راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

تنفس دود سیگار چه مضراتی دارد؟

دودی است که توسط یک فرد سیگاری خارج می‌شود و توسط افراد دیگری که در نزدیکی او هستند استنشاق می‌شود. به آن سیگار کشیدن غیرفعال نیز گفته می‌شود. دو نوع دود دست دوم وجود دارد. دود جانبی وجود دارد که دودی استنشاق شده توسط افراد دیگر است و مستقیماً از سیگار در حال سوختن می‌آید. دود اصلی به دودی اشاره دارد که فرد سیگاری استنشاق می‌کند اما به محیطی می‌رسد که افراد دیگر آن را استنشاق می‌کنند.

 

دود دست دوم چه خطراتی دارد؟

دود دست دوم خطرات متعددی وجود دارد. دود ناشی از تنباکوی مورد استفاده در سیگار منجر به عوارض متعددی برای سلامتی می‌شود. برخی از عوارض سلامتی مربوط به دود غیرفعال ناشی از سوزاندن تنباکو شامل موارد زیر است:

 خطر بیماری‌های مرتبط با ریه:

دود ناشی از تنباکو می‌تواند منجر به چندین بیماری مرتبط با ریه مانند آسم، آمفیزم، برونشیت مزمن، بیماری انسداد مزمن ریه (COPD) شود. اگر با فردی که سیگار می‌کشد زندگی می‌کنید، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه هستید. از تحقیقات اشاره شده است که افرادی که در معرض دود سیگار هستند تا 30 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های مربوط به تنفس هستند.

 تحریک چشم و بینی:

هنگامی که در معرض دود تنباکو قرار می‌گیرید خطر بیشتری برای ایجاد سوزش چشم و بینی هستید. دود ناشی از سیگار کشیدن مستقیماً روی چشم‌ها و سیستم تنفسی تأثیر می‌گذارد. ضروری است که به دنبال راهی باشید که بتوانید از دود دست دوم سیگار جلوگیری کنید.

 افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه:

خطر ابتلا به سرطان ریه به دلیل قرار گرفتن در معرض دود سیگار افزایش می‌یابد. تنباکوی سوزانده شده در سیگار حاوی مقدار زیادی ترکیبات سرطان‌زا است. اگر به طور مرتب در معرض این ترکیبات قرار بگیرید، خطر ابتلا به سرطان ریه در شما افزایش می‌یابد.

 مرگ زودرس در افراد سیگاری:

هزاران ماده مضر در تنباکو وجود دارد که می‌تواند شما را در معرض عوارض سلامتی قرار دهد که در نهایت منجر به مرگ نابه هنگام می‌شود.

 افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های عروق کرونر قلب:

اگر در معرض دود سیگارید در معرض خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب هستید. بر اساس تحقیقات مشخص شده است که افرادی که در معرض دود غیرفعال هستند مانند افراد سیگاری در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب و سکته هستند.

افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2:

مطالعات جدید نشان می‌دهد که خطر ابتلا به دیابت نوع 2برای افراد سیگاری غیر فعال وجود دارد. قرار گرفتن بیشتر در معرض دود سیگار هستند.

 سرفه مزمن و آسم:

معمولاً کودکان به دلیل قرار گرفتن در معرض دود سیگار از سرفه و آسم رنج می‌برند.

 عفونت‌های مکرر گوش:

اشاره شده است که دود سیگار می‌تواند منجر به عفونت گوش شود.

 

چگونه از دود دست دوم سیگار خودداری کنیم؟

 ممنوعیت سیگار کشیدن:

فضای داخلی خود را بدون دود ایجاد کنید. از افراد سیگاری بخواهید که این کار را در خارج از خانه انجام دهند. شما می‌توانید یک منطقه برای سیگار کشیدن اختصاص دهید. پرستاران کودک را از کشیدن سیگار در نزدیکی کودکان منع کنید زیرا دود می‌تواند کودکان را تحت تأثیر قرار دهد. اجازه سیگار کشیدن در ماشین را ندهید.

 

منبع:

reviewsofairpurifiers.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋