راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

به چه علت در تابستان دچار تهوع و استفراغ می شویم؟

در فصل تابستان دما اغلب بیش از 30 درجه بوده که گرم و مرطوب است و باعث ضعف، تهوع و استفراغ می‌شود. علاوه بر این گرما باعث افزایش تعریق و کاهش شدید مایعات بدن می‌شود بنابراین بسیار از ما‌ها دچار بی‌اشتهایی و سرگیجه و حالت تهوع می‌شویم. برای افرادی که به دلیل عوامل فیزیکی عملکرد ضعیفی از دستگاه گوارش دارند اگر به رژیم غذایی خود توجه نکنند به دستگاه گوارش آسیب می‌رسد و عملکرد گوارشی و جذبی آن‌ها کاهش می‌یابد و باعث جذب ضعیف دستگاه گوارش می‌شود. غذا نمی‌تواند به راحتی از طریق دستگاه گوارش هضم شود.

 

با حالت تهوع و استفراغ در تابستان چه کنیم؟

پرخوری نکنید:

صبح خوب صبحانه بخورید، ظهر سیر باشید و شب کمتر غذا بخورید و از پرخوری پرهیز کنید.

عادت غذایی خود را تغییر دهید:

غذا‌های تند، سرخ شده و دودی مانند کباب نخورید. نوشیدنی ننوشید، چای، قهوه و غیره را کمتر بنوشید. سبزیجات و غذا‌های حاوی فیبر خام مانند کرفس، قارچ و غیره را بیشتر مصرف کنید.

سیر بیشتری مصرف کنید:

سیر می‌تواند به از بین بردن التهاب کمک کند، توصیه می‌شود بیشتر بخورید. علاوه بر این مصرف گردو و عناب می‌تواند به عنوان میان وعده مناسب باشد و از تحریک بدخلقی مانند تنش، اضطراب، دلخوری و... بپرهیزید.

 

چگونه حالت تهوع را به سرعت از بین ببریم؟

هنگامی که احساس تهوع دارید می‌توانید بلافاصله در رختخواب دراز بکشید و استراحت کنید. در عین حال از ورزش‌های شدید خودداری کنید. می‌توانید برای مدتی چرت بزنید که می‌تواند احساس تهوع را کاهش دهد. اگر کارمند اداری یا دانشجو هستید می‌توانید درخواست مرخصی کنید.

 

آیا استشمام بوی تند غذا باعث حالت تهوع می‌شود؟

برخی از بو‌ها ممکن است باعث حالت تهوع شوند. بو همچنین ممکن است باعث ناراحتی معده شود بنابراین در زمان حس تهوع باید از هر گونه استشمام بوی تند بسیار تند مانند عطر و غیره اجتناب کنید و اگر احساس می‌کنید حالتان خوب نیست می‌توانید در و پنچره‌ای را باز کنید.

 

منبع:

en.4hw.com.cn

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋