راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

چگونه خشکی واژن را درمان کنیم؟

تقریباً هر خانمی خشکی واژن را تجربه کرده است. این بیماری زنان را در هر سنی و به دلایل مختلف تحت تأثیر قرار می‌دهد. اکثر زنان حداقل یک بار در زندگی خود با خشکی واژن روبرو می‌شوند. هنگامی که دیواره‌های واژن شما بیش از حد خشک شود ممکن است در حین رابطه جنسی دچار درد یا کبودی و همچنین خارش، سوزش و مشکلات ادراری شوید. در زیر برخی از درمان‌ها برای خشکی واژن آورده شده است:

 استفاده از مرطوب‌کننده‌های واژن:

برای درمان و جلوگیری از خشکی و ناراحتی می‌توانید از مرطوب‌کننده واژن استفاده کنید. مرطوب‌کننده‌های واژن به سالم‌تر شدن بافت واژن کمک می‌کنند. اکثر محصولات مرطوب‌کننده واژن برای استفاده در داخل واژن و خارج از آن بی‌خطر هستند. اما همیشه دستورالعمل‌ها را بخوانید و اگر مطمئن نیستید از ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود بپرسید. فقط از مرطوب‌کننده‌های فرموله شده برای ناحیه تناسلی استفاده کنید.

 استفاده از روان‌کننده‌ها:

بهتر است قبل از فعالیت جنسی از یک روان‌کننده برای افزایش راحتی و کاهش خشکی استفاده کنید و با تنوع بسیار زیادی که دارند مطمئناً یکی را پیدا خواهید کرد که برای شما مناسب باشد.

 استفاده از روان‌کننده‌های مبتنی بر آب:

روغن‌کننده‌های مبتنی بر آب معمولاً دارای حداقل مواد هستند و احتمال کمی برای ایجاد تحریک یا واکنش دارند. اما از آنجایی که آن‌ها بر پایه آب هستند اگر به دنبال یک روان‌کننده طبیعی هستید که برای استفاده با کاندوم ایمن باشد، گزینه‌های مبتنی بر آب را بررسی کنید. به دنبال روغن‌هایی باشید که حاوی گلیسیرین یا آلوئه ورا هستند و همچنین خیلی راحت شسته می‌شوند.

 استفاده از روان‌کننده‌های مبتنی بر سیلیکون:

برای ماندگاری طولانی‌تر، روان‌کننده ضخیم‌تر و لغزش بیشتر روان‌کننده‌های مبتنی بر سیلیکون را امتحان کنید. فقط توجه داشته باشید که این محصولات دارای معایب احتمالی هستند از جمله:

 برخی افراد به سیلیکون حساسیت دارند

 شستن آن‌ها دشوارتر است

آیا از دارو‌های خشکی واژن می‌توان استفاده کرد؟

اگر مرطوب‌کننده‌ها و روان‌کننده‌های واژن تأثیری نداشتند ممکن است زمان دارو‌های تجویزی فرا رسیده باشد. اما نکته مهم این است که این دارو‌ها فقط برای زنان یائسه هستند. اگر معیار‌ها را داشته باشید پزشک ممکن است موارد زیر را تجویز کند:

 کرم‌ها، قرص‌ها یا حلقه‌های مبتنی بر استروژن:

شما از این محصولات مستقیماً در واژن خود نیز استفاده می‌کنید. حلقه‌ها، قرص‌ها و کرم‌هااستروژن را در واژن افزایش می‌دهن، بنابراین این محصولات خطر عوارض جانبی کمی دارند و برای بسیاری از زنان پس از یائسگی بی‌خطر هستند.

 استفاده از قرص هورمونی:

این قرص غیر هورمونی به ضخیم شدن بافت واژن و مبارزه با آتروفی کمک می‌کند.

 استفاده از روش‌های جوانسازی واژن:

اگر به دنبال درمانی هستید که شامل دارو یا کرم نباشد جوانسازی واژن ممکن است ارزش بررسی را داشته باشد. در این روش‌ها از لیزر یا امواج رادیویی برای تحریک رشد بافت جدید در دیواره واژن استفاده می‌شود. درمان‌های لیزر واژن و فرکانس رادیویی خراش‌های کوچکی در دیواره واژن ایجاد می‌کنند. بهبود بافت باعث ضخیم شدن دیواره‌های واژن می‌شود.

نتیجه‌گیری:

خشکی واژن یک مشکل رایج است و بسیاری از خانم‌ها را اذیت می‌کند و در این مواقع بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

 

منبع:

health.clevelandclinic.org

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋