی موجود در آناناس ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند. سرطان بیماری است که باعث رشد سلولی کنترل نشده می‌شود. گلبول‌های سفید خون سلول‌هایی هستند که بدن شما برای مبارزه با عفونت و بیماری به آن‌ها تکیه می‌کند.

 باعث کاهش وزن و سلامت گوارش می‌شود:

در حالی که تحقیقات در این مورد هنوز در حال انجام است اما برخی از آن‌ها نشان می‌دهد که بین خوردن آناناس و کاهش وزن ارتباط وجود دارد. این به دلیل آنزیم‌های موجود در میوه مانند بروملین بوده که باعث هضم غذا می‌شود. همراه با فیبر موجود در آناناس این میوه ممکن است یک مکمل عالی برای حفظ سلامت سیستم گوارشی باشد.

 درد آرتریت را تسکین می‌دهد:

بسیاری از انواع مختلف آرتریت باعث التهاب در داخل و اطراف مفاصل می‌شوند. بروملین که در آناناس یافت می‌شود به دلیل خواص ضد التهابی آن شناخته شده است. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف بروملین ممکن است به اندازه دارو‌های مسکن درد را تسکین دهد.

سلامت استخوان‌ها را افزایش می‌دهد:

منگنز باعث افزایش تراکم استخوان می‌شود و ممکن است برای حفظ استخوان‌های قوی و سالم ضروری باشد. آناناس مملو از این ماده معدنی بوده و بنابراین مصرف یک وعده آناناس در هفته ممکن است به شما کمک کند تا سلامت استخوان‌های خود را حفظ کنید.

چگونه آناناس را برش بزنیم؟

1. قسمت بالایی (قسمت برگدار) را برش دهید

2. اجازه دهید 20-30 دقیقه وارونه بماند

3. پوست را از کناره‌ها جدا کنید

4. نصفش کنید

5. آن را به چهار قسمت برش دهید

6. داخل ظرف مورد نظر بگذارید

 

منبع:

www.nutrisense.io

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋