filmology

filmology

سعی دارم که در این سایت فیلم ها و سریال های برتر سینمای جهان را به شما نشان دهم
توسط ۱۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

نیمه تابستان آتشین هالیوود – فیلم‌های داغ این روزهای سینمای جهان

 

به زعم برخی از افراد فصل فیلم‌های تابستانی به اتمام رسیده  نباید انتظار عناوین زیادی را در ادامه سال جاری داشته باشیم. امّا وقتی به آثار تاییدشده برای آگوست (مرداد و شهریور) نگاهی می‌اندازیم، تعداد فیلم‌های قابل‌توجهی در راه است. در میان این فیلم‌ها نام‌های مطرحی چون Fast & Furious هم دیده می‌شود. در مجموع طیف ژانرها در آگوست به‌شدت گسترده و متنوع است و باید ببینیم عناوین کم سروصداتر چه عملکردی در گیشه خواهند داشت.

ماه آگوست می‌تواند برای انواع و اقسام طرفداران سینما محصولی متناسب به ارمغان آورد؛ اکشن، ماجراجویی، انیمیشن، درام، کمدی و ترسناک از جمله سبک‌هایی هستند که این ماه به سینماها می‌آید. در ادامه این مقاله قصد داریم به تمامی عناوینی که در ماه آتی میلادی اکران می‌شوند، نگاهی داشته باشیم. با ویجیاتو همراه باشید.

Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw

 

مجموعه محبوب Fast & Furious پروژه جالبی را پیاده کرده و در جدیدترین عنوان آن با یک اسپین‌آف طرف هستیم. هابز (دواین جانسون) و دکارد شاو (جیسون استتهام) در عنوان Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw مجبور می‌شوند برخلاف میلشان با یکدیگر متحده شده و در برابر فردی به‌ نام «بریکستون» ایستادگی کنند. بریکستون (ادریس البا) یک جنایتکارِ خشن است که از لحاظ ژنتیکی تقویت شده؛ در این میان خواهر دکارد یعنی Hattie (ونسا کربی) یک شیء ارزشمند را از بریکستون سرقت می‌کند. حال هابز، Hattie و دکارت باید پیش از آنکه دیر شود، جلوی جنایتکاری که قصد نابود کردن تمام انسان‌ها را دارد بایستند.

پس از سال ۲۰۰۳ و اکران Fast & Furious Presents: Tokyo Drift این اولین بار است که سری «سریع و خشن» از داستان اصلی خود فاصله می‌گیرد. به هرحال ساخت فیلمی با حضور جانسون و استتهام می‌تواند بازخوردهای به‌شدت مثبتی دریافت کند و در گیشه هم به موفقیت رسد. فیلم مذکور می‌تواند مقدمه‌ای باشد تا هوادران سریع و خشن را برای عنوان اصلی یعنی Fast & Furious 9 آماده کند.

در نهایت بسیاری از افراد گمان دارند با وجود اینکه با یک اسپین‌آف طرف هستیم، عنوان Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw می‌تواند اثری درخور و راضی‌کننده باشد.

Scary Stories To Tell In The Dark

 

کتاب Scary Stories to Tell in the Dark از الوین شوارتز قرار است به یک لایو اکشن زیبا و دلهره‌آور تبدیل شود؛ تهیه‌کننده این فیلم آقای گیلرمو دل‌تورو و کارگردانی آن بر عهده André Øvredal است. داستان فیلم درباره گروهی از دوستان است که کتابی پر از داستان‌های عجیب و غریب پیدا می‌کنند. پس از مدتی کاشف به عمل می‌آید که داستان‌های کتاب دارد در دنیای آن‌ها هم به وقوع می‌پیوندد و هیولاهایی خاص برای شکارِ خواننده داستان به‌وجود می‌آیند. هر کدام از این هیولاها از داستان‌های مختلفِ شوارتز استخراج شده و به همین دلیل با روایتی جذاب و متنوع سر و کار داریم.

Scary Stories to Tell in the Dark تنها یکی از عناوین ترسناک امسال است؛ پیش از این فیلم‌هایی چون Chaild’s Play و Midsommar را مشاهده کرده‌ایم و در ادامه IT: Chapter Two نیز به اکران در خواهد آمد. بازیگران Scary Stories to Tell in the Dark اکثراً جوان و تازه‌کار هستند و آرزوهای بسیاری برای ادامه کارشان در هالیوود دارند. پیش‌بینی می‌شود این اثر بتواند فروش خوبی در گیشه داشته باشد.

Dora And The Lost City Of Gold

 

«دورا و شهر گمشده طلایی» کارتون مشهور و دوست‌داشتنی شبکه نیکلودئون قرار است یک لایو اکشن زیبا و ماجراجویانه را به سینماها بیاورد. این فیلم اقتباسی مستقیم از کارتون دورا و شهر گمشده طلایی است و ایزابلا مونر به عنوان «دورا»، ماجراجوی نترس، ایفای نقش می‌کند. اگرچه دنیای دورا در ظاهر تمی شبیه به ایندیانا جونز پیدا کرده و احتمالاً طرفداران بیشتری را به خود جذب می‌کند.

دورا در ایالات متحده زندگی می‌کند و همراه پسر عمویش دیگو در حال رفتن به اردویی از سوی مدرسه است؛ در آنسو پدر و مادرِ باستان‌شانس دورا (اوا لونگوریا و مایکل پنیا) باید به سفری در جستجوی شهرِ طلا بروند. زمانی که دورا، دیگو و دو نفر از همکلاسی‌هایش حین سفر گروگان گرفته می‌شوند، سعی می‌کنند با ورود به شهر گمشده والدین دورا را بیابند. دورا هم برای حفاظت از دوستانش باری دیگر کلاه مخصوص خود را روی سر می‌گذارد.

عنوان Dora and the Lost City of Gold فیلمی برای تمام رده‌های سنی است و می‌تواند مخاطبان زیادی را به سمت خود بکشاند. در کنار آن با حضور بازیگرانی چون بنیسیو دل تورو، یوجین دربز و دنی ترخو جنبه‌ طنز فیلم تا حد قابل‌قبولی رشد داشته و می‌شود روی آن حساب کرد.

The Art Of Racing In The Rain

 

فیلم The Art of Racing in the Rain به طور مستقیم از رمانی به همین نام به قلم گارت اشتاین است. فیلم مذکور روایتگر داستان یک سگ رتریور طلایی به نام اِنزو است که اخیراً توسط یک راننده مسابقات اتومبیل‌رانی خریداری شده. این راننده دنی سوئیفت (میلو ونتیمیگلیا) نام دارد و در حین بزرگ شدنِ انزو، زندگی دنی هم کم کم رشد می‌کند؛ او از یک ورزشکار معمولی به یک مرد واقعی برای خانواده تبدیل می‌شود و نهایتاً با Eve (آماندا سیفرید) ازدواج می‌کند. انزو هر از چند گاهی برای خانواده سوئیفت مشکلاتی به‌وجود می‌آورد امّا در واقع همین مشکلات موجب رشد و تکامل خانواده در طول زمان می‌شود. فیلم The Art of Racing in the Rain می‌تواند اثری دوست‌داشتنی و جذاب برای آن دسته از هواداران سینما باشد که از فیلم‌های پر سر و صدا و گران‌قیمت خسته شده‌اند.

The Kitchen

 

عنوان The Kitchen نیز با درخشش ملیسا مک‌کارتی، تیفانی هدیش و الیزابت ماس اقتباسی از کتاب‌های کامیکی به همین نام محسوب می‌شود؛ نویسنده این کتاب‌ها اوولی مک‌مسترز و مینگ دویله هستند. اتفاقات فیلم در سال ۱۹۷۸ جریان دارد و داستان سه زن را روایت می‌کند که شرایط خوبی در زندگی ندارند. کتی (مک‌کارتی)، روبی (هدیش) و کلیر (ماس) هنگامی که همسرانشان به زندان می‌افتند، سعی می‌کنند با کار کردن کنترل زندگی خود را در دست گیرند.

آندریا برلوف اولین بار است که کارگردانی یک فیلم را بر عهده می‌گیرد و پیش‌بینی میزان موفقیت در این اثر کمی مشکل است.

The Angry Birds Movie 2

 

آماده بازگشت پرندگان خشمگین هستید؟ جیسون سودیکیس قرار است در نقش Red و خمشگین‌ترینِ پرنده‌ها به قسمت دوم The Angry Birds Movie بیاید. اولین عنوان این فیلم در سال ۲۰۱۶ پخش شد و عملکرد خوبی هم برجای گذاشت. در قسمت دوم Red و بقیه پرندگان خشمگین باید با خوک‌های سبز – به سرکردگی لئونارد (بیل هیدر) – متحد شوند تا یک تهدید بزرگتر در جزیره را نابود کنند.

فیلم The Angry Birds Movie 2 حس شوخ‌طبعی و شوخی‌های کلامی را به زیبایی هرچه تمام‌تر ترکیب کرده و می‌تواند نوجوانان و بزرگسالان را به یک اندازه به هیجان آورد. در کنار سودیکیس و هیدر افرادی چون دنی مک‌براید، جاش گد، مایا رادولف و پیتر دینکلیج (بازیگر نقش تیریون در «بازی تاج و تخت») هم به قسمت دوم بازگشته‌اند. در میان تازه‌واردهای فیلم می‌توان به ریچل بلوم، تیفانی هدیش، نورا لوم، داو کامرون، یوجین دربز، استرلینگ بروون و نیکی میناژ اشاره کرد.

Blinded By The Light

 

گاریندر چادا کارگردان هندی فیلم «مثل بکهام شوت بزن» این‌بار با اثری متفاوت در ژانر کمدی-درام به نام Blinded by the Light بازگشته است. این فیلم در دوره نخست‌وزیری مارگارت تاچر، یعنی دهه ۸۰ میلادی جریان دارد؛ جاوید (ویوک کایرا) شاعری تازه‌کار و جوان است و به دنبال راهی برای گریز از فشارها از سوی خانواده، دوستان و مدرسه است. او در برهه‌ای حساس قرار داد و سعی می‌کند به هویت خود و همچنین خواسته‌اش از آینده پی ببرد. هنگامی که دوستش روپس (آرون فاگورا) یکی از موسیقی‌های بروس اسپرینگستین – خواننده سبک راک در ایالات متحده – را به او معرفی می‌کند، جاوید به سرعت غرق آن می‌شود و رابطه‌ای عمیق میان موسیقی و پسر جوان برقرار می‌گردد. پس از آن، جاوید به کمک این موسیقی‌ها و اشعار آن تواناییِ کنترل کردن افکار و راه زندگی‌اش را به‌دست می‌آورد؛ او باید برای آنچه می‌خواهد بجنگد.

جدیدترین اثر گاریندر چادا به‌شدت احساس‌برانگیز و متاثرکننده است؛ در واقع داستان فیلم هم بر اساس واقعیت نوشته شده. موسیقی بروس اسپرینگستین نیز با Blinded by the Light جانی دوباره می‌گیرد و احتمالاً خیلی از کسانی که وی را فراموش کرده بودند، دوباره به سمت او و موسیقی‌اش سوق یابند. در فیلم مذکور یک پسر جوان با مشکلات متعددی که رنگ و بوی نژادی، اجتماعی، اقتصادی، و سیاسی دارند روبه‌رو می‌شود. انتظار می‌رود فیلم چادا بتواند اثرات مثبتی روی مخاطبان بگذارد و تجربه‌ای متفاوت و تاثیربرانگیز ارائه دهد.

Good Boys

 

فیلم Good Boys داستان سه دوست نوجوان به نام‌های مکس (جیکوب ترمبلی)، لوکاس (کیث ویلیامز) و ثور (بردی نوون) را روایت می کند که می‌خواهند طی یک روز برای اولین مهمانی بزرگ زندگی‌شان آماده شوند. خیلی زود اتفاقاتی رخ می‌دهد که کارها را از حالت عادی خود خارج می‌کند. هانا (مولی گوردون)، همسایه مکس است و به ناگه چیزی از وی دزدیده می‌شود؛ پسرها مجبور می‌شوند از دست او فرار کنند.در همین حین نیز باید آداب و پیش‌نیازهای یک مهمانی را به خوبی یاد بگیرند، چراکه چنین اتفاقی برایشان اهمیت زیادی دارد.

تهیه‌کنندگان این عنوان سث روگن و ایوان گولدبرگ هستند؛ با اینکه در ظاهر با یک فیلم در رده سنی نوجوانان طرف هستیم اما بخش‌هایی در آن دیده می‌شود که کاملاً در حوزه فکری و رفتاری بزرگسالان است. در نهایت فیلم Good Boys پیچش‌های داستانی جالب و حس‌ شوخ‌طبعی دوست‌داشتنی‌ای دارد و می‌تواند مخاطبان خود را به خوبی سرگرم کند.

Where’d You Go, Bernadette

 

عنوان ?Where’d You Go, Bernadette بر اساس رمانی پرفروش به قلم ماریا سمپل به همین نام ساخته شده است. برنادت (کیت بلانشت) همسری وفادار برای الجی (بیلی کروداپ) و مادری مهربان و دلسوز برای «بی» (اِما نسلون) محسوب می‌شود؛ امّا مسئله‌ای وجود دارد که مدت‌ها است برنادت را به‌شدت اذیت می‌کند. او زمانی یک معمار درجه یک و مورد احترام بوده و اکنون زندگی معمولی به عنوان یک زن خانه‌‌دار برایش چندان خوشایند نیست. زمانی که فرصتی جدید برای کار کردن به وجود می‌آید، برنادت بدون معطلی خانه را ترک کرده و به دنبال رویایی جدید می‌رود. در این میان دوستان و خانواده برنادت که نمی‌دانند چه اتفاقی برای او افتاده، شروع به جستجو می‌کنند.

ریچارد لینکلاتر کارگردانی ?Where’d You Go, Bernadette را بر عهده دارد و بازیگرانی چون کریستن ویگ، لارنس فیشبورن، جوری گریر، ترویان بلیساریو و جیمز اوبانیاک نیز در آن به ایفای نقش می‌پردازند. از اکران آخرین آثاری که از ریچارد لینکلاتر دیدیم دو سالی می‌گذرد؛ «اهتزاز آخرین پرچم» محصول ۲۰۱۷ و  !!Everybody Wants Some محصول ۲۰۱۶. حال او با تیمی قوی متشکل از بلانشت و کروداپ و نلسون بازگشته است و احتمال می‌رود شاهد یک عنوان خوب و باکیفیت از او باشیم. این فیلم در ابتدا قرار بود ماه می ۲۰۱۸ اکران شود اما به دلایلی ساخت و توسعه آن با مشکلاتی مواجه شد.

Ready Or Not

گریس (سامارا ویوینگ) شب عروسی‌اش با الکس (مارک اوبرایان) را پیش‌رو دارد؛ الکس از خانواده مشهور و ثروتمندی به نام Le Domas می‌آید. در همین شب، به گریس گفته می‌شود که برای ورود به خانواده Le Domas او باید یک بازی خاص را انجام دهد؛ قایم باشک! امّا زمانی که بازی شروع می‌گردد، عروس جوان متوجه می‌شود که این یک بازی معمولی نیست و افراد خانواده Le Domas قصد کشتن گریس را دارند. ظاهراً پای نوعی مراسم شیظانی و خونین در میان است. عمارت این خانواده وسعت عجیبی دارد و حال گریس باید برای نجات جانش کاری بکند. در نهایت با اتفاقاتی که رخ می‌دهد، تازه‌عروسِ داستان مجبور می‌شود برای نجات جان خود هم که شده، با افراد خانواده مقابله کند…

مت بِتینلی اولپین کارگردان فیلم‌هایی چون «وی‌اچ‌اس» و «روز تولد شیطان» و تایلر گیلت وظیفه پیش بردن و رهبری این پروژه را برعهده داشته‌اند. فیلم Ready or Not المان‌های ژانر وحشت و کمدی را در هم تلفیق کرده تا تجربه‌ای متمایز را برای مخاطبان خود رقم زند. صد البته، داستان فیلم پیچیدگی‌های جذابی هم دارد که در حین راه به فیلم‌نامه Ready or Not عمق بخشیده‌ است. این عنوان با هنرنمایی ویوینگ، اوبرایان، هنری چرنی، اندی مک‌دوول، ملانی اسکروفانو، آدام برودی و کریستین بران، پتانسیل جلب توجه بسیاری دارد.

Angel Has Fallen

 

جرارد باتلر برای سومین بار به عنوان مامور اطلاعاتی ویژه به نام مایک بنینگ بازگشته است. فیلم Angel Has Fallen سومین قسمت از این مجموعه بعد از «المپیوس سقوط کرده‌ است» و «لندن سقوط کرده‌ است» محسوب می‌شود. معاون رئیس جمهور سابق یعنی آلن ترامبل (مورگان فریمن)، حال خودش رئیس جههور شده و وظیفه محافظت از او برعهده مایک بنینگ است. خیلی زود زمانی که افرادی قصد کشتن رئیس جمهور را دارند، همه چیز عوض می‌شود. بنینگ به عنوان مظنون اصلی واقعه شناخته شده و باید برای پیدا کردن کسانی که پشت ماجرا بودند و همچنین اثبات بی‌گناهی خود بجنگد.

باتلر بار دیگر به این مجموعه فیلم بازگشته تا با بازی حرفه‌ای و کم‌نقص خود، جانی تازه به آن دهد. در کنار باتلر، می‌توان به مورگان فریمن، پینکت اسمیت، پایپر پرابو، نیک نولته، لانس ردیک و دنی هاستون اشاره کرد. این عنوان اکشن هم کم طرفدار ندارد و پیش‌بینی می‌شود عملکرد قابل قبولی در گیشه داشته باشد.

Playmobil: The Movie

 

انیمیشن Playmobil: The Movie با صداپیشگان مستعدی چون دنیل ردکلیف، آنیا تیلور-جوی، جیم گافیگان و کنان تامپسون چشم‌انتظاران کمی ندارد. این عنوان از روی یک سری اسباب‌بازی لگو با همین نام ساخته شده است؛ رکس دشر (ردکلیف) یک جاسوس ویژه است و باید با شهروندان عادی مانند دل (گافیگان) و مارلا (تیلور-جوی) همکاری کند تا آخرین ماموریتش به اتمام رسد. این سه نفر در دنیای Playmobil سفر می‌کنند و لحظات جذاب و خنده‌داری را به‌وجود می‌آورند.

عنوان Playmobil: The Movie در واقع رقیبی برای فیلم The Lego Movie محسوب می‌شود که محبوبیت زیادی هم دارد. ترکیب بازیگران Playmobil می‌تواند مخاطبان احتمالی را امیدوارتر کند و بدون شک با دیدن آن لحظات شاد و مفرحی را پشت سر خواهید گذاشت.

Don’t Let Go

 

استورم رِید این‌ روزها دوران خوش و جذابی را در سینما و تلویزیون پشت سر می‌گذارد. او با حضور در مجموعه Euphoria و همچنین When They See Us در نتفلیکس مورد توجه زیاد قرار گرفته است. حال در فیلم ترسناک و دلهره‌آورِ Don’t Let Go، استور رِید به همراه دیوید اویلوو تیمی دوست داشتنی را تشکیل داده که انتظارات از آن بالا خواهد بود.

جک ردکلیف (اویلوو) یک کارگاه است و رابطه نزدیکی با خواهرزداه‌اش اشلی (رِید) دارد. جک به‌سان یک پدر اشلی را مورد حمایت قرار می‌دهد و مرگ ناگهانی دختر، دنیا را به کام مرد تلخ می‌کند. در حالی که جک برای کنار آمدن با مرگ اشلی دست و پا می‌زند، تماسی از جانب وی، همه چیز را دگرگون می‌سازد. اینطور که عنوان شده، اشلی از زمانی دیگر و پیش از کشته شدنش با او تماس گرفته است. حال این دو باید تلاش کنند قاتلی که اشلی را از میان برده پیدا کرده و به سزای عمل خود برسانند.

داستان فیلم در حال حاضر آنچنان قابل لمس نیست و احتمالاً مخاطبان مانند من از آن سر در نیاورده‌اند. اینکه چگونه یک فرد مرده می‌تواند از زمان گذشته با شما تماس بگیرد کمی عجیب است و باید منتظر اکران فیلم بمانیم تا پاسخ سوالاتمان آشکار شود.

منبع: Screen Rant

filmology
filmology سعی دارم که در این سایت فیلم ها و سریال های برتر سینمای جهان را به شما نشان دهم

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋