راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

آیا باید با شروع 40 سالگی غربالگری انجام داد؟

در مورد غربالگری‌های سلامت هیچ قانون یکسانی وجود ندارد. دستورالعمل‌ها برای جمعیت عمومی در نظر گرفته شده است بنابراین باید با پزشک مراقبت‌های اولیه خود در مورد اینکه چه زمانی غربالگری‌های خاص برای شما مناسب است صحبت کنید. غربالگری‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه آورده شده است:

 

غربالگری سرطان سینه:

زنان بهتر است در سن 40 سالگی یک ماموگرافی پایه (اولین) را بدون توجه به عوامل خطرشان انجام دهند و پس از آن هر سال ماموگرافی غربالگری سالانه را انجام دهند. ماموگرافی یک اشعه ایکس غیر تهاجمی است که می‌تواند سرطان سینه و سایر ناهنجاری‌ها را تشخیص دهد. این امر شانس بقا را بهبود می‌بخشد و می‌تواند به جلوگیری از درمان گسترده‌تر کمک کند.

 غربالگری دیابت:

از سن 35 سالگی مردان و زنان باید غربالگری دیابت را شروع کنند به خصوص اگر اضافه وزن دارید یا چاق هستید. فردی با عوامل خطر متعدد مانند سابقه خانوادگی، فشار خون بالا یا کلسترول بالا زندگی می‌کند باید زودترغربالگری شود. پزشکان از یک آزمایش ساده قند خون برای غربالگری دیابت استفاده می‌کنند.

 غربالگری سرطان پروستات:

مردان باید در سن 45 سالگی با پزشکان خود درباره غربالگری سرطان پروستات صحبت کنند. اگر سطح PSA شما در مقایسه با سایر همسن و سال‌هایتان بسیار بالا باشد یا وقتی وارد 50 سالگی می‌شوید بیشتر شود در خطر ابتلا به سرطان و ابتلا به سرطان تهدیدکننده زندگی قرار دارید. مردانی که در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان پروستات هستند غربالگری‌های مکرر بیشتری انجام می‌دهند، در حالی که مردانی که در معرض خطر کمتری هستند کمتر این غربالگری را انجام می‌دهند.

 آزمایش تراکم استخوان:

آزمایش تراکم استخوان برای زنان 65 سال و بالاتر و برای زنان جوان‌تر که در دوران یائسگی قرار گرفته‌اند و در معرض افزایش خطر پوکی استخوان هستند توصیه می‌شود. غربالگری کلسترول باید از سن 35 سالگی آغاز شود و برای کسانی که سابقه خانوادگی قوی یا سایر عوامل خطر مانند چاقی یا سیگار کشیدن دارند زودتر انجام شود.

 غربالگری سرطان دهانه رحم:

غربالگری سرطان دهانه رحم برای زنانی که از سن 21 سالگی با آزمایش پاپ تست منظم شروع می‌شوند توصیه می‌شود. زنان 30 تا 65 ساله می‌توانند آزمایش پاپ را همراه با آزمایش HPV انجام دهند.

 

منبع:

www.uhhospitals.org

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋